RO EN
السلة فارغة

Bestjobs: Doar 40% dintre angajati mai merg la birou in fiecare zi

Piata de birouri a avut mult de suferit in ultimii ani, intrucat tot mai multi angajati au preferat biroul de acasa in locul sediului companiei. Ca urmare, unii dintre proprietarii cladirilor de birouri din Romania deja se orienteaza catre solutii alternative de utilizare a spatiilor goale, in timp ce companiile redistribuie bugetele pe care le-ar fi alocat chiriei si utilitatilor. Cu toate acestea, modul de lucru hibrid este una dintre solutiile care contribuie la mentinerea ratei de ocupare a spatiilor de birouri, in timp ce raspunde nevoii angajatilor de a reduce timpul dedicat navetei, dar si aceleia de a se intalni cu colegii. In prezent, dintre angajatii white-collar, 28% lucreaza in sistem hibrid, in timp ce alti 40% se duc zilnic la birou, dupa cum arata cel mai recent sondaj realizat de platforma de recrutare online bestjobs. Totodata, circa o treime dintre angajati lucreaza exclusiv remote. 
In perioada pandemiei, 7 din 10 respondenti ai sondajului bestjobs au lucrat de acasa sau intr-o formula hibrida. Astfel, datele indica faptul ca foarte putini angajati s-au mai intors la stilul clasic de lucru, ce presupune mersul zilnic la birou. 
Mai mult, companiile au fost nevoite sa se adapteze, introducand noi facilitati pentru a atrage oamenii inapoi la birou sau optiuni flexibile de lucru. In acest sens, 14% dintre respondenti spun ca angajatorul le permite lucrul de acasa pentru perioade limitate, 26% in regim hibrid, iar 21%, pe termen nelimitat. Flexibilitatea modului de lucru a devenit atat de importanta incat 60% dintre respondenti au declarat ca ei insisi (27%) sau colegi de-ai lor au luat in calcul sa-si schimbe jobul din acest motiv, optand pentru unul care sa le permita sa lucreze cum isi doresc.  
"Raportul de forte dintre companii si angajati s-a schimbat dupa pandemie, iar acest lucru se vede in puterea angajatilor de a schimba un job care nu le ofera flexibilitatea de care au nevoie acum. Modul de lucru remote a schimbat abordarea oamenilor, care au ajuns sa aprecieze acum drept un avantaj standard ceea ce altadata era perceput ca fiind un beneficiu extra", spune Ana Visian, Marketing Manager bestjobs.
 
O treime dintre angajati s-au intors la birou fara a avea o justificare clara din partea angajatorului
Revenirea la birou, in cazul celor care s-au intors in formula completa sau hibrida, a avut loc treptat. Jumatate dintre angajatori au decis in cursul anului 2022 sa-si aduca echipele la sediu, 12% s-au hotarat in acest an, iar pentru alti 4% urmeaza. Printre motivele pe care angajatorii le-au oferit angajatilor pentru a justifica nevoia intoarcerii la birou se numara nevoia de reconectare a echipelor si de socializare intre colegi si departamente (36%), faptul ca munca remote a fost necesara doar in timpul restrictiilor (19%), scaderea performantei echipelor (12%) si afectarea culturii organizationale (5%). 28% insa nu au oferit angajatilor nicio justificare. 
In noul context de lucru, sedintele cu echipa s-au mutat si ele preponderent online (70%), intrucat reunirea echipelor in acelasi loc fizic a devenit tot mai dificila.
Sondajul a fost efectuat in luna iunie, pe un esantion de 1.382 de utilizatori de internet din Romania.
***
Bestjobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din Romania. Cu o experienta de peste 22 de ani in domeniu, bestjobs se implica permanent in transformarea si inovarea industriei de recrutare online si integreaza astazi tehnologii digitale de ultima generatie si servicii conexe recrutarii. Bestjobs sprijina candidatii in gasirea jobului potrivit, oferindu-le informatii salariale actualizate constant, si ii sustine pe angajatori in procesul de recrutare prin serviciul de tip agentie - HIRE, care contribuie semnificativ la optimizarea costurilor si la reducerea timpului de cautare. In orice moment, pe bestjobs sunt peste 35.000 de joburi si 4,6 milioane de profesionisti conectati la piata muncii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter