RO EN
السلة فارغة

SIVI CROM PROD: Majorare de pana la 10% a pretului pentru lacuri si vopsele

Afiliata la Asociatia Industriei Vopselelor din Romania (AIVR), societatea Sivi Crom Prod Impex - Targoviste s-a implicat in productia sistemelor de protectie si finisare a suprafetelor (lacuri si vopsele), avand capital mixt, autohton si elen. „Cu toate ca in anul 2012 afacerile firmei s-au incadrat in trendul general al pietei, confruntandu-ne cu o scadere de 6% a incasarilor pe fondul restrangerii activitatilor industriale si diminuarii generale a investitiilor, am reusit sa ne situam pe locul I in clasamentul regional, in functie de performanta globala in afaceri si pe pozitia a XVIII-a la nivel national, din punct de vedere al profitului brut, conform clasamentului realizat de CNIPMMR. Pastrandu-ne obiectivitatea, ne dorim ca in 2013 sa ne consolidam pozitia pe piata si sa mentinem cel putin la acelasi nivel productia efectiva. Ne asteptam, insa, la dificultati financiare ca urmare a implementarii platii TVA la incasare, avand in vedere faptul ca peste 80% din clienti se regasesc in situatia aplicarii acestei noi masuri fiscale. La nivel national, pornind de la un consum de vopsea estimat la nivelul anului 2010 de aproape 10 kg/locuitor, se remarca o scadere continua, mai ales ca valoarea pietei romanesti de lacuri si vopsele decorative nu a depasit in 2011 suma de 230 milioane de euro (-10% comparativ cu 2010, potrivit AIVR), iar in 2012 s-a consemnat inca un regres. Avand in vedere conditiile economice actuale, este dificil de crezut ca in acest an sectorul respectiv ar putea avea perspective de crestere. Totusi, ramanem optimisti si mizam pe faptul ca segmentul reparatiilor capitale va asigura in continuare un numar suficient de comenzi, la fel ca si in cazul lucrarilor de intretinere si reparatii curente”, a declarat Irina Cotenescu, directorul general al companiei. Descriind dinamica activitatii Sivi Crom in 2012, managerul firmei a explicat ca, in ceea ce priveste sistemele de tencuieli decorative si vopselele lavabile de exterior, nivelul vanzarilor din 2012 s-a mentinut in parametrii consemnati in anterioarele 12 luni doar pe segmentul comercializarii cu amanuntul, catre beneficiarii directi. „O situatie aparte a fost semnalata, insa, pentru vopselele alchidice diluabile cu solvent (pentru uz general), care au avut o pondere mai redusa in cifra de afaceri decat in anul 2011, insa structura segmentului s-a modificat printr-o crestere a consumului de grunduri si emailuri folosite la protectia suprafetelor de tabla zincata si a diverselor materiale neferoase. In continuare, ne concentram eforturile in domeniul protectiilor anticorosive si in cel al acoperirilor pentru metal din categoriile «high solid» si produselor diluabile cu apa. De asemenea, in cazul materialelor decorative, urmeaza sa aducem in prim-plan vopselele si tencuielile siliconice, precum si produsele ce creeaza efecte speciale”, a adaugat Irina Cotenescu. Referindu-se la preferintele actuale ale clientilor, directorul general al firmei a subliniat ca ar fi necesara o schimbare de mentalitate. „Costul mentenantei trebuie sa devina un semnal de alarma pentru consumatorii finali, iar presiunea exercitata asupra pretului sistemelor de vopsire ar fi de dorit sa duca la achizitia produselor durabile, cu performante sporite. In 2012, cotatia materiilor prime a inregistrat o crestere semnificativa, insa majoritatea producatorilor nu a ajustat pretul de comercializare, acoperind diferentele prin diminuarea marjei de profit sau modificand formularea produselor. Pentru a reveni la rentabilitate, in 2013 se intrevad majorari cu pana la 10% ale preturilor finale practicate pe piata. Lucrarile de reabilitare termica a fondului locativ ar putea impulsiona cererea de materiale specifice, dar majorarea cantitativa nu este suficienta in contextul diminuarii preturilor si incertitudinii efectuarii platii pentru serviciile prestate de catre antreprenori, avand consecinte nefaste si asupra furnizorilor”, a concluzionat Irina Cotenescu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter