RO EN
السلة فارغة

CRH: Initiative strategice, concretizate prin achizitii si vanzari de active

Producatorul de ciment, agregate, beton si asfalt CRH, cu afaceri derulate prin intermediul a 3.800 de puncte operationale active in 31 de tari din intreaga lume, a anuntat deja ca a implementat o serie de initiative strategice, referitoare, pe de-o parte, la achizitii, iar pe de alta parte, la restructurarea portofoliului din Europa. Masurile respective - cu un impact total de 900 milioane de euro - fac parte dintr-un plan mai amplu, de management al activelor la nivelul unor divizii extrem de importante pentru grupul de origine irlandeza, ce reprezinta „cea mai mare companie din domeniul materialelor de constructii in America de Nord si a doua din intreaga lume, cu o capitalizare de circa 26 miliarde euro, evaluata in luna martie 2017”. Referindu-se la acest program, Albert Manifold, CEO al CRH, a subliniat ca „activitatea intreprinsa in vederea dezvoltarii afacerilor, in primele doua luni a.c., reflecta atat soliditatea strategiei de afaceri, cat si angajamentul pe care ni l-am luat in vederea managementului optim al portofoliului, ce se va orienta pe activitati cu valoare adaugata mare. Odata cu tranzactiile prin care renuntam la anumite afaceri din Europa, anuntate la 1 martie a.c., sumele obtinute din vanzarile unor segmente de afaceri catre terti, din 2014 pana in prezent, au ajuns la doua miliarde euro. Fondurile respective se indreapta exclusiv catre investitii, menite sa ne consolideze afacerile de baza si sa ne extinda operatiunile”.
Mai precis, achizitiile - in valoare de 500 milioane de euro - s-au efectuat pentru a consolida afacerile din SUA si Canada pe segmentul agregatelor, mixturilor asfaltice si pavelelor, precum si pentru asigurarea unor materii prime necesare fabricarii betonului gata-preparat. In Europa, s-au obtinut lichiditati de 400 milioane de euro, prin predarea unei fabrici de ciment si a unei statii de macinare (in Germania), precum si a unor unitati din domeniul betonului (in Olanda, Belgia si Germania), respectiv a afacerilor cu elemente prefabricate pentru constructii civile din zona Benelux, inclusiv a unor active mai putin semnificative in Franta, Germania si Elvetia, dupa cum se arata intr-un comunicat al corporatiei.
***
Conform datelor incluse in cel mai recent raport financiar al companiei, la nivel de grup, cifra de afaceri totala inregistrata de CRH in primele noua luni din 2016 a cumulat 20,4 miliarde euro, in crestere cu +22% comparativ cu perioada corespunzatoare din 2015. In acelasi interval de raportare, in Romania, livrarile CRH s-au stabilizat, din punct de vedere al volumului, la nivelul din ianuarie-septembrie 2015, in timp ce preturile de comercializare s-au redus cu 1%.
Din anul 2015, CRH detine in tara noastra activele concesionate de la grupul francez Lafarge, in urma fuziunii cu producatorul elvetian Holcim, respectiv opt companii cu afaceri totale de 1,25 miliarde lei (circa 260 milioane de euro) in 2015, in crestere cu 14,5% fata de nivelul total de 227,3 milioane de euro raportat la finele lui 2014. La acestea se adauga veniturile realizate de cele doua companii detinute deja de CRH in Romania, respectiv Elpreco - Craiova si Ferrobeton - Prahova, cu vanzari anuale de 109,25 milioane de lei (24,5 milioane de euro), respectiv 33,3 milioane de lei (7,5 milioane de euro), de unde rezulta ca toate companiile aflate in prezent in portofoliul CRH Romania au inregistrat, in 2015, afaceri totale de circa 292 milioane de euro (+15% fata de nivelul din 2014), date ce plaseaza CRH pe prima pozitie in clasamentul producatorilor de materiale pentru constructii din tara noastra. Informatii suplimentare, la www.crh.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter