RO EN
السلة فارغة

ROCKWOOL: Viitorul arata bine, iar calitatea produselor va deveni o normalitate

Istoria ROCKWOOL Romania este nemijlocit legata de cariera lui Florin Popescu, Business Unit Manager ROCKWOOL Balkans. Cu tenacitate, seriozitate si profesionalism, aceasta a promovat pe piata autohtona solutii de mare performanta tehnica, chiar intr-o perioada in care acestea nu erau solicitate de utilizatori in masura in care acest lucru s-ar fi impus. Meritele expertului roman sunt cu atat mai mari cu cat nu a abdicat niciodata de la principiile sale si a perseverat in demersurile de educare a clientilor, prin relevarea avantajelor nete pe care solutiile pe baza de vata minerala bazaltica le asigura proiectelor la care sunt folosite. Odata cu trecerea timpului si aplicarea inclusiv in Romania a unor standarde occidentale, cererea pentru asemenea produse a sporit considerabil, fiind incurajata inclusiv de tragediile produse de incendii. Trendul ascendent a justificat decizia managementului grupului de a investi in tara noastra si de a construi o fabrica moderna de vata minerala, care sa sustina atat cererea din Romania, cat si pe cea din zonele invecinate. La acest subiect si la alte teme de interes pentru specialistii din constructii se refera in continuare oficialul reprezentantei ROCKWOOL.
 
- Cum caracterizati evolutia cifrei de afaceri din ultimii ani, la nivelul companiei a carei activitate o coordonati? 
- Cifra de afaceri a ROCKWOOL Romania a fost in continua crestere in perioada respectiva, inregistrand inclusiv majorari cu doua cifre. Chiar si prima parte a anului in curs a fost una buna, concretizata prin faptul ca in primul semestru am reusit o crestere de 13% a vanzarilor. Din pacate, pandemia Covid-19 ne-a afectat si pe noi, venind intr-un moment excelent pentru afaceri, in care incasarile sporeau in mod accelerat. Veniturile au scazut in acest context, insa, din fericire, nu s-au prabusit. Am reusit sa ne mentinem la un nivel bun, datorita increderii pe care clientii nostri o au in noi, dupa mai mult de 20 de ani de activitate pe piata, precum si datorita faptului ca detinem fabrica din judetul Prahova. 
De asemenea, echipa noastra s-a mobilizat foarte bine in acest interval, ceea ce ne-a permis sa ne dezvoltam capacitatea de reactie si sa facem fata bine tuturor provocarilor. Concret, la unitatea din Romania am lansat in fabricatie solutii din gamele Hardrock, Dachrock si Frontrock, marcand, astfel, primele materiale pe baza de vata minerala bazaltica realizate prin tehnologia “Dual Density” in tara noastra. De asemenea, am instalat roboti industriali care fac ca procesele de productie sa devina mai eficiente.
- Ce previziuni aveti, pe termen scurt si mediu, luand in considerare inclusiv faptul ca detineti o fabrica pe plan local?
- Suntem moderat optimisti atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu. Credem ca parcurgem o perioada de revenire economica, care este palpabila, desi nu foarte solida si care poate fi influentata de directiile neprevazute in care poate evolua economia mondiala. Pe termen lung, ne punem mari sperante in finantarile care vor veni de la Uniunea Europeana, mai ales cele 30,5 miliarde euro ce reprezinta fondurile de recuperare economica din programul Next Generation. Din acestea, 11,3 miliarde euro vor trebui cheltuite conform principiilor Green Deal (pactul ecologic european). Daca analizam declaratiile Ursulei von der Leyen, presedinte al Comisiei Europene, renovarea cladirilor este esentiala pentru atingerea obiectivelor acestui pact. Revenind la Romania, desigur ca ROCKWOOL are un avantaj datorita existentei fabricii noastre de vata bazaltica din Aricestii-Rahtivani, dar la fel de important este si brandul puternic, de incredere, pe care l-am construit in acesti ani.
- Care au fost masurile pe care le-ati implementat la nivelul companiei pentru a consolida cota de piata? 
- Activitatile legate de fabrica, adica noile produse si echipamente, au constituit principalele masuri pe care le-am avut permanent in vedere. Dincolo de aceasta, ne-am consolidat echipa atat in ceea ce priveste activitatea de vanzari, cat si cea de productie. Intr-o perioada in care se faceau concedieri, noi am angajat oameni si nici nu am redus salariile personalului existent.
- In ce masura a contribuit problematica protectiei la foc la cresterea vanzarilor din Romania?
- Siguranta la incendiu a reprezentat mereu un atu al produselor ROCKWOOL, intrucat ele fac parte din Euroclasa A1, cu gradul de protectie cel mai ridicat la incendiu. Pe scurt, materialele respective nu ard si contribuie in mod semnificativ la limitarea propagarii focului in timpul incendiului. In ultimii ani, populatia si mai ales specialistii au inclinat tot mai mult spre solutii sigure din punctul de vedere al acestui risc major, pe masura ce au constientizat ca in joc sunt bunurile si, mai presus de toate, vietile noastre si ale celor dragi. Acum este randul autoritatilor sa aduca la zi legislatia din domeniu.
- Care sunt proiectele la care ati participat recent? 
- Avand in vedere faptul ca suntem parte integranta a unei entitati aflate in continua dezvoltare, incercam permanent sa fim in avangarda inovatiei. In ceea ce priveste proiectele, ar putea fi mentionate Belvedere Residences (faza 3), Hotel Ibis Bucuresti, conversia halei Laminor, spitalul Marie Curie, One Herastrau Park, One Mircea Eliade, Iride Park, Tiriac Tower, Dambovita Mall Targoviste, Neo Mamaia, Triama Residenz etc. 
- Ce dificultati intampinati in desfasurarea activitatii?
- Problemele sunt aceleasi cu care se confrunta si ceilalti competitori activi pe piata, incepand cu legislatia neactualizata si terminand cu imprevizibilitatea mediului economic. Noi incercam sa ne consolidam permanent organizatia si sa fim pregatiti pentru socurile pe care orice companie le infrunta, mai ales pentru o perioada precum cea pe care o traversam la momentul actual.
- Cum se adapteaza ROCKWOOL la noua paradigma a celei de-a patra revolutii industriale, care are in centrul sau digitalizarea?
- Consider ca ne adaptam bine si mergem ferm in sensul digitalizarii. Oricum urmaream aceasta directie de mai multi ani, doar ca in prezent acceleram procesul respectiv. Cine nu face fata schimbarilor aduse de digitalizare se supune unor riscuri serioase de inregistrare a unor pierderi in viitor.
- Ce perspective de dezvoltare intrevedeti pe termen scurt si mediu pe piata pe care activati?
- Contextul actual este caracterizat de incertitudine, dar cred ca avem si cateva constante foarte importante, venind in special din directia UE. Ma bucura atentia data pactului verde european, care isi propune sa mobilizeze 1.000 de miliarde de euro pentru combaterea schimbarilor climatice. Sume mari vor merge pentru renovarea cladirilor, iar Romania va avea partea ei, mai ales ca avem de cheltuit 80 de miliarde de euro in urmatorii ani. Dincolo de bani, obligatiile pe care le impun directivele si regulamentele europene incurajeaza eficienta energetica in cladiri. Un alt factor tine de preferintele consumatorilor, ce se orienteaza spre produse care nu doar ca reduc facturile la energie, dar asigura si un confort interior, laolalta cu siguranta la incendiu.
- In final, adresati un mesaj partenerilor si competitorilor. 
- Partenerilor as vrea sa le multumesc ca ne sunt alaturi si ii asiguram ca zi de zi facem tot ce putem pentru ca lucrurile sa se dezvolte in directia buna. Competitorilor le spun: viitorul arata bine pentru toti si trebuie sa depunem eforturi pentru a avea fiecare o parte dintr-o piata tot mai mare, in care calitatea produselor si a serviciilor sa devina o normalitate si nu doar un avantaj al clientilor nostri.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter