RO EN
السلة فارغة

HEIDELBERGCEMENT: Crestere semnificativa a vanzarilor de ciment din Romania

Vanzarile de ciment realizate de grupul german HeidelbergCement in Romania in primele trei luni ale acestui an s-au inscris pe un trend puternic ascendent, datorat revenirii pietei locale a constructiilor. Potrivit datelor incluse in cel mai recent raport financiar al companiei, marjele de profitabilitate s-au imbunatatit, ca urmare a cresterii importante a cantitatilor comercializate, in contextul unei reduceri semnificative a costurilor variabile. "In Europa, vanzarile de ciment au crescut in Germania, Benelux, in tarile nordice si in Romania (…). Economia Romaniei se afla, in continuare, in dezvoltare, insa marile proiecte de infrastructura inca nu au fost demarate", se arata in documentul citat.
In ceea ce priveste vanzarile de agregate, acestea au scazut in perioada ianuarie-martie 2016 fata de intervalul similar al anului trecut, insa preturile de comercializare a produselor s-au apreciat semnificativ, reducand din pierderile diviziei.
In ansamblu, vanzarile de ciment inregistrate in regiunea Europei Centrale si de Nord - Asia Centrala, ce include raportarile din Romania, s-au plasat la 4 milioane de tone, in crestere cu 2,9% fata de nivelul din primele trei luni ale anului trecut, cele de agregate au ajuns la 4,6 milioane de tone (-8,2%), in timp ce livrarile de betoane au crescut cu 7,1%, pana la 1,1 milioane de metri cubi, in pofida scaderii cantitative si de pret raportate de divizia de betoane din Romania.
 
Reorganizare structurala si crestere cu 1% la nivel de grup
Incepand cu primul trimestru al acestui an, grupul HeidelbergCement a fost reorganizat, proces ce a modificat structura raportarilor financiare. Schimbarile au fost facute in contextul achizitiei producatorului italian Italcementi si au avut ca rezultat sase divizii, impartite geografic. Subsidiara din Romania a fost inclusa in grupa Europa Centrala si de Nord - Asia Centrala, alaturi de Danemarca, Islanda, Norvegia, Suedia, Bosnia-Hertegovina, Croatia, Cehia, Georgia, Ungaria, Kazahstan, Polonia, Rusia, Slovacia si Ucraina. Celelalte cinci grupe sunt: Europa de sud-vest (Belgia, Germania, Olanda, Marea Britanie si Spania), America de Nord (SUA si Canada), regiunea Asia-Pacific (Bangladesh, Brunei, China, India, Indonezia, Malaezia, Singapore si Australia), zona Africa - bazinul mediteraneean estic (Benin, Burkina Faso, Congo, Ghana, Liberia, Sierra Leone, Tanzania, Togo, Israel si Turcia), precum si divizia de servicii (Group Services), care include activitatile de tranzactionare.
La nivel de grup, vanzarile consemnate de grupul german in primul trimestru al acestui an s-au stabilizat la circa 2,8 miliarde euro (+1%), in timp ce profitul operational s-a majorat cu 19,9%, pana la 138 milioane de euro. Marjele de profitabilitate s-au imbunatatit considerabil la nivelul tuturor diviziilor de activitate, in timp ce datoriile nete ale companiei s-au redus cu aproximativ 3,3% fata de primul trimestru din 2015, pana la 5,9 miliarde euro.
Perspectivele pentru 2016 sunt pozitive, in special datorita revigorarii generale a economiei globale, insa principalele riscuri geopolitice si macroeconomice se vor mentine. Sunt asteptate, de asemenea, cresteri ale vanzarilor de ciment, agregate si betoane, precum si o evolutie la nivelul veniturilor si profitului net. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter