RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Crestere organica de 5,7% a cifrei de afaceri din trimestrul intai

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru trimestrul intai al acestui an o crestere organica de +5,7% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul unei influente pozitive date de accelerarea activitatii strategice corporatiei si de majorarea cantitativa a livrarilor, cu toate ca, de pilda, conditiile meteo nefavorabile din Europa au avut un impact negativ puternic. „In perioada analizata, corporatia a continuat sa se inscrie pe traiectoria de crestere a vanzarilor, in pofida unei baze de comparare solide. Focalizarea pe masurile de crestere a pretului – critice intr-un mediu inflationist – continua sa ofere rezultatele scontate. Initiativele strategice anuntate anterior isi urmeaza cursul, ajutand grupul sa accelereze cresterea profitului, iar noua organizare se bazeaza pe masuri de accelerare a rotatiei portofoliului, printr-o strategie selectiva de achizitie, focalizata pe preluarea unor entitati mici si mijlocii (cu un buget de 768 milioane de euro), pe renuntarea la anumite afaceri (cu un aport total de 2,4 miliarde euro, ca parte a tintei de 3 miliarde euro ce trebuie indeplinita pana in decembrie 2019) etc. – totul pentru a aloca optim resursele disponibile pentru afacerile de baza, de productie si distributie, cu pozitii solide competitive, sinergii puternice si o perspectiva buna de majorare a rentabilitatii. Ca urmare a acestor realitati de necontestat, daca in primele trei luni ale lui 2018 la nivelul grupului s-au inregistrat vanzari de 9,755 miliarde euro, rulajul din trimestrul intai al lui 2019 indica un nivel de 10,378 miliarde euro (+6,4% la o baza actuala de calcul, +6,3% pentru una comparabila sau +5,7% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, suntem in masura sa confirmam obiectivele anuntate anterior, la nivelul diviziilor restructurate, estimand o crestere LFL a profitului operational la nivelul lui 2019, desi preconizam, in acelasi timp, majorari atat ale costurilor, cat si de pret, intr-un context economic global influentat, mai degraba, de inflatie. Mediul de afaceri ar trebui sa ramana pozitiv, in general, cu toate ca unele piete-tinta vor fi marcate de incertitudine”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile de 10,378 miliarde euro din ianuarie-martie 2019 includ un impact pozitiv al cursului de schimb (+0,6%), indus ca urmare a aprecierii dolarului american fata de moneda unica europeana. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+0,1%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Join Leader), respectiv investitiile efectuate in noi tehnologii si servicii strict specializate, de nisa (Kaimann), precum si consolidarea pozitiei pe care Saint-Gobain o detine cu divizia de distributie a materialelor de constructii, dar si a activitatii unor entitati renumite (Hunter Douglas). Acestea au fost atenuate de renuntarea la anumite afaceri, mai putin profitabile, cum ar fi cele du tubulatura din Xuzhou – China. Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +5,7%, stimulate de majorarea cantitativa de +3,1% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor. Intr-un mediu de afaceri caracterizat de o inflatie a costurilor operationale, preturile au continuat sa se majoreze cu +2,6%, ceea ce a adus un aport pozitiv la rulajul grupului.
In plus, la finele lui 2018, s-au pus bazele noii organizatii, cu cinci unitati (divizii) de raportare, patru regionale si unitatea globala High Performance Solutions (HPS), care, de la 1 ianuarie a.c., au inlocuit cele trei sectoare de business si 14 delegatii, rezultand astfel o structura mult mai flexibila a grupului, orientata spre digitalizare.
Analizand rezultatele pe divizii, unitatea globala HPS si-a majorat vanzarile cu +2,4% LFL, pe baza sporirii cererii din diversele industrii careia i se adreseaza, cu exceptia celei auto. In acest sens, s-a subliniat ca activitatile ce deservesc industria constructiilor au cunoscut un progres accentuat in majoritatea regiunilor europene si in ambele Americi. In Europa de Nord, cresterea a fost de +7,8% LFL, in general pe seama distributiei (gips, mortar), fiind nominalizate ca performante pietele de constructii ale statelor nordice, Marea Britanie, mai ales Germania si toata regiunea Europei de Est. Acelasi trend s-a raportat si pentru Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa, vanzarile de mortar, gips si materiale de izolare fiind optime, in timp ce pe segmentul de tubulatura se fac eforturi de crestere a competitivitatii. Printre tarile nominalizate pentru activitatea sustinuta atat in ceea ce priveste noile constructii, cat si renovarile, se afla Franta (unde materialele de izolare pentru reabilitare termica au un mare succes), Spania, Italia si statele Benelux. In Orientul Mijlociu si Africa a avut loc o scadere usoara si punctuala, determinata mai ales de regresul din Turcia. In cele doua Americi, afacerile grupului s-au majorat cu +4,6% LFL, in acest caz beneficiindu-se de majorarea pretului in detrimentul cresterii cantitative, mai ales la produsele pentru exterior (in America de Nord) sau de trendul ascendent relativ generalizat din America Latina. In Asia-Pacific rezultatele financiare au crescut cu +7,7% LFL, cu vanzari majore de gips in India si o ascensiune deosebita in China.   
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa se ajunga la un rulaj de 40,81 miliarde euro (+4,4%) si la 1,56 miliarde euro profit net (+19,5%), dupa care in 2018 s-au raportat vanzari de 41,77 miliarde euro (+2,4%) si un profit net de 420 milioane de euro (-73,2%). Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter