RO EN
السلة فارغة

ROCKWOOL: Impactul pandemiei a inceput sa fie resimtit incepand cu luna aprilie

In trimestrul intai din acest an, specialistul in sisteme de termoizolare pe baza de vata minerala bazaltica ROCKWOOL a inregistrat vanzari de 649 milioane de euro, cu 0,5% mai mari fata de exercitiul financiar precedent (evaluarea respectiva nu ia in considerare achizitia companiei suedeze Parafon). Daca la valorile mentionate anterior se adauga si impactul cursului de schimb, respectiv cel al integrarii de noi afaceri, cresterea rezultata este de 1,3%. Veniturile operationale din intervalul respectiv au sporit cu 4,5% pana la 80 milioane euro, ceea ce corespunde unei marje de 12,3%, la randul sau cu 0,3% mai mare fata de perioada de referinta. Investitiile (fara a lua in calcul sumele necesare achizitiilor) s-au ridicat in intervalul analizat la 96 milioane de euro, ceea ce reprezinta un spor de 18 milioane de euro fata de anul precedent, datorat in special expansiunilor recente din Germania si SUA, dar compensat de o subventie primita in China. Valoarea anualizata a returnarii capitalului investit a atins 20,2%, in usoara scadere fata de perioada precedenta ca urmare a unui ritm ridicat de investitii. Conform declaratiilor managementului grupului, practic actula criza pandemica nu a afectat negativ rezultatele financiare din primul trimestru al lui 2020, desi un anumit impact asupra vanzarilor a fost resimtit in Asia, acestea incepand sa scada si in sudul Europei incepand cu ultima parte a lunii martie a.c. Insa in luna aprilie vanzarile au inregistrat o contractie de circa 20%, ca efect al restrictiilor impuse de diversele guverne pe multe dintre pietele europene. In conditiile date, prognozele pentru intregul an fiscal sunt suspendate, dat fiind ca impactul pandemiei si durata acesteia sunt dificil de previzionat. Totusi, conducerea grupului a afirmat ca, in pofida turbulentelor create, provocarile climatice nu au disparut, iar procesul de reabilitare energetica reprezinta o masura energetica de maxim impact, care creeaza noi locuri de munca si asigura dezvoltarea unei societati mai sanatoase, contribuind, totodata, la atingerea tintelor climatice pe termen lung. In Romania, reprezentata locala raporteaza vanzari de 94 milioane de lei. La finele lui 2019, compania a deschis prima sa fabrica amplasata in tara noastra, investitia aferenta fiind de 50 milioane de euro. Unitatea are o capacitate de aproximativ 45.000 de tone pe an, fiind amplasata in parcul industrial Ploiesti West Park, din localitatea Aricestii Rahtivani.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter