RO EN
السلة فارغة

Deloitte-MIT: Companiile depind tot mai mult de asa-numitii „angajati externi”

Forta de munca a companiilor depinde tot mai mult de asa-numitii „angajati externi”, care se refera la contractanti precum lucratorii temporari, furnizorii de servicii precum consultantii de management sau agentiile de comunicare, colaboratori externi, dezvoltatori si chiar solutii tehnologice precum inteligenta artificiala, robotii, chatbots, dupa cum mentioneaza aproximativ 90% dintre participantii la studiul Future of the Workforce Global Executive Study, realizat de Deloitte si MIT Sloan Management Review. O treime dintre companii (33%) se asteapta ca dependenta lor de angajatii externi sa creasca in urmatorii doi ani, in special in ceea ce priveste solutiile de tehnologie (73% dintre respondenti), dezvoltatorii (61%) si colaboratorii externi (48%). Aceasta tendinta se manifesta inca dinainte de pandemie si cel mai probabil va continua si dupa ce efectele sale se vor diminua, subliniaza studiul.
Desi se bazeaza pe ideile si competentele angajatilor externi, peste 70% dintre companii nu sunt pregatite pentru a gestiona o astfel de structura a fortei de munca.
„Aceasta noua abordare privind structura fortei de munca, pe care studiul Deloitte o denumeste «ecosistemul fortei de munca», reprezinta o schimbare semnificativa fata de viziunea traditionala, conform careia companiile se bazau pe angajati cu norma intreaga, care aveau cariere cu o evolutie mai degraba liniara. Pe de alta parte, companiile au deocamdata sisteme si procese de management, strategii privind forta de munca si atragerea de competente, sisteme de management al performantei si politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajatilor interni. Reconcilierea acestor doua realitati si abordarea lor intr-o maniera integrata devine o provocare majora, cu implicatii semnificative la nivel de strategie, leadership, cultura organizationala”, a spus Raluca Bontas, Partener Global Employer Services, Deloitte Romania.
Masurile legate de forta de munca pe care le-au implementat organizatiile pentru a se adapta la schimbarile bruste generate de pandemia de COVID-19 au constat in principal in oferirea de oportunitati de invatare si dezvoltare (57%) si in desemnarea de noi roluri angajatilor existenti (55%). De asemenea, 65% dintre companii au intensificat ritmul de automatizare a proceselor si sarcinilor.
Studiul subliniaza ca modul de lucru se schimba, deoarece companiile au acum o abordare bazata pe echipe, pe proiecte, pe viteza, pe inovatie si pe relatia dintre oameni. Organizatiile se concentreaza si pe munca de la distanta - o tendinta prezenta dinainte de pandemie si alimentata partial de masurile de carantina - datorita beneficiilor acesteia in mai multe arii, cum ar fi costurile companiilor cu sediile, constrangerile legate de imigratie sau chiar cresterea eficientei.
O alta tendinta majora evidentiata de studiu este evolutia preferintelor angajatilor, pentru care sentimentul de sens pe care il gasesc in munca, flexibilitatea si experientele personalizate au devenit mai importante decat stabilitatea si siguranta locului de munca. De asemenea, oamenii isi construiesc tot mai des cariere cu structuri diferite si de durata mai mare, care implica alinierea stilului de viata cu stilul de lucru, dobandirea de noi competente si o viata profesionala activa dupa varsta de 65 de ani.
Strategia privind forta de munca este vazuta ca o responsabilitate comuna a echipei de top management, ce implica in principal directorul executiv (56% dintre respondenti) si directorul de resurse umane (37%), dar si directorul de operatiuni, directorul financiar, directorul de strategie si directorul juridic, conform studiului.
Studiul Future of the Workforce Global Executive Study a fost efectuat de Deloitte si MIT Sloan Management Review in randul a peste 5.000 de respondenti de pe toate continentele.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter