RO EN
السلة فارغة

MASTERPLAST: In productie nu exista rezerve care sa absoarba majorari de preturi

Masterplast Romania, producator de materiale pentru termoizolatii, a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 67 milioane de lei, in crestere cu aproape 16% fata de nivelul de 57,8 milioane de lei realizat in 2019. Pentru 2021, conducerea companiei si-a propus o crestere organica similara celei de anul trecut, business-ul anual urmand a se apropia de 76 milioane de lei (peste 15 milioane de euro). Compania are sediul central in Oradea si un punct de lucru in Bucuresti, precum si doua centre de depozitare, in Bucuresti si Oradea. Societatea face parte din grupul Masterplast - cu sediul in Ungaria si prezent in 13 tari din Europa Centrala si de Est, avand afaceri anuale de 125 milioane de euro.
In 2021, in Romania, compania are ca obiectiv dezvoltarea echipei locale, in timp ce la nivel de grup, este vizata continuarea investitiilor in cresterea capacitatilor de productie, proiecte ce vor avea un efect favorabil inclusiv asupra activitatii din tara noastra.
Interviu cu István Adorjáni, directorul general al Masterplast Romania.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in 2021 si care sunt premisele de dezvoltare, pe termen scurt si mediu?
- Incepand din anul 2020, pe piata constructiilor din Romania au fost foarte multe fenomene neprevazute. Cu toate acestea, vanzarile au avut o evolutie pozitiva, comparativ cu anul precedent reusind sa avem o crestere la majoritatea indicatorilor si pe toate categoriile de produse. Cele mai mari evolutii le-am inregistrat la foliile de difuzie si la plasa de fibra de sticla. In continuare, piata constructiilor prezinta o dinamica promitatoare, iar lucrurile par sa se aranjeze - sau cel putin asa se pare, dupa cum am observat in ultima perioada.
In acest context, in primele sase luni ale acestui an am inregistrat o cifra de afaceri de peste 33 milioane de lei, iar pana la finalul anului estimam sa ajungem la nivelul de 76 milioane de lei. Pandemia, din fericire, nu a avut un efect negativ pronuntat in ceea ce priveste cererea din piata. Insa, la nivel global, s-au creat unele dificultati la transportul maritim, accesul la materii prime si majorari foarte rapide si semnificative ale preturilor. Aceste fenomene au solicitat atentie sporita din perspectiva aprovizionarii si o strategie specifica la gestionarea stocurilor pentru asigurarea continuitatii acestora.
 
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Din acest an am inceput sa punem accent pe dezvoltarea echipei locale, aceasta activitate fiind de foarte mare importanta pentru Masterplast Romania. La nivel de grup avem mai multe investitii incepute, dintre care unele isi fac efectul inca din acest an, iar celelalte vor contribui la dezvoltarea afacerii in anii urmatori. Aceste investitii, evident, vor avea un impact favorabil si asupra activitatii Masterplast Romania.
Din 2022, ne asteptam sa avem o stabilitate mai mare in piata si, in continuare, echipa Masterplast Romania va depune eforturi maxime pentru a mentine o colaborare buna cu partenerii sai. Ne dorim sa oferim in permanenta produse si servicii de calitate la cele mai inalte standarde si sa avem o colaborare de succes cu toti partenerii nostri.
 
- Ce capacitate de productie detineti, in prezent?
- In momentul de fata, Masterplast Romania nu are in portofoliu linii de productie, insa la nivel de grup capacitatile sunt in crestere de la un an la altul. La unele grupe de produse, suntem printre cei mai mari trei producatori la nivel global. Acestea vor fi extinse si consolidate. Investitiile vizeaza, insa, si celelalte grupe de produse, pentru care suntem un producator important. De exemplu, la plasa din fibra de sticla, incepand de anul viitor, datorita investitiilor, vom ajunge la o capacitate de 150 milioane de mp/an, iar la foliile de difuzie la 30 milioane de mp/an.
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Cea mai mare dificultate este faptul ca, si in acest moment, situatiile se schimba foarte rapid din perspectiva disponibilitatii produselor. Suntem in plin sezon de constructii, cererea este ridicata, iar furnizorii de materie prima, producatorii si transportatorii sunt solicitati la maximum. In continuare, gestionarea stocurilor este cea mai mare provocare. As putea descrie situatia cu un exemplu: mergem cu o masina cu 130 km/ora pe autostrada, vedem ca exista un obstacol in fata noastra si oprim, iar la momentul urmator obstacolul dispare si dorim sa continuam drumul din acel moment din viteza 6, la 130 km/ora. Cam asa se simte si in piata, doar ca economia oprita nu se poate reporni intr-o noapte.
 
 
- Cum au evoluat preturile materiilor prime utilizate, in ultimele 12 luni? Cum estimati ca vor fluctua acestea in perioada urmatoare si cum veti absorbi aceste majorari?
- Materiile prime s-au scumpit, in general, unele avand cresteri de peste 150-200% in ultimul an. Pe langa acestea, costurile de transport au crescut semnificativ, acestea nefiind de moment, ci mai degraba costuri ce se vor mentine ridicate pe termen lung. In productie nu exista rezerve sa absoarba astfel de majorari, context in care producatorii incearca sa optimizeze productia, sa nu dea mai departe in piata toate majorarile venite. Acest lucru este posibil, insa, numai pentru o perioada foarte limitata, dupa care cresterile vor deveni vizibile in piata, in pretul produselor. Referitor la prognoze, in acest moment este bine daca reusim sa estimam evolutia in urmatoarele 2-3 luni. Totusi, vazand cele intamplate in ultimul an, nu as vrea sa intru in estimari privind o perioada mai lunga. Speram, insa, ca in urmatoarele luni sa revina stabilitatea pe piata. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter