RO EN
السلة فارغة

VDMA: Scadere de 43% pe piata utilajelor destinate executiei de placi ceramice

Germania. Companiile multinationale cu activitati in domeniul echipamentelor si utilajelor utilizate pentru productia de placi ceramice au fost afectate de criza in mod diferit. "Acest sector este extrem de inovatoar, bine pozitionat la nivel international si, in prezent, pregatit pentru perioada post-criza. Cele aproximativ 50 de companii de pe piata au ramas stabile in pofida contextului economic dificil. Sectorul de profil urmeaza tendintele pietei utilajelor in general, fiind caracterizat de un volum redus al comenzilor", a declarat Paul Eirich, presedinte al departamentului de masini pentru ceramice din cadrul VDMA. Astfel, potrivit datelor disponibile, in prima jumatate a anului trecut cererea de echipamente specifice a scazut cu 43% fata de intervalul similar din 2008. Producatorii germani de tehnologii pentru fabricarea placilor ceramice livreaza, de asemenea, echipamente si pentru industria metalurgica, de caramizi si ceramica tehnica. "Furnizorii din sectorul metalurgic au observat, deja, o usoara crestere a cererii. Cu toate acestea, in 2010 clientii se vor orienta mai degraba spre reparatii ale utilajelor si pe compararea de piese de schimb in detrimentul achizitiei propriu-zise de utilaje. Tendinta va fi vizibila in tot sectorul constructiilor", a precizat reprezentantul VDMA. De asemenea, trebuie subliniat faptul ca domeniul specific este unul inovator, tehnologiile fiind dezvoltate pentru produse noi, precum convertoarele catalitice si componentele pentru bateriile litiu-ion. Aceasta industrie este, totodata, un pionier in ceea ce priveste eficienta energetica si a costurilor. In ceea ce priveste regiunile de distributie, companiile germane isi vor directiona activitatile de vanzari spre zona internationala. In ultimii ani, cele mai multe grupuri multinationale de profil si-au consolidat prezenta directa pe pietele din Asia si Europa de Est si au investit in imbunatatirea si complexitatea serviciilor.
Italia. Conform unor analiza preliminare realizate de Centrul de Studii al Asociatiei italiene de de utilaje si echipamente pentru industria ceramica (ACIMAC) confirma faptul ca 2009 a fost unul dificil pentru companiile de profil. Cifra de afaceri a sectorului a scazut cu 29,2% fata de valoarea de 1,825 miliarde euro, inregistrata in 2008. Astfel, aproape toate societatile de pe piata au raportat diminuari ale volumelor de vanzari. Cele mai afectate de recesiune au fost intreprinderile mici, cu afaceri sub 5 milioane de euro, care reprezinta majoritatea din punct de vedere numeric, insa contribuie numai cu 10% la cifra de afaceri a sectorului. Aceste societati s-au confruntat cu scaderi de pana la 32%, in conformitate cu reducerea productiei raportata de clienti (companiile de ceramica din Egipt). Astfel, firmele membre ACIMAC sunt pesimiste in ceea ce priveste perspectivele pentru inceputul acestui an.
De cealalta parte, marile companiile au raportat rezultate mai putin negative, in special datorita prezentei la nivel multinational, fiind mai putin dependente de performantele unei singure piete.
Astfel, previziunile ACIMAC pentru 2010 sunt, totusi optimiste, avand in vedere faptul ca semnale de redresare au inceput sa apara din toata lumea, in special din Africa de Nord, Turcia si America de Sud si tinand cont de faptul ca in Brazilia (una dintre tarile cu cel mai mare volum de productie de ceramice) a fost observata o crestere a cererii de ceramice. Pe de alta parte, piata europeana va stagna in 2010, situatia urmand a fi ingrijoratoare pentru producatorii de tehnologii si echipamente specifice.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter