RO EN
السلة فارغة

SIKA: Aplicarea strategiei de crestere sustenabila asigura un avans de 8% in 2023

In trimestrul intai din acest an, grupul elvetian Sika a anuntat vanzari in crestere cu 1,2% in monedele locale, cifra de afaceri cumuland 2,326 miliarde CHF. Un spor puternic, de 15,2%, a fost consemnat in afacerile globale, care in anul precedent au avut o dinamica pozitiva de 10,4%. Efectul valutar negativ de 4,2% a anulat insa aceste performante si a determinat un declin de 3%, masurat in valuta elvetiana. In pofida conditiilor economice dificile, Sika a realizat o crestere substantiala a marjei in primul trimestru, marcand un pas important pe drumul catre recuperarea acestui indicator. Conducerea grupului a afirmat ca s-a reusit depasirea provocarilor economice din primul trimestru, datorita mixului echilibrat de produse si vanzari, prin intermediul caruia au fost atenuate fluctuatiile din regiunile individuale. Este de asteptat ca achizitia MBCC sa fie incheiata in prima jumatate a lui 2023, prin aceasta preluare Sika propunandu-si sa-si consolideze pozitia de lider pe segmentul solutiilor sustenabile destinate industriei constructiilor. Analizele curente indica faptul ca in primul trimestru al anului 2023, sectorul respectiv a inregistrat o dezvoltare mai slaba decat in aceeasi perioada a anului precedent, acest lucru fiind cauzat de inflatie, cresterea ratelor dobanzii si razboiul din Ucraina. O parte dintre probleme au fost compensate de megatendinta schimbarilor climatice din sectorul constructiilor, care a deschis calea pentru o schimbare de paradigma. Din punct de vedere geografic, in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa) Sika a raportat o scadere a vanzarilor in monedele locale de 4,7%, afacerile inregistrand stagnari in Germania, Austria, Elvetia, precum si in Europa de Est. Cu toate acestea, operatiunile de distributie au crescut usor fata de trimestrul precedent. Pentru 2023, expertii grupului manifesta incredere ca va fi continuata cu succes strategia orientata pe o crestere durabila si profitabila, chiar daca mediul economic ramane provocator. In acest context, se estimeaza ca vanzarile vor creste cu 6–8% in monedele locale. Pe piata din Romania, subsidiara autohtona a raportat pentru 2021 o cifra de afaceri de 334,44 milioane de lei, cu peste 28% mai mare fata cea din anul precedent.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter