RO EN
السلة فارغة

HYDRO: Scadere de 25% a cifrei de afaceri

Recent, conducerea corporatiei Hydro – Norvegia a anuntat rezultatele financiare pentru primele 9 luni din 2009, datele preliminare indicand o diminuare de 25% a cifrei de afaceri (raportat la o baza de calcul anuala). "In intervalul analizat, veniturile concernului au insumat 50.313 milioane de coroane norvegiene (NOK), respectiv 6,17 miliarde euro, iar in perioada similara din 2008 incasarile totale s-au situat la 67.275 milioane NOK, adica 8,25 miliarde euro. Aceste date reflecta fragilitatea pietelor-tinta ale grupului, desi in trimestrul al treilea s-a consemnat o crestere a vanzarilor (ca volum), datorita refacerii stocului partenerilor. Programul ambitios de reducere a capacitatii si de diminuare a costurilor, implementat din timp, imediat dupa declansarea crizei economice mondiale, a inceput sa-si arate efectele benefice. Astfel, suntem in masura sa ne repozitionam afacerile, consolidandu-ne pozitia pe piata. Intre lunile ianuarie si septembrie 2009, investitiile grupului s-au cifrat la 3.576 milioane NOK (438 milioane de euro), directionate, in special, pentru definitivarea fabricii de aluminiu primar Qatalum (in parteneriat cu societatea Qatar Petroleum, care are o participatie de 50%), reprezentand una dintre cele mai mari unitati de profil din intreaga lume. Fondurile totale alocate acestui proiect sunt estimate la 5,7 miliarde USD. Numai in prima faza, Qatalum va avea o capacitate de 585.000 de tone/an, prima sarja fiind lansata pe data de 20 decembrie 2009. In continuare, strategia Hydro va fi caracterizata de masuri precaute, urmand ca membrii conducerii executive sa analizeze cu atentie perspectivele pietei globale de aluminiu. Deprecierea monedei americane in raport cu alte valute constituie o premisa ingrijoratoare si, in acest context, am luat decizia sa implementam noi procedee de restructurare si de reducere a costurilor", a declarat Svein Richard Brandtzaeg, presedinte si director executiv al Hydro.
Comportament diferit pentru fiecare divizie
La finele lunii martie, Hydro si-a reorganizat activitatea, impartind departamentele de aluminiu si produse din aluminiu in cate doua entitati separate. De asemenea, a sporit numarul segmentelor operationale, noua structura a acestora fiind: metal – materii prime, metal – piete, produse roluite, sisteme extrudate si energie. "In cadrul diviziei metal – materii prime, productia de aluminiu primar a fost de 1.064.000 de tone, insa fluctuatia cotatiei in cadrul London Metal Exchange a dus la incasari sub asteptari, rezultate ca urmare a unor tranzactii efectuate la un pret mediu de 1.664 USD/tona (s-a luat in considerare si influenta detinatorilor de fonduri speculative). Aceasta situatie a generat pierderi substantiale pentru toate fabricile de aluminiu primar ale grupului, cu toate ca adaptarea capacitatii la conditiile actuale a avut un efect pozitiv, garantand continuitatea productiei. Operatiunile in domeniul extragerii aluminei din bauxita au reprezentat un succes, atenuand curba declinului la nivelul acestei divizii, ca urmare a cresterii pretului si imbunatatirii indicatorilor de performanta. Practic, pe toate pietele-tinta, deprecierea USD a influentat negativ activitatea diviziei de aluminiu primar. Focalizandu-si atentia asupra dezvoltarii departamentelor de produse roluite si extrudate, in detrimentul operatiunilor ce implica livrarea de sisteme pentru industria auto, Hydro a obtinut rezultate pozitive pe segmentele respective. Cu livrari de 583.000 de tone de produse sub forma de role si 300.000 de tone de profile extrudate (exclusiv pe pietele externe), cele doua domenii de business au consemnat o consolidare a vanzarilor, din punct de vedere cantitativ, concomitent cu scaderea pretului si diminuarea cheltuielilor. Fata de trimestrul precedent, clientii finali ce achizitioneaza profile extrudate au inceput sa-si reconstituie stocurile, situatia determinand o sporire a cererii. Pe termen scurt si mediu, Hydro si-a propus, ca obiectiv principal, sa intensifice eforturile specialistilor implicati in cercetare-dezvoltare, pentru a crea noi serii de profile arhitecturale", a subliniat directorul financiar al Hydro, Jorgen C. Arentz Rostrup, referindu-se la datele financiare si perspectivele holdingului.
Datele statistice indica un potential de crestere a cererii de sisteme extrudate in SUA si Canada
In cadrul conferintei ce a avut loc cu prilejul prezentarii raportului de activitate elaborat de conducerea Hydro, conducerea grupului a anuntat si cateva date statistice referitoare la evolutia cererii mondiale pentru fiecare segment de piata. In ceea ce priveste sistemele extrudate, informatiile certifica faptul ca, in primele 9 luni ale anului trecut, la nivel european s-au comercializat, in total, 1,52 milioane tone de profile (in scadere fata de cele 2,08 milioane de tone din aceeasi perioada a lui 2008). Acelasi indicator denota faptul ca, in SUA si Canada, livrarile aferente au fost de 867.000 tone (in comparatie cu 1,2 milioane de tone), insa potentialul acestor piete ramane relativ ridicat. "In trimestrul al treilea, cererea de produse extrudate in Europa a fost mai scazuta decat in cele trei luni anterioare, ca urmare a factorului sezonier. In America de Nord, situatia a inceput sa se imbunatateasca, aceasta piata avand premise importante de dezvoltare pe termen mediu. In general, ne asteptam la o stabilizare atat in Europa, cat si in SUA, evenimentele pozitive urmand sa aiba loc, cel mai probabil, in 2010. Pentru divizia de elemente extrudate a grupului Hydro, singura piata care si-a mentinut consumul la nivelul trimestrului al treilea din 2008 a fost reprezentata de America de Sud. In concluzie, procedeele de reducere a costurilor au avut impactul preconizat, minimizand influenta negativa a unui mediu de afaceri ostil, caracterizat de provocari multiple. In perioada iulie-septembrie 2009, declinul profitului, inevitabil in conditiile scaderii dramatice a valorii vanzarilor, a fost mai ponderat in ceea ce priveste activitatea de extrudare a sistemelor pentru constructii in SUA, fata de scaderea consemnata in Europa", se precizeaza intr-un comunicat al holdingului. Informatii suplimentare, la www.hydro.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter