RO EN
السلة فارغة

CARBOPLAK: Proiecte de accesare a unor noi piete externe

Compania Carboplak - Bucuresti reprezinta unicul producator de elemente din policarbonat din aria balcanica si adriatica, detinand, astfel, o pozitie dominanta in aceste zone. Infiintata in anul 2007, in urma derularii unui program de dezvoltare in valoare de peste 5 milioane de euro, firma este detinuta de grupul New Century Holding, cel mai mare investitor american din Romania, cu peste 293 milioane de dolari investiti pana in prezent, in diverse domenii de activitate.
 
Doru Ohota, director general al Carboplak: „In 2012, derulam un program de investitii de aproximativ 0,45 milioane de euro, care consta in dezvoltarea unui sistem de protectie UV pe ambele fete ale placilor din policarbonat celular, achizitia unei noi matrite in vederea extinderii gamei de produse si amenajarea unui spatiu suplimentar de stocare cu o suprafata de circa 500 mp. De asemenea, planul de afaceri pentru intervalul 2012-2013 se axeaza pe extinderea operatiunilor de export si pe inovare, pentru diversificarea gamei sortimentale. In 2012, vizam totodata obtinerea unei majorari de aproximativ 25% a cifrei de afaceri si consideram ca obiectivul este tangibil, pe fondul evolutiei optime din primul semestru, care s-a datorat sporirii ratei exportului in statele invecinate si lansarii de noi modele, dintre care se remarca placile «HG» din policarbonat armat cu fibra de sticla, promovate cu succes pe piata. In 2011, vanzarile s-au mentinut la nivelul de aproximativ 2,8 milioane de euro, inregistrat in 2010. In prezent, in oferta noastra se regasesc placi din policarbonat celular/compact, panouri profilate din policarbonat pentru luminatoare/acoperisuri si accesorii pentru montajul acestora. Materia prima utilizata in procesul de executie este importata, in principal, de la liderii mondiali din domeniu, respectiv Bayer Material Science si Sabic Innovative Plastics. Specificul activitatii pe care o desfasuram pe segmentul copertinelor/luminatoarelor consta in asigurarea a numeroase posibilitati de personalizare, precum si in oferirea de solutii practice adaptate diverselor piete pe care suntem prezenti. Din gama serviciilor auxiliare pe care le punem la dispozitia beneficiarilor se disting consultanta specializata si asistenta asigurata pe durata intregului proces de lucru, de la planificare pana la finalizarea proiectului. Activitatile de distributie se deruleaza atat la nivel national, cat si in tari ca Bulgaria, Serbia si Macedonia, unde suntem lideri de piata. In intervalul urmator, avem in vedere sa accesam pietele din Ungaria, Bosnia-Hertegovina si Republica Moldova, demers pentru care am realizat deja studii locale de piata. Livrarile catre clientii interni/externi se realizeaza, in general, in regim «ex-works», iar acestia sunt atat distribuitori specializati, cat si generalisti, din retail-ul traditional sau modern. De altfel, extinderea retelei de distributie (atat interna, cat si externa – exportul constituind o prioritate pentru noi), care s-a bazat pe raportul optim calitate-pret al produselor Carboplak, a constuit principalul obiectiv asumat pentru a face fata conjuncturii nefavorabile din perioada recesiunii, alaturi de masuri adoptate pentru protectia impotriva fluctuatiilor de curs valutar. Dintre dificultatile care marcheaza, in continuare, aceasta bransa, am putea indica: lipsa de proiecte noi de investitii si a celor din domeniul facilitatilor de productie/logistice, stagnarea segmentului agriculturii (in ceea ce priveste executia de sere), prudenta excesiva a investitorilor si chiar stoparea lucrarilor la anumite obiective, din cauza lipsei de predictibilitate economica din ultimele luni. Comparativ cu ceea ce s-a intamplat pe plan intern, pietele invecinate sunt caracterizate de stabilitate”.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter