RO EN
السلة فارغة

BASF: Lansarea de produse noi va reprezenta un avantaj competitiv

Raspunzand unor intrebari referitoare la piata de lacuri si vopsele din Romania si la activitatea companiei BASF, Luminita Teodorescu, director general al societatii, este de parere ca segmentul specific cel mai probabil va stagna in 2010. Firmele din bransa se vor concentra pe lansarea de produse ecologice (prin care sa se alinieze la noile norme europene din domeniu) si inovatoare. BASF furnizeaza materii prime, asistenta tehnica si tehnologii pentru fabricarea acestor vopsele, pentru marii producatori de pe piata autohtona.

Luminita
Teodorescu, director general al BASF Romania:
"Anul trecut s-a remarcat o reducere a consumului de vopsea, ceea ce a generat o scadere de peste 20% a pietei specifice, diminuare justificata de recesiunea din sectorul constructiilor (in special, din segmentul rezidential). Cu toate acestea, unii producatori au raportat majorari usoare ale cotelor de piata sau o scadere a vanzarilor sub media pietei, datorita adaptarii ofertelor la noile conditii si lansarii de materiale inovatoare. Acesti producatori au manifestat un interes sporit pentru crearea de vopsele pe baza unor dispersii speciale (care imbunatatesc calitatile sortimentelor) si a unor tehnologii avansate de productie. Un avantaj competitiv a fost reprezentat si de orientarea acestora catre produsele de nisa - care aduc beneficii suplimentare utilizatorului final. In calitate de lider mondial al industriei chimice, BASF furnizeaza solutii sustenabile, eficiente din punct de vedere ecologic (care raspund cerintelor standard de performanta din domeniu), precum si combinatiile potrivite de resurse necesare, respectiv ingrediente si tehnologie pentru sporirea performantei vopselelor. Pe fondul aparitiei unor noi cerinte impuse de Comisia Europeana, care au ca obiectiv cresterea eficientei energetice a constructiilor si limitarea utilizarii compusilor organici volatili (COV), se observa o orientare preponderenta catre produsele BASF care contribuie la alinierea la aceste norme. De exemplu, se poate remarca interesul sporit pentru dezvoltarea dispersiilor utilizate la realizarea de vopsele ecologice, cu impact cat mai redus asupra mediului. Estimam ca aceasta tendinta se va mentine si chiar intensifica in 2010, cand vom asista la aparitia pe piata a unor produse inovatoare. In ceea ce priveste activitatea firmei BASF in 2009 - atat la nivel global, cat si pe plan local - aceasta s-a concentrat pe contracararea efectelor recesiunii. In Romania nu am fost nevoiti sa implementam masuri speciale, insa am intensificat contactul cu partenerii, dezvoltand relatii puternice cu departamentele tehnice ale acestora pentru a clarifica toate aspectele practice legate de facilitarea implementarii noilor tehnologii. Consultanta de specialitate acordata pentru a se asigura transferul de «know how» este determinanta pentru succesul introducerii pe piata a produselor noi. Pentru anul 2010, ne propunem o crestere a cifrei de afaceri, in special in domeniul produselor dedicate industriei materialelor de constructii si industriei auto. Totodata, recenta achizitie a companiei Ciba (din Elvetia) si integrarea precedenta a diviziilor de polimeri din cadrul firmelor Johnson si Engelhardt au adus valoare adaugata mare, prin tehnologii si produse care au completat oferta BASF".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter