RO EN
السلة فارغة

GRAFTON: Modul de lucru remote si hybrid, o noua realitate a pietei muncii

O analiza Grafton, parte a Gi Group Holding, una dintre cele mai mari companii de recrutare din Europa, prezinta contextul actual al evolutiei sistemului de munca, ca urmare a adaptarii la situatiile impredictibile, generate in principal de pandemia Covid-19. Aceasta transformare aduce o noua intelegere asupra conditiilor de munca, cu beneficii deopotriva pentru companii si angajati.
Dorinta de a mentine siguranta angajatilor in timpul pandemiei a determinat multe organizatii din intreaga lume sa faca tranzitia catre modul de lucru la distanta si hibrid, prin digitalizarea majoritatii sarcinilor. Conditiile de telemunca specifice au produs o experienta generala pozitiva pentru 63% dintre manageri si 74% dintre lucratori, majoritatea dintre acestia dorindu-si sa lucreze de la distanta si in viitor, releva un studiu OECD.
Flexibilitatea la cote foarte inalte a fost printre primele beneficii resimtite imediat, mai ales in domenii precum retail si e-commerce, industriile creative, IT, serviciile de consultanta, mass-media, telemedicina si educatie. Chiar daca prezenta fizica este inca necesara pentru unele roluri din front si back office, cum ar fi cele ce tin de administrativ, asistenta clientilor, vanzari, finante si contabilitate, recrutare/HR si dezvoltare, acestea se preteaza unui grad mai mare de flexibilitate. Chiar si companiile care lucreaza in productie iau in considerare o intoarcere partiala la munca cu prezenta fizica sau o reorganizare a spatiului de munca. Flexibilitatea in munca inseamna mai mult decat o norma de munca mai scurta sau fara ore de lucru stricte, si anume posibilitatea de a experimenta noi proiecte locale sau internationale ce pot contribui la cresterea capacitatii de inovare.
“Oferta de munca hibrida si de la distanta este astazi o componenta esentiala a companiilor competitive care vor sa atraga cei mai buni angajati. Atunci cand demonstram flexibilitate si apreciere fata de nevoile candidatilor, indeosebi in recrutarea talentelor de top, acestea creeaza un impact pozitiv si asupra business-ului. Un exemplu foarte bun in privinta pulsului pietei de recrutare sunt anunturile pentru locuri de munca in sistem remote ce au atras majoritatea candidatilor pe cea mai cunoscuta retea sociala de recrutare. Aceste tendinte, cu beneficii de ambele parti, angajatori si angajati, spun multe despre directia de viitor a pietei muncii, spre care am facut deja pasi importanti.” declara Elisabeta Moldoveanu, Business Unit Manager, Grafton by Gi Group Holding.
Candidatii apreciaza trei beneficii majore aduse de contextul muncii in sistem remote. Primul beneficiue este echilibrul mai bun intre munca si viata personala, datorat productivitatii crescute generate de un mediu de munca aflat in controlul angajatilor. Economiile din lipsa navetei catre munca si prezervarea amprentei de carbon contribuie la acest nivel de satisfactie, alaturi de un sentiment de incluziune, mai multe femei au lucrat in timpul lor liber (25%) fata de barbati (19%). Un alt beneficiu este increderea demonstrata de management fata de angajati care creste si incurajeaza dezvoltarea altor abilitati critice, dar si accesarea unui numar mai mare de oportunitati, indiferent de pozitia geografica, candidatii identificand locurile de munca care li se potrivesc din orasele tarii sau din afara. Companiile ofera deja aceste optiuni in granitele tarii (42% ) sau munca in afara tarii, pe termen scurt (22%).
“Realizarea unei oferte atractive de lucru la distanta pentru talente de top, alaturi de clientii nostri este una dintre prioritatile Grafton. Flexibilitatea si cel mai bun mediu de lucru la distanta presupune oferirea instrumentelor de munca de cea mai buna calitate, alaturi de conditiile potrivite muncii de acasa. Nu neglijam imputernicirea managerilor prin instruirea acestora in ceea ce priveste gestionarea echipelor de la distanta sau a celor virtuale. Aceasta presupune abilitati foarte bune de planificare, comunicare si management al oamenilor, mai ales in stadiul incipent. Integrarea in echipa in munca de la distanta, prin organizarea de evenimente si sarbatorirea succeselor, sunt elemente importante, mai ales pentru membrii noi ai echipelor.”, adauga Elisabeta.
Angajatorii sunt de parere ca modul de munca remote si hibrid se preteaza mai bine unor industrii fata de altele, indeosebi angajatilor de tip white collar din sectoarele: finante si asigurari (86%), management (78%), IT/Telco (75%) si imobiliare (44%). Acest tip nou de munca nu intarzie sa aduca si beneficii de ordin financiar angajatorilor , precum economisirea cu 32% a costurilor, o retentie cu 34% mai buna datorita echilibrului dintre viata profesionala si cea privata, 46% flexibilitate pentru toti cei implicati, reducerea cu 41% a timpilor de naveta, cresterea productivitatii cu 30%. Un sondaj recent OCDE realizat in 25 de tari mentioneaza ca munca la distanta in mod voluntar ar putea creste productivitatea daca nu depaseste doua-trei zile pe saptamana . Alte beneficii de care companiile se bucura odata ce adopta aceste conditii de angajare sunt: o rezerva mai mare de talente si eficienta sporita, recrutarea de la distanta accelerand procesul de identificare si verificare a candidatilor.
Politicile de munca ce implica optiunea remote pot fi personalizate in mai multe forme : imbinarea intre munca remote si cea cu prezenta fizica; deplasarea in afara tarii (in care interesele de serviciu prevad si interese personale); proiecte virtuale desfasurate in alte tari (fara a fi necesara prezenta fizica); angajarea de personal din afara tarii (asa cum sunt digital nomads) sau munca temporara in afara tarii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter