RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Majorare de 3,3% a cifrei de afaceri

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru anul trecut o crestere organica de numai +0,4% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), insa pe fondul stabilizarii livrarilor sub aspect cantitativ (+0,1%) si in contextul unei majorari a pretului de +0,3% (pentru sustinerea afacerilor), astfel incat se poate afirma ca nivelul incasarilor ramane optim, indicand si o majorare de 3,3%. In acelasi timp, renuntarea, in octombrie 2015, la afacerile diviziei de ambalaje Verallia North America a avut un impact pozitiv in termeni financiari si a marcat un pas decisiv in ceea ce priveste noua strategie a corporatiei. Totodata, deprecierea monedei europene, mai ales in raport cu dolarul american si lira sterlina, a generat un trend ascendent semnificativ al incasarilor, determinat de cursul de schimb valutar (+3% in ianuarie-decembrie, dar mai limitat, la +1,4%, in cel de-al doilea semestru). “In 2015, Saint-Gobain a reusit sa inregistreze o rentabilitate deosebita, intr-un climat economic contrastant. Imbunatatirea rezultatelor a fost, totusi, subminata de situatia dificila din Franta, unde s-a constatat cu precadere o contractie abrupta a vanzarilor diviziei de tubulatura in semestrul al doilea, in pofida faptului ca s-au observat primele semnale de redresare a pietei locale de constructii. Ca eveniment notabil, Saint-Gobain a definitivat o etapa-cheie a procesului de reorganizare a portofoliului sau de business, prin vanzarea Verallia in termeni extrem de favorabili, iar in acelasi timp urmarim sa aplicam si in continuare planul de a prelua pachetul de control al Sika, dupa obtinerea tuturor aprobarilor din partea autoritatilor antitrust. Intr-un mediu macroeconomic ce ramane foarte volatil si in actualul exercitiu financiar, continuam sa ne adaptam afacerile in 2016 si tintim noi imbunatatiri pe baze LFL in ceea ce priveste venitul operational. Avand in vedere aceste realitati de necontestat, daca in 2014 la nivelul grupului s-au inregistrat 38,349 miliarde euro, vanzarile actuale indica 39,623 miliarde euro (+3,3% la o baza actuala de calcul, +3,4% pentru una comparabila sau +0,4% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, ar trebui sa beneficiem de reluarea cererii din Europa de Vest (inclusiv in Franta, unde s-ar putea consemna o stabilizare). In America de Nord se intrevede, de asemenea, o crestere a pietelor de constructii, dar se estimeaza si aparitia unor incertitudini in aceasta industrie. Operatiunile noastre din Asia si pietele emergente ar trebui sa fie satisfacatoare, cu o dezvoltare generala a afacerilor, in pofida unor probleme punctuale in Brazilia”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Europa de Est, inclusiv Romania conteaza cu 4,6% la vanzarile grupului
Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala din anul 2015 indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +2,2% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+5,1% pentru divizia de sticla float si -1% pentru cea de materiale de inalta performanta), +0,5% la departamentul de produse pentru constructii (cu un salt de +1,9% raportat de sectia de solutii pentru interior si o scadere de -1% pentru cea de solutii exterioare) si -0,6% la distributia de materiale de constructii, a carei activitate nu s-a redresat. Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -4,1% in Franta (ceea ce a afectat cresterea organica generala si profitabilitatea), precum si fluctuatii LFL sau organice de +2,1% in celelalte tari vest-europene, -2% in America de Nord si +4,1% in Asia si statele emergente. Referindu-se la zona est-europeana, unde se afla si Romania, managerii corporatiei franceze au aratat insa ca aceasta regiune a contribuit cu 4,6% (sau cu aproape 1,81 miliarde euro) la vanzarile grupului, cele mai semnificative cote revenind diviziei de materiale inovatoare (2,1% din rulajul acesteia, situat la 9,7 miliarde euro), sectiei de produse pentru constructii (1,7% din cele 12,01 miliarde euro) si departamentului de distributie a materialelor de constructii (cu un aport de 0,8% la vanzarile de 18,8 miliarde euro ale acestuia).
In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de majorare a pretului produselor Saint-Gobain, in concordanta cu nivelul costului materiilor prime si energiei, precum si ca urmare a continuarii procesului de deflatie in majoritatea economiilor din tarile vizate de grup. De asemenea, holdingul isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 250 milioane de euro in plus fata de nivelul economisit in 2015 si sa implementeze un program ce presupune cheltuieli de capital in cuantum de 1,4 miliarde euro. Pentru 2016, proiectul de achizitii strategice va fi aplicat in mod sustinut. La acest capitol, conducerea holdingului a anuntat ca intentioneaza sa-si urmeze planul de a obtine pachetul de control ce va permite integrarea grupului Sika. Astfel, managerii grupului au explicat ca, in 2015, diverse autoritati din domeniul concurentei si-au exprimat acordul cu privire la viitoarea tranzactie si au fost obtinute mai multe documente legale ce favorizeaza definitivarea acestei operatiuni. Ultimul obstacol il constituie limitarea drepturilor de vot ale SWH Holding Company, o decizie in acest sens din partea primei instante sesizate (tribunalul din Zug - Elvetia) fiind asteptata in vara acestui an. Tot in actualul exercitiu financiar va fi lansat un alt program multianual (pentru 2016-2018) ce prevede reducerea costurilor cu 800 milioane de euro si care se focalizeaza pe excelenta operationala si pe diverse achizitii strategice, cu noi initiative in termeni de optimizare logistica, dinamizare a vanzarilor si digitalizare (prin solutii informatice) a unitatilor industriale proprii. De asemenea, corporatia si-a reinnoit angajamentul de a investi in cercetare-dezvoltare pentru a sprijini implementarea strategiei sale de diferentiere pe piata, prin promovarea unor solutii cu valoare adaugata foarte mare.
***
Dupa cum se arata in cadrul unui comunicat anterior, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro in documentul actual), iar in tara noastra toate cele opt activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter