RO EN
السلة فارغة

Optimedia, o prezenta remarcabila pe piata de tamplarie termoizolanta


Marius Pantis (39 de ani)
Functia/firma:
director general al Optimedia;
Studii: Universitatea Tehnica, din Timisoara; 
Experienta profesionala:
14 ani in domeniul tamplariei termoizolante.

Societatea Optimedia, din Oradea, si-a inceput activitatea in luna decembrie a anului 1994, prima specializare fiind comercializarea produselor electronice. Doi ani mai tarziu, firma s-a reprofilat pe vanzarea tamplariei termoizolante din PVC, iar in 1997 era deja lansata productia acestor modele. Acumuland experienta cu fiecare an, Optimedia a devenit unul dintre cei mai importanti producatori de ferestre si usi termoizolante din PVC din nord-vestul tarii. Evolutia a fost remarcabila, in 2006 fiind inaugurata hala de fabricatie a tamplariei din PVC, cu o suprafata de 3.000 mp.

Incepand cu 2007, compania si-a extins aria de productie, axandu-se pe executia de tamplarie din aluminiu cu si fara bariera termica, sisteme de pereti cortina si fatade, precum si elemente de placare cu aluminiu compozit. "Anul trecut, valoarea totala a livrarilor a insumat peste 25 de milioane de lei, iar in primul semestru a.c. am consemnat venituri de 11 milioane de lei (in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2007). Astfel, pentru 2008, avem in vedere realizarea unei cifre de afaceri de 35 milioane de lei, la nivelul lui 2009 propunandu-ne o majorare a acesteia la 45 milioane de lei", declara Marius Pantis, directorul general al firmei.

Dotare tehnologica de nivel ridicat

Conform declaratiilor oficialilor companiei, in viitorul apropiat se intentioneaza construirea unei noi unitati de productie, cu o arie de aproximativ 5.000 mp. Totodata va fi achizitionata o linie noua de fabricatie a geamului termoizolant, capacitatea de executie marindu-se, astfel, cu peste 300%. Utilajele automate, marcile Urban-Rapid si Rotox – Germania, vor contribui semnificativ la imbunatatirea calitatii produsului finit. Capacitatea totala se situeaza la nivelul de 150.000 mp/an, in 2007 fiind livrate ferestre/usi termoizolante din PVC cu o arie ce depaseste 90.000 mp. Profilele utilizate in procesul de prelucrare sunt furnizate de Profine si Aluplast, aceste repere fiind folosite inca de la inceputul activitatii. Totodata, se intrebuinteaza sisteme din aluminiu Schüco sau Alumil. Firmele Siegenia si Winkhaus asigura livrarea elementelor de feronerie, care echipeaza ansamblurile termoizolante. Aceste sisteme de inchidere sunt disponibile in diverse versiuni de actionare, asigurand caracteristici optime de siguranta. Aproximativ 100.000 mp/an de geam termoizolant, cu sticla Guardian sau Saint-Gobain, se reasizeaza in sectiile de productie ale societatii. Recent, au fost alocate fonduri si pentru dezvoltarea parcului auto al companiei, care cuprinde, in acest moment, peste 50 de autoutilitare.

Retea nationala de distributie

Pana in prezent, firma si-a deschis puncte de lucru in 9 mari orase din tara. De asemenea, au fost incheiate contracte de colaborare, in sistem producator-distribuitor, cu 20 de firme autohtone, avand o arie extinsa de acoperire teritoriala. Societatea impune criterii de calitate bine definite si de aceea selecteaza distribuitorii cu mare atentie. Astfel, specialistii Optimedia se asigura ca standardele impuse nu sunt compromise, acest lucru fiind important avand in vedere faptul ca firmele de comercializare au contact direct cu beneficiarii. S-au incheiat deja asemenea contracte cu firme din localitatile: Aiud, Alesd, Arad, Beius, Bistrita, Botosani, Campia Turzii, Dej, Deva, Huedin, Jidvei, Ludus, Marghita, Medias, Ocna Mures, Orastie, Petrosani, Satu Mare, Sebes, Targu Jiu, Targoviste, Turda, Zalau. "Concurenta neloiala este o problema des intalnita, cu care se confrunta destul de multe firme producatoare de tamplarie. Preturile pe care le impun pe piata cei ce executa ferestre in conditii de neconformitate cu legislatia induc in eroare cumparatorii. Acestia nu sunt informati suficient cu privire la calitatea precara a produsului ieftin pe care-l platesc. In prezent, pe piata romaneasca exista aproximativ 30.000 de firme producatoare de tamplarie termoizolanta. Un procent insemnat este reprezentat de firmele mici care, tentate de castiguri rapide, nu respecta normele tehnice si tehnologice, executand tamplarie termoizolanta cu mijloace neperformante ce nu raspund standardelor de izolare minime, impuse pe plan european", afirma Marius Pantis.

Investitii in dotari de exceptie

Unitatea de fabricatie Optimedia functioneaza cu linii de productie complet echipate (masini de sudat la 4 capete Urban, freze de debavurat CNC Rotox, mese de feronerie, masini pentru debitarea armaturilor, masini de debitare a profilelor din PVC si a baghetelor, freze etc). In ceea ce priveste activitatea de prelucrare a sticlei, dotarile companiei includ, printre altele, doua cuptoare de curbare a vitrajelor, alaturi de o serie de utilaje performante, care asigura posibilitatea onorarii nenumaratelor comenzi, ce au ca termen de livrare un interval cuprins intre 5 zile si 10 zile, de la confirmarea acesteia. Firma este certificata de catre Societatea Romana de Asigurare a Calitatii, pentru sistemul de management integrat al calitatii si mediului, conform standardelor ISO 9001:2000 si ISO 14001:2004, pentru activitatile de productie, montaj si comercializare a tamplariei din PVC si aluminiu cu geam termoizolant. Optimedia este membru fondator cu drepturi depline al Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta si detine, din anul 2004, cu sprijinul INCERC Cluj-Napoca, agrementele tehnice pentru produsul finit. In prezent, societatea se afla in plina desfasurare a procedurilor de implementare a prevederilor standardului armonizat SR EN 14351-1, actiune necesara aplicarii marcajului european de conformitate (CE).

Descrierea procesului de productie si asigurare a serviciilor aferente.

Deviza dupa care se ghideaza echipa Optimedia este cea conform careia sporirea cantitativa a productiei nu se realizeaza in detrimentul calitatii. "In prima faza, sunt prezentate beneficiarilor variantele disponibile pentru combinarea optima a tipurilor de profile cu modelul de geam corespunzator sau cu elemente de feronerie, astfel incat sistemul termoizolant sa-i ofere clientului varianta cea mai potrivita. Consultanta pe care o acordam beneficiarilor constituie o etapa primordiala pentru mentinerea standardului calitativ in care firma noastra crede cu tarie. Odata cu stabilirea caracteristicilor viitoarei lucrari si dupa intocmirea contractului, se programeaza efectuarea masuratorilor. Ulterior, sunt realizate documentele aferente care se predau, in timp util, departamentului de productie. Echipa tehnica proceseaza datele, pentru a executa - cu precizie maxima - produsul comandat. Circuitul de productie are etape bine structurate, precum debitarea profilelor PVC la dimensiuni, echiparea acestora cu armatura de otel de grosime variabila (in functie de dimensiuni), sudarea/debavurarea reperelor, includerea feroneriei (in functie de modul de actionare ales de client). Utilajele sunt monitorizate astfel incat procesul de productie sa fie optimizat si inspectat, pana in cel mai mic detaliu. Produsele finite se predau departamentului de montaj. Intregul flux tehnologic descris se bazeaza pe colaborarea si comunicarea permanenta intre departamente, precum si pe un circuit al documentelor extrem de eficient", subliniaza directorul Optimedia.

Grad ridicat de adaptabilitate a ofertei

Beneficiarii au la dispozitie o gama diversa de produse: tamplarie din profile PVC cu trei si cinci camere (colorate sau albe), din profile din aluminiu cu si fara bariera termica, sisteme de pereti cortina, elemente de placare cu aluminiu compozit, compartimentari interioare cu aluminiu, sticla (de tip clar, colorat, reflectorizant), feronerie din otel special tratata etc.  urmeaza sa contribuie semnificativ la consolidarea imaginii companiei. Avand in vedere diversitatea produselor, Optimedia se adreseaza implicit si clientilor cu venituri mici. Persoanele juridice pot apela, de asemenea, la serviciile noastre, avand in vedere capacitatea de realizare a unor lucrari de anvergura, la preturile pietei, cu termene de executie mici. Suntem capabili sa punem in opera proiecte cu grad inalt de dificultate, din punct de vedere tehnic si estetic, intrucat dispunem de experienta, utilaje performante si personal calificat”, incheie Marius Pantis. "Principalele caracteristici si avantaje ale ansamblurilor promovate de societatea noastra sunt: termo – fonoizolare optima, posibilitatea controlului solar, siguranta in exploatare si etanseitate. Strategia de marketing implementata pe termen mediu va presupune, in continuare, promovarea unor produse finite de inalt nivel tehnic, la preturi competitive, fapt ce va pune in dificultate firmele care practica preturi accesibile, facand rabat de la calitate. Acest plan de dezvoltare

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter