RO EN
السلة فارغة

ANALIZA: Crestere anuala de 8%-10% pe piata locala de bricolaj

Schimbarea stilului de viata din secolul XXI si cresterea nivelului de trai reprezinta principalele motive ale evolutiei pietei locale de bricolaj in ultimii ani, sectorul dezvoltandu-se foarte mult chiar si in perioada recesiunii. Mai mult, tranzactiile din 2013 si 2014 indica faptul ca sectorul este deosebit de dinamic. Potrivit calculelor realizate pe baza rezultatelor financiare aferente anului 2014, publicate pe portalul Ministerului Finantelor Publice, piata locala de bricolaj s-a situat la circa 1,79 miliarde euro, consemnand o evolutie de circa 8% fata de nivelul de 1,66 miliarde euro din 2013. Este, insa, foarte important de mentionat faptul ca o viziune de ansamblu asupra sectorului va fi disponibila abia dupa incheierea actualului exercitiu financiar, cand companiile vor publica rezultatele realizate intr-un an calendaristic complet.
Populatia Romaniei reprezinta natiunea de la care retelele de bricolaj se asteapta cel mai mult sa-si achizitioneze o casa pe care sa o renoveze dupa propriile nevoi potrivit unui studiu, 46% din persoanele chestionate manifestand interes in acest sens. De asemenea, romanii pot genera o cerere semnificativa de materiale pentru constructii si gradinarit din dorinta de a-si construi sau amenaja un garaj (28%), o sera (23%), o gradina pavata (32%) sau una de legume (22%). In plus, in ultimii cinci ani, populatia tarii noastre s-a orientat tot mai mult catre crearea de spatii suplimentare in interiorul locuintei prin reamenajare (30%), aceasta tendinta urmand a se mentine si in urmatorii 5 ani (32%). Datele sunt prezentate intr-un raport intitulat "European Home Report 2014", publicat de reteaua de bricolaj Kingfisher, prezenta in Romania din luna aprilie 2013, cand a preluat magazinele Bricostore. Studiul analizeaza din mai multe perspective cererea potentiala de pe pietele de bricolaj din Franta, Marea Britanie, Irlanda, Polonia, Spania, Federatia Rusa, Romania, Germania si Turcia.
 
 
Romania poate deveni un “el dorado” al bricolajului european
Revenind la studiul "European Home Report 2014" realizat de Kingfisher, din analiza rezulta ca Romania va reprezenta una dintre principalele zone de interes pentru retelele de bricolaj, care vor manifesta, cel putin in urmatorii cinci ani, un interes sporit pentru extinderea la nivel national.
Astfel, populatia tarii noastre se afla pe pozitia a doua din tarile analizate din punct de vedere al adaptarii locuintei pentru lucrul de acasa (23%) si al posibilitatilor de schimbare a locuintei in urmatoarele 12 luni (9%), in ambele cazuri dupa populatia Turciei (25%, respectiv 15%), precum si in ceea ce priveste inlocuirea sau renovarea baii (26%) sau bucatariei (22%), dupa Rusia (32%, respectiv 28%). Raportul mai indica faptul ca 82% dintre persoanele chestionate ar renova in loc sa se mute, 91% ar opta pentru eficientizarea locuintei, pentru a o face mai fiabila si 86% ar alege produse eficiente energetic (din cauza costurilor ridicate ale utilitatilor).
Conform aceleiasi surse, in cazul demararii unei lucrari de bricolaj, 85% dintre respondenti (cei mai multi, dintre pietele analizate) ar citi instructiunile de pe produse inaintea initierii proiectului, 73% ar utiliza internetul pentru a identifica produsele necesare si 38% l-ar folosi pentru a se inspira pentru proiecte. Totodata, numai 22% dintre acestia ar opta pentru folosirea tapetului la interior, metoda preferata mai ales de populatia din vestul Europei.
***
Kingfisher a luat decizia de a intra pe piata autohtona in mod direct, in luna aprilie 2013, prin achizitia Bricostore (ce se afla in clasamentul primilor cinci lideri ai pietei locale de profil, cu afaceri de 131 milioane de euro in 2012) si intentioneaza ca, pe termen lung, sa efectueze investitii in vederea majorarii numarului de magazine la 50 de unitati. La inceputul lui 2014, Kingfisher a deschis primele doua centre Brico Dépôt prin transformarea magazinelor Bricostore Pantelimon si Orhideea, pana in prezent finalizand procesul de reconfigurare a acestora in formatul Brico Dépôt pentru 14 din cele 15 centre comerciale achizitionate.
Cele mai recente date financiare publicate de grupul Kingfisher indica faptul ca vanzarile companiei au scazut cu 4,6% in perioada martie-mai 2015, pana la 2,59 miliarde lire sterline (GBP), fiind afectate semnificativ de fluctuatiile cursului de schimb valutar.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter