RO EN
السلة فارغة

URSA: Eficientizarea energetica a caselor se va limita initial la solutii de imagine

Ursa Romania, importator de vata minerala si parte a grupului german Xella, a reusit sa-si mentina vanzarile din primele opt luni ale acestui an la nivelul perioadei corespunzatoare din 2019, in pofida dificultatilor generate de pandemia de Covid-19 si a restrictiilor de circulatie. In continuare, compania propune pietei locale de izolatii cele mai noi tehnologii specifice, aliniate strategiilor internationale de eficienta energetica si constructii durabile. La nivel national, Ursa este activa de 26 de ani, comercializand marcile de vata minerala URSA Glasswool si URSA Terra, fabricate in Slovenia si Rusia. Ursa deruleaza in Romania afaceri anuale de 5-6 milioane de euro.
Interviu cu Sorin Pana (48 de ani), directorul comercial al companiei Ursa Romania, manager cu o experienta de 17 ani in domeniul comercializarii de materiale pentru constructii.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale pentru izolatii in 2020?
- Evident, vanzarile au fost influentate de pandemie, in perioada martie-mai 2020, dar apoi si-au revenit si chiar au crescut pe segmentul premium. De altfel, am prevazut aceasta crestere, datorata constientizarii situatiei ca sunt cheltuieli mult prea mari cu incalzirea, in contextul diminuarii puternice a veniturilor. Cum spuneam, am prevazut aceasta schimbare de mentalitate si am avut, astfel, suficiente produse premium pe stoc, astfel incat sa facem fata cererii pietei.
 
- Care sunt cele mai mari proiecte realizate cu produse Ursa in 2020?
- Cel mai important proiect realizat pana in septembrie 2020 a fost izolarea unei hale industriale cu produsul premium Ursa SF32. S-a folosit o grosime a izolatiei de 150 mm, iar suprafata totala izolata a fost de peste 7.000 mp.
 
- Aveti planificate noi investitii in extinderea activitatii sau lansarea de produse noi?
- Da, am lansat deja familia de produse Ursa Tech Lamella, pentru izolatiile industriale cu temperaturi de pana la 260°C, si mai pregatim, pentru inceputul anului viitor, inca doua solutii revolutionare pentru aceasta piata, despre care vom discuta la momentul respectiv.
 
- Ce impact vor avea programele nationale de renovare a cladirilor asupra pietei de izolatii?
- Indiferent de numarul si amploarea programelor de renovare deschise pentru Romania sau lansate aici, este mult mai important cum se vor implementa acestea. Trebuie sa tinem cont de faptul ca functionam intr-o piata in care bagajul de cunostinte tehnice este la un nivel mediu spre scazut, la toti cei implicati (incepand cu arhitectii si terminand cu clientii finali, fie ei companii de stat sau private, sau un simplu cetatean). Acest lucru afecteaza in primul rand capacitatea de intelegere a importantei unei renovari corecte si complete, si credem ca vom avea multe situatii in care anumite produse sau solutii vor fi impinse in fata prin concurenta neloiala si specularea lipsei de cunostinte. Vom vedea, din nou, izolatii montate aiurea, sau degeaba, cum este deja clasicul gard de cimitir pe care s-a montat un termosistem din polistiren. 
 
- Credeti ca este pregatita Romania sa construiasca sustenabil, conform noilor reglementari pentru cladiri nZEB?
- Romania este la fel de pregatita sa construiasca sustenabil pe cat de pregatiti sunt cei care lucreaza in domeniu si, din nou, ma refer aici la toti cei implicati in construirea unei cladiri sau, in cazul investitiilor statului, la cei implicati in elaborarea caietelor de sarcini pentru licitatii.
In situatia previzionata de noi, de concurenta neloiala, o parte din producatorii (si mai ales vanzatorii) de sisteme de izolatii vor face apel la diverse trucuri de prezentare a solutiilor, astfel incat sa aiba intaietate la alegerea solutiilor de izolare de catre clienti.
 
- Ce impact credeti ca va avea asupra pietei de izolatii pe baza de vata minerala noul program pentru eficientizarea energetica a caselor? Il considerati fezabil si util?
- Parerea mea este ca o parte a fondurilor vor fi accesate pe solutii „vizibile” si care lasa impresia de „casa eco”, gen panouri solare si altele de acest fel. Dupa cum am spus, primul pas care trebuie facut in izolarea corecta a unei case este o proiectare corecta, care sa includa si o izolare corecta si completa a locuintei. In acest moment suntem de parere ca o proiectare corecta nu exista la un nivel satisfacator in toata tara, de aceea apreciem ca eficientizarea energetica a locuintelor se va limita la solutii de imagine, pentru inceput.
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Dificultatile sunt aceleasi dintotdeauna, anume lipsa de educatie tehnica si concurenta neloiala.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter