RO EN
السلة فارغة

PWC: Angajatii care lucreaza la distanta se tem acum de riscul de a nu fi promovati

Angajatii care lucreaza exclusiv la distanta sunt mai ingrijorati decat cei care lucreaza hibrid sau fizic de lipsa oportunitatilor de avansare in cariera. In schimb cei care nu pot lucra la distanta, in principal pentru ca munca lor poate fi facuta doar la sediul fizic, au un grad de satisfactie mai scazut fata de locul lor de munca, arata sondajul global Workforce Hopes and Fears realizat de PwC.
Astfel, 21% atat dintre angajatii din Romania, cat si dintre respondentii la nivel global sunt extrem si foarte ingrijorati de lipsa oportunitatilor de avansare in cariera. Acest grup de respondenti lucreaza, in marea lor majoritate, exclusiv la distanta. In acelasi timp, o parte semnificativa a fortei de munca la nivel mondial nu poate lucra la distanta. Acest grup de 45% dintre respondentii sondajului arata, insa, mai putina satisfactie fata locul lor de munca decat cei care lucreaza in medii hibride (dintre care 50% sunt multumiti) sau de lucru complet la distanta (63%).
”Pentru liderii din companii, unele dintre rezultatele sondajului nostru reprezinta un semnal de alarma. Angajatii care au competente specializate sau mai greu de gasit sunt gata sa testeze piata si sa isi caute un alt loc de munca sau planuiesc sa ceara o promovare sau o marire de salariu in anul urmator. Retinerea acestor angajati va necesita mai mult decat remunerarea financiara mai mare pentru ca implinirea prin munca realizata si oportunitatea de a se simti ei insisi la locul de munca conteaza aproape la fel de mult ca salariul. Asadar, acestia sunt angajatii care au o forta de negociere mai puternica. Pe de cealalta parte, se afla angajatii care nu pot lucra la distanta si care se simt mai putin impliniti prin munca lor, cred ca echipei nu ii pasa de bunastarea lor si ca nu pot fi creativi in munca lor. Ambele categorii sunt critice pentru angajatori si trebuie sa gaseasca solutii sa le raspunda nevoilor, abordand factorii care determina retentia, in conditiile in care toti se confrunta cu fenomenul marea demisie”, a declarat Dinu Bumbacea, Country Managing Partner PwC Romania.
 
Cum lucreaza angajatii in Romania
In prezent, 19% dintre respondentii din Romania lucreaza exclusiv la distanta, in timp ce 29% lucreaza doar la sediul angajatorului. Restul beneficiaza varianta hibrid. La nivel global, procentele sunt diferite: 31% lucrand exclusiv la distanta, iar 13% la sediu.
In ceea ce priveste perspectiva pentru urmatoarele 12 luni privind asteptarile angajatorului fata de modul de lucru, scad procentele celor care spun ca vor lucra doar la distanta: la 11% in Romania si la 18% la nivel global, in vreme ce ponderea celor care cred ca vor munci mai mult la sediul fizic ajung la 33% in Romania si 18% la nivel global.
”Flexibilitatea va defini modul de lucru de acum inainte si este improbabil sa ne mai intoarcem la situatia ante pandemie. Asa cum vedem, gradul de satisfactie se coreleaza cu posibilitatea de a lucra la distanta sau in varianta hibrid. Insa nu exista o abordare unica pentru toate companiile si raportul intre timpul petrecut la birou si cel de acasa va fi ajustat in functie de specificul fiecarei industrii si al fiecarui angajator in parte. Totusi, studiile arata ca o interactiune fata de in fata este necesara pentru a construi increderea in echipe si intre angajati si angajatori, incredere care se vede in loialitate, retentie si satisfactia fata de munca in general”, a declarat Dinu Bumbacea.
Sondajul Workforce Hopes and Fears a fost realizat de PwC in randul a peste 52.000 de angajati din 44 de tari. In Romania esantionul a cuprins peste 520 de respondenti.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter