RO EN
السلة فارغة

Compania Crios preconizeaza un trend ascendent al activitatii

 

Dan Marian Marc (47 de ani)
Functia/firma: director general al Crios;
Studii: Institutul Politehnic "Traian Vuia", din Timisoara, Facultatea de Mecanica;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: golf, biliard.
Infiintata in anul 1994, firma Crios - Alba Iulia furnizeaza tamplarie termoizolanta atat pe piata locala, cat si la nivel regional. De asemenea, societatea asigura si servicii conexe, precum: consultanta de specialitate, interventii post-instalare (in perioada de garantie si in intervalul ulterior acesteia) si transport gratuit in orice zona a tarii (pentru comenzile ce depasesc valoarea de 1.500 de euro).

- Cum a evoluat, in acest an, piata tamplariei termoizolante?
- Anul acesta, pot spune ca au existat dificultati mari in ceea ce priveste recuperarea creantelor de la clienti. Si in perioada anterioara au existat astfel de probleme, insa, in 2008, din cauza lipsei de lichiditati, neregulile s-au accentuat. Bransa fabricantilor de tamplarie, in ansamblu, s-a mentinut, totusi, pe un trend ascendent. In ceea ce priveste concurenta, am observat eliminarea de pe piata a producatorilor foarte mici sau transformarea acestora in dealeri, montatori etc., in paralel cu consolidarea pozitiei firmelor mari, preferate de cei mai multi beneficiari. Aceasta situatie denota faptul ca piata incepe, deja, sa se stabilizeze.

- Care au fost rezultatele financiare inregistrate de firma Crios?
- In 2007, am inregistrat o cifra de afaceri de 7 milioane de lei, pentru acest an estimand rezultate financiare de 7,5 milioane de lei. Pentru 2009, ne-am propus un volum total al vanzarilor de 9 milioane de lei. Compania noastra realizeaza tamplarie in proportie de 60% (cu utilaje Urban), diferenta fiind reprezentata de fatadele cortina. In structura vanzarilor de ferestre si usi, 90% din solicitari au reprezentat ansamblurile din PVC. Principalii nostri parteneri sunt Rehau (pentru reperele PVC), cele mai solicitate sortimente fiind elementele fabricate cu seriile Basic Design (tricamerale). Feroneria utilizata preponderent este marca Siegenia, dar folosim si sisteme de la G-U Ferrom Com. De asemenea, pentru tamplaria din aluminiu, principalul nostru partener este compania Profilco, geamul termoizolant fiind furnizat de diverse firme, in functie de proiect si de solicitarile beneficiarilor.

- Cum este organizata distributia?
- O serie de reprezentante pe care le-am avut in afara localitatii Alba Iulia sau in acest oras au devenit societati comerciale partenere si pot fi oferite, in acest sens, multiple exemple: Mediapaper - Aiud, Nikostar - Deva, Crios - Sibiu, Gip Trading - Medias, Crios Dan – Timisoara si Crioris - Alba Iulia. Totodata, calitatea produselor promovate si preturile competitive au determinat numerosi clienti din alte zone ale Transilvaniei (Cluj-Napoca, Sebes, Orastie etc.) sa apeleze la serviciile firmei noastre, in vederea executiei unor lucrari de mare complexitate. De asemenea, in oferta Crios sunt prezente si usi din PVC de culoare alba, simple sau duble, care pot fi instalate atat la interior, cat si la exterior, precum si usi de garaj, promovate de societatea Ditec - Italia.

- Prezentati principalele investitii pe care intentionati sa le realizati in perioada urmatoare.
- In prima jumatate a lui 2008, am achizitionat un teren, cu o suprafata de 4.500 mp si ne propunem sa construim o noua hala de productie si un sediu administrativ, lucrarile fiind demarate, deja, din toamna acestui an. Valoarea investitiei este de aproximativ 0,4 milioane de euro. De asemenea, in primavara anului viitor vom aloca fonduri pentru completarea capacitatilor de fabricatie cu o linie pentru prelucrare automata. In prezent, unitatea de productie are o suprafata de 750 mp.

- Cum vi se pare, in momentul de fata, piata fortei de munca din domeniu?
- Actualmente, din acest punct de vedere, sunt create mari probleme firmelor producatoare de tamplarie termoizolanta. Personal calificat nu prea exista, iar acei cativa specialisti, care se mai intorc din strainatate sa lucreze in tara noastra, au pretentii salariale foarte mari. In acest context, intentionam sa aducem forta de munca din zone ale tarii mai putin dezvoltate economic, pentru care sa asiguram cazare si calificare. Numai anul trecut, am derulat cursuri de pregatire profesionala pentru 32 de persoane, iar acest proces urmeaza sa continue pe termen scurt/mediu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter