RO EN
السلة فارغة

LEROY MERLIN: Crestere de 3% in anul 2023, peste media pietei de profil

Leroy Merlin este un grup multinational ce opereaza unul dintre cele mai importante lanturi de bricolaj din lume, avand peste 350 de magazine pe intregul mapamond. Parte a grupului Adeo, firma este prezenta la momentul actual in Franta, Spania, Portugalia, Italia, Grecia, Romania, Polonia, Ucraina si Rusia, precum si in China, Africa de Sud si Brazilia. Activa la nivel national din 2011, compania s-a extins rapid, prin preluarea, in 2014, a retelei locale a grupului austriac Baumax. Pentru a afla mai multe detalii cu privire la situatia actuala a pietei de materiale de constructii, au fost adresate cateva intrebari lui Mathieu Bauduin, CEO al Leroy Merlin Romania.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii din portofoliul companiei in 2023? Ce tipuri de produse din oferta companiei au fost preferate de clienti? 
- Anul 2023 a venit cu o scadere a vanzarilor pe materiale de constructii, avand in vedere deprecierea generala a pietei de constructii, la nivel de autorizatii. Pe de alta parte, lucrul pozitiv a fost diminuarea usoara a preturilor de vanzare, dupa doi ani cu cresteri importante la majoritatea produselor. Chiar si in acest context dificil, Leroy Merlin a reusit sa-si mentina portofoliul de clienti si sa-si consolideze pozitia pe piata de constructii din Romania. In ceea ce priveste categoriile de produse preferate de clienti, acestia s-au indreptat mai degraba pe partea de finisaje si renovare, tot ca urmare a scaderii pietei de constructii noi. Anul 2024 se anunta unul cu potential, in special pe partea de renovare energetica. Preturile in scadere vor accelera volumele vandute in piata, iar clientii se vor orienta din ce in ce mai mult catre solutii eficiente energetic. Izolarea casei pentru a realiza economii la facturile de energie va impinge clientii sa investeasca intr-un astfel de proiect.
 
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2023, raportat la anul anterior, si ce estimati pentru 2024?
- Dupa un an 2022 marcat de cresteri pe toate liniile, in 2023 am resimtit si noi, alaturi de toti jucatorii din piata, efectele inflatiei asupra puterii de cumparare a romanilor. Insa, in ciuda contextului, am crescut cu circa 3%, peste media pietei in care activam. Pilonii care ne-au sustinut au fost, de altfel, diferentiatorii business-ului Leroy Merlin: politica de preturi mici in fiecare zi - de fiecare data cand costurile de achizitie scad, intervenim pentru a oferi intotdeauna cel mai bun pret final de pe piata, relatia excelenta cu clientii, care se bazeaza si pe un program de loializare foarte eficient, respectiv disponibilitatea produselor pe toate canalele de vanzare - in magazine, online sau telefonic. Ma astept la o evolutie organica, stabila, pentru anul in curs. Avem in vedere aceleasi traiectorii relevante pentru modelul nostru de business: investitiile in oameni, expansiunea retelei de magazine, digitalizare, sustenabilitate. Vom continua sa consolidam abordarea "omnichannel" a afacerii, cu produse si servicii de inalta calitate la cele mai bune preturi, disponibile online, prin comenzi telefonice sau in magazine. Un punct important in strategia de anul acesta este imbunatatirea serviciilor de livrare, cu obiectivul de a acoperi 100% din locuitorii Romaniei. 
 
- Care sunt tendintele in amenajarea locuintelor la inceputul anului 2024 si catre ce tipuri de produse se orienteaza cumparatorii, cu precadere? 
- Oamenii petrec in continuare timp acasa, in contextul schimbarilor impuse de perioada pandemica si post pandemica, care a normalizat modul de lucru hibrid. Ca urmare, operam in continuare pe o cerere crescuta pentru produse destinate imbunatatirii locuintei. Toata piata de bricolaj s-a orientat catre solutii optime pentru amenajarea casei si proiecte DIY. In acest context, Leroy Merlin si-a asumat promisiunea de a facilita accesul clientilor la produse pentru case fericite, indiferent de bugetul pe care il au la dispozitie. In plus, renovarea energetica este in continuare o piata in crestere - majoritatea locuintelor din Romania au intre 15 si 55 de ani si prezinta un grad scazut de eficienta energetica. Drept urmare, solutiile de renovare energetica sunt tot mai solicitate si vor continua sa se impuna. In aceasta categorie intra toate solutiile dedicate izolarii locuintelor, respectiv reducerii consumului energetic, precum produsele cu eficienta energetica ridicata sau cele care utilizeaza energie regenerabila. Ma astept ca in 2024, pe langa zona de renovare energetica, sa creasca mult si segmentele care au legatura cu renovarea locuintelor - de la o simpla revopsire a interiorului locuintei, sau redecorare a gradinii, pana la inlocuirea completa a unei bucatarii.
 
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta si ce aduc acestea nou pe piata? 
- Dezvoltarea gamei de termoizolatii a reprezentat o prioritate pentru Leroy Merlin, tocmai pentru a veni in intampinarea clientilor interesati sa-si renoveze locuinta din punct de vedere termic, realizand astfel economii importante la facturile de energie. Am introdus in gama produse performante atat pe segmentul de vata bazaltica, cat si minerala, ce ofera un grad de izolare termica ridicat. Avand in acelasi timp si o responsabilitate in ceea ce priveste reducerea emisiilor de CO2, am decis restrangerea ofertei pentru izolatii din polistiren, avand in plan ca in scurt timp sa introducem in magazine o solutie de izolatie realizata din materiale biologice, ce va avea in componenta fibre din lemn. O alta masura in directia reducerii emisiilor de CO2, dar si de incurajare a unui consum responsabil energie, respectiv eficienta energetica, pe care o vom implementa incepand cu luna mai este retragerea de la comercializare a becurilor cu halogen si inlocuirea lor exclusiv cu cele LED. 
 
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul anului 2024?
- Provocarea principala a anului va ramane instabilitatea regionala si mondiala, efectele economice cauzate de aceasta, respectiv gama restransa de produse cu o amprenta de carbon redusa. Insa bricolajul este o piata foarte mare, stimulata constant de consumatori spre produse sustenabile si de calitate, care va avea mult de castigat pe fondul valului de renovare energetica de care Romania are nevoie. In plus, suntem increzatori ca 2024 va aduce inclusiv o stabilizare a preturilor, daca nu chiar o scadere a lor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter