RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Vanzarile din T3 2021 au depasit cu 13% nivelul anterior crizei

Vanzarile producatorului francez de materiale de constructii Saint-Gobain au inregistrat o crestere organica de 13,3% in trimestrul al treilea al acestui an, comparativ cu perioada corespunzatoare din 2019, anterioara crizei. Volumele de vanzari au crescut cu 3,6% in acelasi interval, confirmand traiectoria favorabila pe care o traverseaza grupul in aceasta perioada. Raportat la trimestrul al treilea din 2020, vanzarile din T3 2021 au crescut, nominal, cu 6,7% (+9,4% in termeni comparabili, LFL). In total, pentru perioada ianuarie-septembrie a.c., afacerile Saint-Gobain au inregistrat o crestere nominala de 18,1% (+21% LFL) fata de intervalul similar din 2020, ajungand la 32,9 miliarde euro.
"In contextul actual al inflatiei accelerate a cotatiei energiei, Saint-Gobain se asteapta la un impact evaluat la 1,5 miliarde euro in 2021 in raport cu 2020, ca rezultat al inflatiei preturilor la energie si materii prime, din care 1,1 miliarde euro numai in a doua jumatate a anului in curs. Datorita politicii de prioritizare a preturilor de vanzare, in trimestrul al treilea din 2021 grupul a raportat un impact favorabil al preturilor evaluat la 8,7% in ansamblul operatiunilor si de 8,1% numai pentru procesele industriale. Totodata, in contextul noilor majorari de preturi la energie anuntate in cele mai multe tari din Europa, dar si in SUA, suntem increzatori ca avem capacitatea de a compensa costurile mai mari cu energia si materiile prime la nivelul intregului an in curs", se arata in comunicatul ce prezinta rezultatele grupului Saint-Gobain la noua luni.
Din punct de vedere al structurii afacerilor, divizia de produse de inalta performanta (HPS) a raportat o crestere de 7% in trimestrul al treilea al acestui an comparativ cu T3 2020 (+2,5% fata de T3 2019), datorata mai ales revenirii cererii pe segmentul industrial (cu exceptia sectorului auto din Europa). Activitatile dedicate sectorului de constructii s-au mentinut pe un trend crescator, cu un aport foarte bun al sistemelor de izolatie exterioara ETICS.
Divizia Northern Europe, care centralizeaza vanzarile de pe pietele din emisfera nordica a Europei, a raportat vanzari in crestere (+10,7%) in trimestrul al treilea din 2021 raportat la T3 2019 (+11,5% fata de T3 2019). Business-ul din tarile est-europene s-a mentinut pe un trend crescator puternic, atat la nivel de cantitati comercializate, cat si de preturi.
In grupul de piete sud-Europene, din Orientul Mijlociu si Africa, vanzarile Saint-Gobain au crescut cu 4,7% in trimestrul al treilea din 2021 fata de T3 2020 (+12,7% comparativ cu T3 2019), afacerile din cele doua Americi au crescut, organic, cu 14,9% in intervalul iulie-septembrie 2021 raportat la T3 2020 (+28,2% fata de T3 2019), iar cele din regiunea Asia-Pacific au cunoscut o majorare organica substantiala in T3 2021: +19,8% fata de T3 2020, respectiv +15,9% comparativ cu T3 2019.
Pentru ultimele trei luni ale acestui an, pe fondul lipsei de predictibilitate generata de impactul valului 4 al pandemiei de coronavirus, conducerea Saint-Gobain estimeaza ca grupul va beneficia de mentinerea trendului favorabil din primele noua luni, pe cele mai multe din pietele unde activeaza, in special pe segmentul renovarilor de cladiri, care este responsabil pentru aproape jumatate din vanzarile grupului.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter