RO EN
السلة فارغة

BCG: 75% dintre lucratorii digitali vor sa-si schimbe locul de munca dupa 2-3 ani

Aproximativ 40% dintre angajatii care lucreaza in domeniile digitale sunt, in mod activ, in cautare de noi locuri de munca, iar aproape 75% se asteapta sa isi paraseasca jobul actual in viitorul apropiat. Acestea sunt unele dintre concluziile unui sondaj global realizat pe aproximativ 10.000 de angajati care ocupa roluri digitale, realizat de Boston Consulting Group (BCG) si The Network, o alianta globala de website-uri de recrutare. Raportul, intitulat Decoding the Digital Talent Challenge, a fost lansat recent.
Sondajul, ce face parte din seria Decoding Global Talent a BCG, constata ca oportunitatea de a avansa in cariera este principalul motor al 63% dintre angajatii din domeniul tehnologiei, care doresc sa-si schimbe locul de munca, urmat de un procent de 49% al celor aflati in cautare de noi provocari. Pentru angajatii in mediul digital, echilibrul intre viata profesionala si cea privata continua sa fie aspectul cel mai apreciat in activitate. Insa, compensatia financiara, sub forma, atat de salarii, cat si de stimulente pe termen lung, cum ar fi optiunile de actiuni (stock options), a castigat teren, urcand de pe pozitia 5 pe pozitia 3, fata de sondajul anterior, derulat in 2018. De asemenea, pentru 61% dintre angajatii din domeniile digitale, diversitatea, incluziunea si problemele de mediu au crescut in importanta in ultimul an. 50% dintre ei nu ar lucra in companii in care nu isi impartasesc convingerile in materie de diversitate si incluziune; 48% au aceeasi pozitie in privinta politicilor de mediu.
„Detinatorii de joburi digitale au trecut peste criza COVID relativ nevatamati si intra acum pe o piata de talente efervescenta, cu multe optiuni,” a declarat Orsolya Kovacs-Ondrejkovic, director asociat al BCG si coautor al raportului. „Pe masura ce companiile din toate industriile se digitalizeaza, salariile din domeniul tehnologiei digitale au crescut vertiginos la un nivel cu care putini angajatori pot concura. Cu toate acestea, cercetarile noastre arata ca banii nu sunt totul – angajatorii pot fi in continuare atractivi pentru talentul digital, prin cultura si valorile potrivite oferite la locul de munca.”
Numarul angajatilor din domeniile digitale care sunt dispusi sa se mute cu jobul in alta tara a scazut la 55%, de la 67% in 2018. Cu toate acestea, 68% ar fi bucurosi sa lucreze de la distanta pentru un angajator fara sa fie prezenti fizic in acea tara.
SUA, Marea Britanie si Australia sunt in fruntea listei tarilor in care talentul digital este in cautare de locuri de munca de la distanta. Pentru acei angajati din domeniul tehnologiei digitale care doresc sa se mute fizic, pentru job, preferintele s-au schimbat de la ultimul nostru sondaj, Canada depasind SUA si devenind destinatia cea mai dorita. Tarile europene, inclusiv Germania, Elvetia si Franta, au inregistrat o scadere a popularitatii, in timp ce Singapore si Noua Zeelanda au intrat in topul primelor zece, ceea ce reflecta situatia favorabila in privinta COVID-19, din aceste tari. Regatul Unit si-a mentinut a cincea pozitie, Londra fiind inca cel mai atractiv oras pentru talentele din domeniul digital, care doresc sa se mute intr-o alta tara.
Desi modelul de lucru al angajatilor din tehnologie nu a fost afectat de criza COVID in aceeasi masura ca forta de munca generala, munca completa de la distanta a crescut semnificativ pentru angajatii din aceste pozitii, ajungand la 76%, pana la finalul anului 2020, comparativ cu 41%, in 2018. 95% dintre respondenti ar dori sa lucreze, in continuare, cel putin o zi pe saptamana de acasa, iar doar 25% ar dori sa lucreze complet de la distanta. Alte tipuri de flexibilitate sunt, de asemenea, foarte apreciate, 75% preferand sa beneficieze de ore flexibile, total sau partial.
„Dezvoltarea unei strategii cuprinzatoare pentru talentul digital este o necesitate pentru toti angajatorii,” a declarat Pierre Antebi, co-director executiv al The Network si coautor al raportului. „Imbunatatirea recrutarii si retinerea talentelor sunt parti importante ale acestei strategii, ce poate varia de la adaptarea modelelor corporative, pentru a oferi echilibru si flexibilitate, pana la extinderea optiunilor pentru munca internationala, de la distanta si reflectarea valorilor sociale si de mediu, in oferta pentru angajatii lor. Crearea unui ecosistem format din contractori si agentii este un instrument valoros suplimentar pentru a gasi talentele, pe aceasta piata extrem de competitiva.”

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter