RO EN
السلة فارغة

CELSIUS 2000: Pentru acest an se preconizeaza majorarea cu 10% a cifrei de afaceri

Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei de centrale termice, ing. Andreia Costa, director general al Celsius 2000, a precizat ca, majorarea pretului gigacaloriei (in sistemele centralizate) si a combustibililor (ca urmare a cresterii cotatiilor dolarului) ar putea să antreneze un important reviriment al volumului total al centralelor vandute, putand chiar depasi in anii viitori nivelul din 2008. Totodata, pe piata autohtona se observa o sporire a numarului celor care doresc dotarea propriei locuinte si cu sisteme care utilizeaza energii neconventionale, cum ar fi cea solara si/sau geotermala, fapt care va influenta favorabil nivelul pietei specifice in urmatorii ani.
 
ing. Andreia Costa, director general al Celsius 2000: “In anul 2009, piata centralelor termice a consemnat unele contractii datorate, in principal, climatului economic general, afectat de impactul crizei mondiale. Activitatea sectorului de constructii a cunoscut reduceri semnificative, in special in domeniul investitiilor publice si al constructiilor de spatii pentru birouri. Piata centralelor termice nu a fost afectata in aceeasi proportie, multe din achizitiile efectuate fiind aferente reparatiilor sau reabilitarilor termice ale cladirilor vechi. Aceasta relativa detasare de ritmul industriei constructiilor se va mentine si in urmatorii ani, insa nu putem aprecia cu acuratete tendintele manifestate pe termen scurt. Anumite cresteri ale pretului gigacaloriei (in sistemele centralizate) si a combustibililor (ca urmare cresterii cotatiilor dolarului) ar putea sa antreneze un important reviriment al volumului total al centralelor vandute, putand chiar depasi in anii viitori nivelul din 2008.
Evolutia preturilor combustibililor va determina tot mai multi utilizatori sa-si doteze locuintele cu sisteme de incalzire mult mai performante si mai eficiente din punct de vedere al consumului. Deci, pentru acelasi numar de centrale termice vandute se vor inregistra valori mai mari ale incasarilor, ca urmare a preturilor mai ridicate aferente noilor centrale.
De asemenea, sporeste numarul celor care doresc dotarea propriei locuinte si cu sisteme care utilizeaza energii neconventionale, cum ar fi cea solara si/sau geotermala, fapt care va influenta favorabil nivelul pietei in urmatorii ani.
Celsius 2000 si-a propus ca principala misiune promovarea centralelor termice in condensare de inalt randament. Activitatea sustinuta de peste 16 ani ca unic producator in Romania al acestei clase de centrale termice ne recomanda si ne consolideaza pozitia pe piata specifica. Suntem preocupati de calitatea si eficienta energetica a produselor noastre, oferind in permanenta sisteme si solutii complexe necesare atat aplicatiilor casnice, cat si celor industriale.
Nu trebuie uitat ca, in toate tarile europene, introducerea noilor tehnologii eficiente si ecologice s-a realizat cu importante subventii din partea autoritatilor centrale sau locale. Programul “Casa Verde”, lansat de Administratia Fondului pentru Mediu in anul 2008 a fost amanat succesiv, la aceasta data, fiind operational pentru administratiile locale, iar pentru populatie, incepand din luna iulie a.c. Intarzierile inregistrate pana in prezent au determinat potentialii utilizatori sa nu angajeze lucrarile de modernizare a sistemelor termice, sperand ca in momentul implementarii acestui program vor putea obtine unele granturi. Astfel, o importanta parte a pietei centralelor termice a ramas la stadiul dotarii tehnice din primii ani ai actualului deceniu. In baza acestui fapt s-a marit si mai mult decalajul dintre piata romaneasca si cea a tarilor europene in care investitiile in sisteme termice performante, incluzand energii neconventionale, sunt incurajate si subventionate.
Studiind evolutia pietei si oferta firmelor competitoare, am actionat pentru amplificarea si diversificarea ofertei de produse, pentru a oferi utilizatorilor solutii care sa corespunda cerintelor acestora. Astfel, am lansat doua noi centrale in condensare, Keston 30c Combi (sistem de generare instant a apei calde) si centrala Qudos 37, potrivita aplicatiilor casnice in incinte cu suprafete mai mari. Un important segment de piata este asigurat de realizarea unor ansambluri de centrale, proiectate sa corespunda cerintelor particulare ale unor imobile atat ca putere termica instalata, cat si ca modalitate de configurare, in concordanta cu spatiul din cladire afectat punctului termic.
Analizand insa evolutia companiei prin prisma cifrei de afaceri, anul 2009 a inregistrat o diminuare fata de anul anterior cu aproximativ 20%, scadere mai accentuata in a doua parte a anului. Fata de 10,7 milioane de lei – cifra de faceri din primul trimestru al anului trecut, la nivelul intregului an 2009 s-au realizat venituri de 37 milioane de lei. In primele trei luni ale anului in curs am inregistrat vanzari de 10,2 milioane de lei, iar pentru intreg anul 2010 estimam livrari cu 10% mai mari fata de 2009, avand in vedere nu atat cresterea volumului de centrale vandute, cat extinderea livrarilor de sisteme termice complexe. Strategia de expansiune a companiei pe termen scurt prevede dezvoltarea produselor din actuala gama de fabricatie precum si lansarea a doua noi centrale (Keston C45 si Keston C60) in ultimul trimestru al acestui an. Incepand cu prima parte a lui 2011 vom avea in oferta 11 centrale diferite, cu debite calorice utile de la 24 kW pana la 110 kW, toate cu functionare in condensare, precum si montaje multiple ale acestora, cu functionare in cascada. De asemenea, vom promova echipamente noi pentru energii regenerabile. In acest scop, vom introduce pe piata pompele de caldura, atat ca unitati individuale pentru incalzire si prepararea apei calde de consum, cat si ca elemente ale unor montaje multiple”.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter