RO EN
السلة فارغة

URALITA: Crestere usoara a vanzarilor grupului, in primul trimestru

In primele trei luni ale anului in curs, vanzarile grupului Uralita au crescut cu 1,2% fata de aceeasi perioada din 2013, pana la 134,4 milioane de euro, in special datorita evolutiei optime a exporturilor de la fabricile din Peninsula Iberica, precum si sporirii cererii de materiale izolatoare in Europa. Din punct de vedere geografic, incasarile obtinute in afara Spaniei (care reprezinta circa 78% din totalul afacerilor grupului), au crescut cu 2%, datorita performantelor bune de pe majoritatea pietelor europene. Totusi, vanzarile din Spania au continuat sa se contracte, in primele trei luni ale anului, cu 3%, mai ales ca urmare a blocarii unor proiecte importante de infrastructura de mediu in prima parte a anului. Chiar si in aceste conditii, indicatorul EBITDA s-a plasat la 8,6 milioane de euro in trimestrul intai, respectiv la un nivel aproape dublu comparativ cu primele trei luni din 2013. "Cresterea s-a datorat in mod fundamental optimizarii costurilor de productie, precum si continuarii implementarii planurilor de eficientizare energetica a unitatilor de productie si reducerii costurilor fixe, toate aceste masuri fiind luate inca de anul trecut", se arata in raportul financiar trimestrial publicat de grupul Uralita.
Din punct de vedere geografic, subsidiarele din centrul si vestul Europei, ce au generat 55% din vanzarile totale ale holdingului spaniol in trimestrul intai, au raportat o crestere medie cu 4% in intervalul analizat, fata de aceeasi perioada din 2013. In Europa de Est si Rusia (de unde provin 22% din afacerile grupului) activitatea Uralita s-a imbunatatit, de asemenea, in pofida faptului ca vanzarile in moneda euro au scazut cu 2%, afectate de devalorizarea brusca a rublei rusesti. Afacerile din Spania (22% din total) au scazut cu 3%.
Livrarile trimestriale de materiale si solutii pentru interior (sisteme de izolatii si de gips-carton) s-au plasat la 115,7 milioane de euro, in crestere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2013, ambele categorii de produse inregistrand rezultate bune. Pe segmentul de acoperisuri vanzarile au crescut cu 24%, pana la 6,5 milioane de euro, in timp ce divizia de tubulatura s-a contractat cu 8%, la 12,8 milioane de euro, afectata de blocarea proiectelor de infrastructura de mediu, mai ales in Spania.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter