RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Obligatia de a construi eficient aduce perspective solide de crestere

Lider mondial in domeniul habitatului si unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii din lume, grupul francez Saint-Gobain este activ in Romania de peste 15 ani, perioada in care a dezvoltat un business de peste 230 de milioane de euro anual. Compania furnizeaza produse si solutii din gamele Abrasives, Building Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, ISOVER, PAM, Rigips si Weber, cu aproximativ 1.700 de angajati si opereaza 20 de linii de productie in 12 situri industriale situate in Calarasi, Branesti, Ploiesti, Satu-Mare, Turda, Suceava si Valenii de Munte.
In vremurile incerte cauzate de pandemia de coronavirus, Grupul isi continua traiectoria crescatoare si planurile de dezvoltare, strategia fiind centrata atat pe automatizarea proceselor tehnologice, pe accelerarea transformarii digitale si implementarea de noi tehnologii - toate acestea cu perspectiva cresterii afacerii si a capacitatilor de productie -, cat si pe extinderea portofoliului de produse si solutii.
 
Repere: de la Palatul Versailles in 70 de tari din toata lumea
Istoria Grupului Saint-Gobain incepe in urma cu mai bine de 355 de ani in Franta, cu o comanda solicitata de insusi Ludovic al XIV-lea pentru faimosul sau Palat Versailles, situat in apropiere de Paris. Acesta a reprezentat inceputul unui drum lung pentru companie, ce poate fi urmarit prin prisma cladirilor care pastreaza vie istoria, chiar si astazi. Cele 375 de oglinzi din interiorul Palatului au fost create de catre Saint-Gobain (la acea vreme, sub numele Manufacture Royale des Glaces de Miroirs) in 1684, ramanand un element de referinta al patrimoniului cultural mondial, care atrage si astazi atentia printr-un stil arhitectural aparte. Sala Oglinzilor din Palatul Versailles a fost primul dintre proiectele majore ale Fabricii Regale de Oglinzi, stand chiar la originea dezvoltarii Saint-Gobain. In plus, compania a contribuit la construirea Capelei Regale de la Versailles intre 1707 si 1710. Inca de la infiintare, Grupul s-a adaptat la schimbarile globale si a acceptat numeroasele provocari care s-au ivit de-a lungul timpului.
Fuziunea din 1970 cu producatorul de conducte din fonta Pont-à-Mousson a reprezentat un moment istoric pentru companie. Pont-à-Mousson a inlocuit intreaga productie alegand fonta ductila. In aproape aceeasi perioada, Pont-à-Mousson a venit cu o oferta pentru Saint-Gobain, iar cele doua companii au fuzionat. Pentru Saint-Gobain, anii '70 au fost o perioada de diversificare. Din 1986, presedintele Jean-Louis Beffa si apoi presedintele Pierre-André De Chalendar din 2010, au dezvoltat Grupul, ce a devenit un jucator industrial de top in majoritatea activitatilor sale.
Un succes important, ce a marcat evolutia Grupului, a fost lansarea conceptului Multi Confort, un mod de proiectare a cladirilor centrat pe experienta viitorilor ocupanti. Combinand cinci aspecte cheie ale confortului - estetica, confortul termic, acustic, vizual si calitatea aerului - programul Multi Confort demonstreaza prin proiecte reale ca este posibila obtinerea unui nivel foarte inalt de performanta a cladirilor, creand, in acelasi timp, un mediu de locuit durabil, confortabil, cu costuri mici de intretinere si functionare. Casa Multi Confort indeplineste trei obiective principale: maximizarea performantei energetice a unei cladiri, familiarizarea cu solutiile sustenabile Saint-Gobain si respectarea valorii pe care o are locuinta pentru utilizatorii ei. In anul 2011 in Romania a fost inaugurata prima Casa Multi Confort Saint-Gobain. Proiectul este amplasat in curtea Universitatii Politehnice din Bucuresti, la realizarea acestuia participand unii dintre cei mai importanti specialisti din sectorul constructiilor, instalatiilor si experti in domeniul eficientei energetice a cladirilor.
Astazi, Saint-Gobain este una dintre cele mai mari companii la nivel mondial din domeniul constructiilor, cu un business de peste 38 miliarde euro in 2020, produsele cele mai importante din portofoliu fiind materialele de constructie de inalta performanta si sticla. Saint-Gobain este prezent in 70 de tari, avand peste 167.000 de angajati.
 
 
Investitii de peste 400 de milioane de euro in Romania
In Romania, Grupul este prezent din anul 2005 si, in timp, tara noastra a devenit un adevarat hub pentru operatiunile Saint-Gobain din regiunea de sud-est a Europei. Prima mare investitie a francezilor si una dintre cele mai mari din industria constructiilor din Romania de dupa 1989 a fost reprezentata de dezvoltarea fabricii de sticla din Calarasi, in valoare totala de peste 150 de milioane de euro, derulata in intervalul 2005-2007. La doi ani de la finalizarea fabricii, Saint-Gobain devenea liderul pietei de sticla (pentru constructii) de pe piata locala.
Extinderea agresiva la nivel national din urmatorii ani a continuat prin constructia de linii de productie de la zero pe pietele de sticla, vata minerala, mortare si adezivi, dar si cu preluarea operatiunilor Rigips Romania si ale companiei Pietta Glass Working, ajungand la o cifra de afaceri totala de 1,1 miliarde lei (circa 230 de milioane de euro) la finalul anului 2019. De la intrarea pe piata locala, Saint-Gobain a investit aproximativ 400 de milioane de euro in Romania.
Ovidiu Pascutiu, directorul general al Grupului Saint-Gobain in Romania, a fost martorul intregii perioade de dezvoltare la nivel national a acestuia, mai intai din pozitia de Manager General pentru Romania si sud-estul Europei la Saint-Gobain Glass (in intervalul 2008-2012) si apoi din cea de director general Saint-Gobain Construction Products Romania - Rigips si ISOVER (2017-2018), respectiv de cea de CEO al Grupului Saint-Gobain in Romania, din ianuarie 2019.
"Pentru urmatorii ani, strategia noastra de dezvoltare va fi centrata atat pe automatizarea proceselor tehnologice, pe accelerarea transformarii digitale si implementarea de noi tehnologii - toate acestea cu perspectiva cresterii afacerii si a capacitatilor de productie, cat si pe extinderea portofoliului de produse si solutii oferite clientilor nostri. Perspectivele pe termen mediu si lung ale Grupului Saint-Gobain sunt solide, datorita alegerilor strategice si organizationale de succes: sustenabilitate si performante ridicate - produse si solutii concepute pentru a spori confortul, starea de bine si calitatea vietii oamenilor, protejand in acelasi timp mediul inconjurator. Aceasta strategie este in perfecta armonie cu scopul Grupului «Making the World a Better Home», ce ne va ghida in mod strategic catre succesul operatiunilor noastre. Acest nou scop reflecta ceea ce suntem si stabileste o directie solida a viitorului nostru comun, care ne determina sa actionam in fiecare zi pentru a face lumea un loc mai frumos si mai sustenabil in care sa locuim, atat pentru noi, cat si pentru urmatoarele generatii. Suntem extrem de implicati in demersurile de a reduce impactul industriei constructiilor asupra mediului, implementand permanent solutii sustenabile, precum adoptarea economiei circulare, protejarea resurselor, promovarea productiei locale si ne angajam sa atingem un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero pana in anul 2050", spune Ovidiu Pascutiu, privind cu optimism spre un viitor mai bun din perspectiva calitatii mediului construit.
 
Inovatie, de la un An la Zece
In 2021, pentru al zecelea an consecutiv, Saint-Gobain a fost desemnata drept una dintre cele mai inovatoare 100 de companii si institutii din lume, potrivit clasamentului realizat de Clarivate Top 100 Global Innovator™, stabilit prin analiza numarului de brevete depuse, dar si a impactului pe care inovatiile unui jucator din piata il au asupra depunerilor de brevete ale altora. De asemenea, se tine cont de raportul dintre numarul total acordat si cele depuse si de efortul global de protectie juridica a brevetelor depuse.
Inca din 2011, de la prima nominalizare in topul celor mai inovatoare companii din lume, Saint-Gobain a depus peste 4.000 de brevete si a finantat mai mult de 100 de teze academice. De asemenea, compania a dezvoltat produse si solutii inovatoare pentru toate pietele sale de activitate pentru a-si mentine pozitia de lider, combinand performanta, beneficiile clientilor si sustenabilitatea. In acelasi timp, si-a imbunatatit procesele de fabricatie, facandu-le mai eficiente din punct de vedere energetic si al resurselor si a inovat in domeniul serviciilor pentru clienti si al gestionarii lantului de aprovizionare, cu ajutorul tehnologiei digitale, a utilizarii datelor si a inteligentei artificiale.
"Prezenta in topul celor mai inovatoare companii din lume reprezinta, cu siguranta, o incununare a eforturilor Saint-Gobain de a veni permanent in intampinarea clientilor cu produse si solutii inovatoare, care imbunatatesc confortul si starea de bine a oamenilor, protejand, in acelasi timp, mediul inconjurator. Ne bucuram ca suntem inclusi in acest clasament, pentru al zecelea an consecutiv, fiind inca o confirmare a implicarii constante a Grupului in domeniul inovatiei", a subliniat Ovidiu Pascutiu.
In ciuda crizei generate de pandemia de Covid-19, Saint-Gobain, alaturi de 3.600 de cercetatori, a investit 428 milioane de euro in cercetare si dezvoltare in 2020. Pentru a proteja si a spori valoarea acestor inovatii, sunt depuse peste 400 de brevete in fiecare an, consolidand pozitia de lider a Grupului in diferite piete. Saint-Gobain are opt centre multifunctionale de cercetare si dezvoltare in intreaga lume, care sunt completate de numeroase unitati de dezvoltare dedicate anumitor activitati sau zone geografice. Inovatia in cadrul Grupului este conceputa intr-o maniera deschisa, printr-o abordare de dezvoltare in cooperare cu clientii si furnizorii, dar si prin parteneriate academice si colaborari cu intreprinderi noi si start-up-uri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter