RO EN
السلة فارغة

LAFARGEHOLCIM: Previziuni de dezvoltare prin implementarea "Building for Growth"

La data de 26 octombrie a.c., cu ocazia unei conferinte destinate prezentarii rezultatelor financiare in fata investitorilor, managerii grupului franco-elvetian LafargeHolcim au aratat ca implementarea accelerata a strategiei 2022 - „Building for Growth” a inceput sa dea rezultate la nivelul tuturor celor patru factori valorici: dezvoltare, simplificare si performanta, forta financiara, respectiv viziune si oameni. Totodata, s-au reiterat previziunile potrivit carora conducerea corporatiei si-a propus o majorare like-for-like (LFL) de 3%-5% a profitului operational EBITDA recurent, adaptandu-se in sens pozitiv prognoza initiala privind vanzarile nete, care ar putea creste cu un nivel cuprins intre 4% si 6% LFL (anterior, intre 3% si 5% LFL) in 2018, fata de cele aproape 26 miliarde franci elvetieni (CHF) din 2017. In consecinta, in primele noua luni ale anului in curs, compania a raportat o crestere de 5,1% LFL a vanzarilor nete fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 20,634 miliarde CHF, fiind in zona mediana a prognozei pentru anul in curs. Evolutia din intervalul analizat s-a datorat mai ales cresterii livrarilor de ciment, tendinta fiind vizibila cu precadere in trimestrul al treilea (+6,5%).
In perioada ianuarie-septembrie 2018, nivelul recurent al profitului operational (EBITDA) s-a apreciat cu 2,5%, ajungand la 4,351 miliarde CHF. In ansamblu, contextul economic de pe cele mai multe piete a fost relativ optim, contribuind la optimizarea rezultatelor financiare. Totusi, in America Latina s-a remarcat un trend descendent al vanzarilor (+11,1% LFL si -3,6% in termeni reali), acestea ajungand la 2,12 miliarde CHF, din cauza inflatiei costurilor si livrarilor mai slabe din aproape toate tarile regiunii (mai putin in Argentina), in timp ce in America de Nord exista in continuare premise de crestere solida, in pofida unor efecte meteo nefavorabile din prima si ultima parte a intervalului analizat. Vanzarile nete din aceasta regiune au crescut cu +3,3% LFL si cu +4,1% in termeni reali, in ianuarie-septembrie a.c., pana la 4,36 miliarde CHF. Performante solide au fost raportate de subsidiarele din China si India, acestea contribuind la majorarea semnificativa a vanzarilor din regiunea Asia-Pacific (+8,6% LFL sau +2,1% in termeni reali, pana la 5,57 miliarde CHF). Prin contrast, afacerile din centrul si estul Africii nu s-au ridicat la potentialul real, consemnand o scadere de -5,5% LFL sau -9,2% in termeni reali, pana la 2,3 miliarde CHF, singura contributie notabila fiind cea a Nigeriei. In Europa, nivelul cererii s-a mentinut la un nivel optim, iar rezultatele au fost pe masura, notandu-se performantele din Europa de Est, cu precadere cele din Romania, Polonia, Ungaria si Serbia. Mediul de afaceri din regiune continua sa fie favorabil ajustarii pretului in sens pozitiv, singura problema privind profitabilitatea fiind raportata in Franta, unde costurile mai mari cu logistica si cu energia nu s-au compensat pe deplin. In total, cifra de afaceri din Europa s-a plasat la 5,69 miliarde CHF (+4,6% LFL si +9,3% in termeni reali).
„In perioada analizata, am reusit sa profitam de mediul de afaceri optim, fructificand primele rezultate ale implementarii strategiei 2022. In pofida unei inflatii pronuntate a costurilor, vanzarile nete au crescut, ca de altfel si profitabilitatea. Deocamdata, suntem multumiti de majorarile cantitative ale vanzarilor, de soliditatea masurilor ce vizeaza ajustarea pretului si de impactul pozitiv al programelor de control al cheltuielilor si de eficientizare operationala. In continuare, urmarim implementarea rapida a pachetului de masuri din strategia 2022 - Building for Growth”, a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului LafargeHolcim.
In cifre, vanzarile de ciment din perioada ianuarie - septembrie 2018 au cumulat, la nivel de grup, 165,4 milioane de tone (+4,6% LFL), cele de agregate s-au plasat la 205,3 milioane de tone (+1,5% LFL), iar livrarile de betoane au insumat 38 de milioane de metri cubi (+1,3% LFL). In Europa, s-au comercializat 33,9 milioane de tone de ciment (+4,9% LFL), 91 milioane tone de agregate (+2,8% LFL) si 14,3 milioane de tone de beton gata preparat (+5,4% LFL), iar din punct de vedere valoric vanzarile s-au cifrat la 5,692 miliarde CHF (+4,6% LFL), cu un indicator EBITDA de 1,079 miliarde CHF (+2,7% LFL).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter