RO EN
السلة فارغة

DELOITTE: Educatia, coruptia si protectia mediului, raman mari motive de ingrijorare

Principalele motive de ingrijorare ale romanilor din Generatiile Millennials si Z sunt educatia si dezvoltarea abilitatilor personale si profesionale (37% dintre Millennials si 38% dintre cei din Generatia Z), nivelul de coruptie din mediul de afaceri si din politica (35%, respectiv 30%) si protectia mediului (29%, respectiv 27%), conform studiului Deloitte Global Millennial and Gen Z Survey 2021, realizat in 45 de tari din intreaga lume, inclusiv Romania. Acestea difera in mare masura de rezultatele la nivel global, conform carora cele mai mari preocupari ale exponentilor Generatiei Millennials sunt legate de mentinerea starii de sanatate (28%), somaj (27%) si protectia mediului (26%), in timp ce cei din Generatia Z pun pe primul loc protectia mediului (26%), urmata de somaj (25%) si de mentinerea starii de sanatate.
Pandemia de COVID-19 a creat incertitudine cu privire la viitorul financiar al celor doua generatii, astfel ca 44% dintre romanii Millennials sunt stresati in cea mai mare parte a timpului, usor peste media globala de 41%. In cazul Generatiei Z, 51% dintre respondentii din Romania spun ca sunt stresati aproape permanent, comparativ cu media globala de 46%.
Sursele principale de stres
Cei mai importanti factori de stres sunt resimtiti mult mai intens in Romania in comparatie cu media la nivel global, mai arata studiul. Astfel, pentru Millennials, sursele principale de stres sunt situatia financiara pe termen lung (61% in Romania vs. 46% la nivel global), bunastarea familiei (57% dintre romani vs. 46% la nivel global), locul de munca si perspectivele de cariera (56% vs. 41%), starea de sanatate fizica si mentala (51% vs. 33%). Pentru Generatia Z, principalul factor de stres este legat de bunastarea familiei (66% in Romania vs. 47% global), urmat de aspectele ce tin de cariera (62% vs. 50%), situatia financiara pe termen lung (58% vs. 48%) si starea de sanatate fizica si mentala (48% vs. 35%).
„Preocuparile tinerilor din Generatiile Millennials si Z s-au schimbat usor in contextul pandemiei, atat in Romania, cat si la nivel global. Totusi, romanii raman mai ancorati in aspectele legate de situatia financiara si, implicit, de cariera, decat media globala, dominata de preocuparea pentru protectia mediului, cel putin in cazul Generatiei Z. Este salutar faptul ca tinerii romani sunt interesati de educatie si de dezvoltarea abilitatilor personale si profesionale, insa este preocupant ca majoritatea dintre ei nu considera adecvat nivelul actual de acces la aceste resurse esentiale, nu doar pentru succesul lor individual, ci si pentru progresul nostru, ca societate”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte Romania si Moldova.
Pandemia a contribuit la imbunatatirea vietii
Conform studiului, in tara noastra, 80% dintre Millennials si 88% din cei din Generatia Z spun ca pandemia i-a determinat sa actioneze pentru a-si imbunatati viata proprie (fata de 71%, respectiv 70%, la nivel global) si a comunitatii din care fac parte (68% dintre Millennials, 78% din Generatia Z). La nivel global, procentele sunt mult mai mici, cu aproape 20 de puncte procentuale in cazul Generatiei Z. In contextul pandemiei, 84% dintre tinerii romani din ambele generatii spun ca au respectat recomandarile autoritatilor in domeniul sanatatii publice (mai mult de zece puncte procentuale peste media globala).
Ajuns la cea de-a zecea editie, studiul Deloitte Global Millennial and Gen Z Survey a fost efectuat in randul a peste 14.500 de exponenti ai Generatiei Millennials (nascuti intre ianuarie 1983 si decembrie 1994) si a aproximativ 8.500 exponenti ai Generatiei Z (nascuti intre ianuarie 1995 si decembrie 2003) din 45 de tari din intreaga lume. Printre intervievati sunt atat angajati cu functii executive in organizatii mari, cat si persoane angajate pe baza de proiect (gig), voluntari sau someri, absolventi de studii medii si universitare, dar si persoane care nu au absolvit aceste forme de invatamant (in special in cazul celor din Generatia Z).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter