RO EN
السلة فارغة

Heidelberg Materials: Impact major al conflictului din Ucraina asupra vanzarilor

Producatorul german de materiale de constructii Heidelberg Materials a raportat o crestere de 13% a vanzarilor din primele noua luni ale acestui an, acestea ajungand la 15,8 miliarde euro la finalul lunii septembrie 2022. La o raportare neta comparabila (like-for-like) veniturile companiei au inregistrat o majorare de 12%. Cresterile de costuri cu energia si materiile prime din trimestrul al treilea al acestui an au fost compensate integral de economiile de energie, prin disciplina costurilor, dar si prin ajustari de preturi, informeaza reprezentantii grupului german. Totusi, aceste majorari au reprezentat o "povara" suplimentara pentru rezultatul operational, care a scazut cu 6,1%, la aproape 2,72 miliarde euro.
"Al treilea trimestru din 2022 a fost unul puternic pentru Heidelberg Materials. Cu masuri de economisire a energiei la nivel de grup, disciplina costurilor si ajustari ale preturilor, am rezistat la cresterea continua a cotatiilor energiei si materiilor prime si ne-am mentinut rezultatul din operatiunile curente la nivelul celui de-al treilea trimestru al anului precedent. Mediul economic si de afaceri ramane provocator. Din cauza inflatiei globale ridicate si a continuarii evolutiilor extrem de volatile ale preturilor in sectorul energetic, anticipam o usoara scadere a cererii in lunile urmatoare, in special a celei provenite din sectorul constructiilor rezidentiale", a declarat dr. Dominik von Achten, presedintele Consiliului Director al Heidelberg Materials.
Din luna septembrie 2022, grupul german a demarat un proces de rebranding la nivel international, prima masura fiind schimbarea numelui din HidelbergCement in Heidelberg Materials. Filialele interne si internationale, inclusiv reprezentanta din Romania, isi vor schimba numele in Heidelberg Materials incepand cu anul 2023. Totodata, din 2024, compania ar urma sa livreze doar ciment si beton neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
In ceea ce priveste cantitatile de materiale comercializate in intervalul ianuarie - septembrie 2022, acestea au fost afectate puternic de impactul conflictului armat din Ucraina, dar si de politicile de consolidare impuse la nivel de grup, toate liniile de business inregistrand scaderi fata de rezultatele din 2021. Astfel, vanzarile de ciment si clincher s-au redus cu 6% la 90 de milioane de tone (-3,8% excluzand efectele actiunilor de consolidare). Livrarile de agregate au scazut cu 3,4% comparativ cu ianuarie - septembrie 2021, ajungand la 223,5 milioane de tone (+0,8% in termeni comparabili, LFL). In ceea ce priveste vanzarile de betoane, acestea consemnat un recul de 4,3% in primele noua luni, pana la 34,2 milioane de metri cubi, iar cele de asfalt s-au "prabusit", cu 24,3%, la 6,2 milioane de tone, in intervalul analizat.
Pentru intregul an in curs, conducerea Heidelberg Materials se asteapta la o cifra de venituri in crestere semnificativa, la o baza de raportare LFL, in contextul unei cereri estimate sa scada in ultimele trei luni din 2022. De asemenea, este anticipat un rezultat operational cuprins intre 2,35 si 2,55 miliarde euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter