RO EN
السلة فارغة

Cota de piata de peste 33% pentru Alumil Rom Industry

 

Michalis Sotiriou (51 de ani)
Functia/firma: presedinte & CEO al Alumil Rom Industry SA;
Studii: Facultatea de Matematica, Universitatea Aristotel, din Salonic;
Experienta: 15 ani in industria de profile de aluminiu din Romania. 

Alumil Rom Industry - subsidiara locala a grupului de origine elena Alumil - detine, potrivit unui studiu realizat de institutul de cercetare a pietei Neomar Consulting, o cota de peste 33% din piata autohtona de profile de aluminiu. Pe plan intern, compania dispune de 22 de filiale, prin intermediul acestora asigurandu-se distributia la nivel national.

- Prezentati rezultatele financiare inregistrate
anul trecut.
- In 2008, firma a inregistrat o crestere moderata a cifrei de afaceri, in comparatie cu exercitiul financiar din 2007. Daca ne referim la luna ianuarie a.c., fata de aceeasi perioada a anului precedent, am sesizat o usoara sporire a livrarilor, ca urmare a unor contracte incheiate pentru proiecte de mari dimensiuni. Situatia pozitiva nu s-a mentinut, totusi, in cazul profitului, care, datorita majorarii costurilor salariale si a cheltuielilor cu chiriile, a inregistrat o anumita scadere. Pentru 2009, in contextul actual al pietei, este dificil de facut o estimare cu privire la evolutia cifrei de afaceri, mai ales ca sectorul in care activam este marcat de incertitudine, iar o analiza corecta nu poate fi realizata in lipsa unor date concrete.

- Ce strategie veti adopta pentru mentinerea profitabilitatii
?
- Consider ca principalele masuri care trebuie aplicate constau in consolidarea relatiilor cu partenerii traditionali, cresterea calitatii serviciilor si anticiparea eventualelor cerinte ale pietei. Prin aceasta strategie ne propunem sa fim mai aproape de clienti, sa raspundem cu promptitudine solicitarilor si sa identificam solutii pentru problemele acestora. In prezent, unul dintre obiectivele companiei noastre este reprezentat de majorarea cotei pentru fiecare partener stabil. Cu privire la acest aspect, in luna ianuarie a.c. am sesizat, pe de-o parte, o tendinta de crestere a volumului comenzilor uzuale, insa, pe de alta parte, in cazul contractelor noi, s-a remarcat o reducere cu aproximativ 10%, fata de acelasi interval din 2008. Totodata, pe parcursul lui 2009 avem in vedere efectuarea unei investitii, care se va desfasura inclusiv in 2010. Proiectul consta in inaugurarea unui centru logistic si a unui spatiu de stocare cu o suprafata de 15.000 mp, in localitatea Filipestii de Padure (judetul Prahova).

- Care este situatia actuala a pietei?
- Din punctul nostru de vedere, este un moment dificil pentru bransa de tamplarie din Romania, deoarece situatia actuala duce la o maturizare fortata a acesteia. Totodata, evolutia pe termen mediu/lung este marcata de incertitudine. Exista, pe toate segmentele, companii care, dupa cresterile constante din ultimii ani, sunt sau se vor afla in stare de insolvabilitate, din cauza blocajelor financiare care interfereaza cu activitatea proprie. Investitorii au devenit foarte prudenti, iar dificultatea finantarii – care era principala solutie pentru demararea unei afaceri – impiedica dezvoltarea unor proiecte noi, generand o stare de expectativa in toate ramurile economiei. Un aspect pozitiv pe care l-am remarcat a fost constientizarea importantei calitatii, in pofida costurilor mai ridicate, fapt care ne determina sa credem ca asistam la o schimbare de mentalitate in randul consumatorilor autohtoni.

- Cum va evolua sectorul specific pe termen mediu
?
- Consider ca sansele de revenire ale Romaniei din colapsul economic sunt foarte ridicate, deoarece trebuie luate in calcul aspecte ce tin de potentialul de dezvoltare pe plan intern, precum si de necesitatea efectuarii investitiilor la nivel national. Bineinteles, nu ne putem astepta ca situatia actuala sa se reglementeze fara un sprijin din partea statului, concretizat prin aplicarea unor masuri concrete si fiabile anticriza, care sa sustina activitatea intreprinderilor mici si mijlocii. Totodata, sunt esentiale infuziile de capital din partea investitorilor locali. Daca situatia va fi abordata dintr-o perspectiva realista, este posibil ca piata interna sa se revigoreze chiar din 2010, insa trebuie sa fim constienti ca nu vor mai exista cresterile economice din ultimii ani si ca, pe plan autohton, vom asista la o reasezare a bazelor fundamentale ale fiecarei afaceri.

- Ce noutati veti promova anul acesta
?
- In 2009, vom comercializa in Romania noi sisteme pentru realizarea peretilor cortina. Printre acestea se afla seria cu bariera termica M50 pentru fatadele semi-structurale si standard, seria M65 (sistem de tip modular pentru fatade), elementele parasolare M5600, care permit configurarea multiplelor solutii constructive si estetice etc. Totodata, vom lansa sistemul compozit liftant-glisant M23300 din aluminiu-lemn, ideal pentru realizarea deschiderilor mari. Toate produsele sunt disponibile in stoc, fiind necesara doar promovarea acestora la nivel intern. In cadrul Alumil Rom Industry aprovizionarile se efectueaza zilnic, sistemele fiind aduse din Grecia pe baza de comanda si vopsite in cadrul unitatii proprii din Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter