RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Crestere organica de 3,4% a cifrei de afaceri din primele 9 luni

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru primele noua luni ale acestui an o crestere organica de +3,4% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul unei influente pozitive date de accelerarea activitatii strategice a corporatiei si de majorarea cantitativa a livrarilor, concomitent cu o atenuare a inflatiei in cadrul multor piete-tinta, la care s-a adaugat un efect calendaristic, de asemenea, pozitiv.
„In perioada analizata, corporatia a continuat sa se inscrie pe traiectoria de crestere a vanzarilor, in pofida unei baze de comparare solide (recalculate). Focalizarea pe masurile de ajustare a raportului dintre costurile operationale si pretul de vanzare continua sa asigure rezultatele scontate. Initiativele strategice anuntate anterior isi urmeaza cursul, ajutand grupul sa accelereze cresterea profitului, iar noua organizare se bazeaza pe masuri ce vor determina, in acest an, economii evaluate la mai mult de 80 de milioane de euro, fata de 50 de milioane de euro, cat a reprezentat tinta initiala. Mai mult, aceste rezultate fac tot mai posibila indeplinirea noii strategii si mai ambitioase, de a economisi 250 de milioane de euro, prin reducerea costurilor operationale, pana in anul 2021. Ca urmare a acestor realitati de necontestat, daca in primele noua luni ale lui 2018 la nivelul grupului s-au inregistrat vanzari (recalculate) de 31,13 miliarde euro, rulajul din trimestrele corespunzatoare ale lui 2019 indica un nivel de 32,471 miliarde euro (+4,3% la o baza actuala de calcul, +4,1% pentru una comparabila sau +3,4% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, suntem din nou in masura sa reconfirmam obiectivele anuntate anterior, la nivelul diviziilor restructurate, estimand o crestere LFL a profitului operational la nivelul lui 2019, desi preconizam, in acelasi timp, majorari atat ale costurilor, cat si de pret, intr-un context economic global influentat, mai degraba, de inflatie. Mediul de afaceri ar trebui sa ramana pozitiv, in general, cu toate ca unele piete-tinta vor fi marcate de incertitudine. O nota pozitiva este insa data de faptul ca avansul excelent al planului de transformare corporatista genereaza rezultate pozitive mult mai rapid decat ne-am asteptat, in timp ce programul de rotatie a portofoliului, anuntat cu un an in urma, se implementeaza in mod sustinut, astfel incat, pana la finele anului in curs, prin renuntarea la anumite afaceri mai putin profitabile, la vanzarile nete se vor adauga incasari evaluate la cel putin 3,1 miliarde euro (obiectivul anului in curs, de trei miliarde euro, fiind deja indeplinit)”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile de 32,471 miliarde euro din ianuarie-septembrie 2019 includ un impact pozitiv al cursului de schimb (+0,7%), indus ca urmare a aprecierii dolarului american fata de moneda unica europeana, in pofida devalorizarii coroanei din unele state nord-europene. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+0,2%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Join Leader - adezivi), precum si consolidarea pozitiei pe care Saint-Gobain o detine cu divizia de distributie a materialelor de constructii, dar si a activitatii unor entitati renumite (Hunter Douglas – plafoane speciale). Acestea au fost atenuate doar partial si nesemnificativ de renuntarea la anumite afaceri, mai putin profitabile, cum ar fi cele cu tubulatura din Xuzhou – China, cu silicon-carbid, respectiv operatiunile de instalare a vitrajelor in Marea Britanie si cele de procesare a sticlei in Suedia si Norvegia. In continuare, in trimestrul al patrulea, Saint-Gobain renunta, prin deconsolidare, la afacerile din domeniul distributiei in Germania, Optimera in Danemarca si K par K in Franta.
Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +3,4%, stimulate de majorarea cantitativa de +1,4% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor, precum si de efectul calendaristic favorabil (+1,5%). Intr-un mediu de afaceri caracterizat de o inflatie a costurilor operationale, cu materiile prime si energia (fenomen ce s-a mai atenuat, cu precadere in trimestrele al doilea si al treilea), preturile au continuat sa se majoreze cu +2%, ceea ce a adus un aport pozitiv la rulajul grupului. In plus, la finele lui 2018, s-au pus bazele noii organizatii, aceasta functionand actualmente cu cinci unitati (divizii) de raportare, patru regionale si unitatea globala High Performance Solutions (HPS), care, de la 1 ianuarie a.c., au inlocuit cele trei sectoare de business si 14 delegatii, rezultand astfel o structura mult mai flexibila a grupului, orientata spre digitalizare.
Analizand rezultatele pe divizii, unitatea globala HPS si-a majorat vanzarile cu +0,9% LFL, pe baza sporirii cererii din diversele industrii careia i se adreseaza, cu exceptia celei auto (pentru care se contureaza o situatie dificila la nivelul intregului an in curs) si sectorului de materiale ceramice, dar au fost necesare si ajustari pozitive ale pretului. In acest sens, s-a subliniat ca activitatile ce deservesc industria constructiilor au cunoscut un progres accentuat in majoritatea regiunilor europene si in ambele Americi, ca urmare a trendului ce presupune folosirea pe scara tot mai larga a sistemelor complexe de izolare ETICS, precum si pe fondul castigarii de noi cote de piata si achizitiilor strategice recente. In Europa de Nord, cresterea a fost de +3% LFL, cu un efect calendaristic favorabil, in general pe seama distributiei (gips, mortar, materiale de izolare, cu o stabilizare a livrarilor de sticla pentru constructii), fiind nominalizate ca performante pietele de constructii ale statelor nordice (unde lucrarile de renovare se intensifica, intr-un ritm mai lent, totusi, decat in semestrul intai a.c.), Marea Britanie, Germania si majoritatea statelor din regiunea Europei de Est. Acelasi trend s-a raportat si pentru Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa (+4,2% LFL), vanzarile de mortar, gips si materiale de izolare fiind optime (precum si, intr-o masura mai redusa, cele de sticla pentru constructii), in timp ce pe segmentul de tubulatura se fac eforturi de crestere a competitivitatii, in conditiile unei sporiri usoare a vanzarilor, insa pietele de export sunt destul de dificil de accesat. Printre tarile nominalizate pentru activitatea sustinuta atat in ceea ce priveste noile constructii, cat si renovarile, se afla Franta (unde materialele de izolare pentru reabilitare termica au un mare succes, in detrimentul celor utilizate la constructii noi, deoarece volumul lucrarilor pe segmentul noilor cladiri este destul de inconsistent), Spania, partial Italia si statele Benelux. In Orientul Mijlociu si Africa a avut loc o scadere usoara, determinata mai ales de regresul ceva mai puternic din Turcia. In cele doua Americi, afacerile grupului s-au majorat cu +3,8% LFL, in acest caz beneficiindu-se de majorarea pretului in detrimentul cresterii cantitative, mai ales la produsele pentru exterior (in America de Nord, unde vanzarile s-au stabilizat pe segmentul respectiv) sau de trendul ascendent relativ generalizat din America Latina, cu precadere in ceea ce priveste sticla arhitecturala, mortarul etc., dar care s-a ponderat in ultimul timp, cu precadere in Brazilia. In Asia-Pacific rezultatele financiare au crescut cu +5,8% LFL, cu vanzari majore de gips in India, respectiv cu un impuls puternic dat de deschiderea celei de-a cincea linii de sticla float pe subcontinentul indian (care a lucrat insa sub capacitate, date fiind problemele din industria auto) si cu o ascensiune deosebita in China (indeosebi pentru livrarile de mortar). In Asia de Sud-Est s-a constatat o majorare cantitativa, dar in regiunea respectiva corporatia franceza se confrunta cu un mediu de afaceri extrem de concurential, care pune presiune asupra preturilor de vanzare.
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa se ajunga la un rulaj de 40,81 miliarde euro (+4,4%) si la 1,56 miliarde euro profit net (+19,5%), dupa care in 2018 s-au raportat vanzari de 41,77 miliarde euro (+2,4%) si un profit net de 420 milioane de euro (-73,2%). Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter