RO EN
السلة فارغة

MASTERPLAST: Crestere de 9% prognozata pe piata plaselor din fibra de sticla

Piata interna plaselor din fibra de sticla va ajunge in 2021 la 83-85 milioane de metri patrati, in crestere cu aproximativ 9% fata de nivelul inregistrat in anul precedent, potrivit datelor grupului Masterplast, principalul producator si furnizor al acestor produse. Aceasta dezvoltare se datoreaza evolutiei generale a sectorului de constructii din Romania.
"Perspectivele in domeniul constructiilor raman pozitive, in acest moment estimam o crestere intre 6% si 8% in urmatorii ani. Aceasta evolutie este posibila datorita mentinerii costurilor de finantare la un nivel redus, implementarii programelor cu Uniunea Europeana, in conditiile in care vom avea un buget suplimentar pentru redresarea economiilor ca urmare a pandemiei, din care Romania are o alocare importanta", a declarat István Adorjáni, directorul general al Masterplast Romania.
In acest context, dar si datorita parteneriatelor stabile atat pe partea de aprovizionare, cat de vanzari, in primele noua luni ale acestui an compania a inregistrat o cifra de afaceri de 12,4 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 15% fata de aceeasi perioada din 2020. Pana la finalul anului in curs, rulajul ar urma sa ajunga la 15-15,5 milioane de euro, potrivit estimarilor managerului Masterplast Romania.
"Am inregistrat cresteri semnificative la nivelul celor mai importante grupe de produse pe care le comercializam: plase de fibra de sticla, folii de acoperis, folii de difuzie pentru acoperis si accesorii pentru acoperisuri. In acest moment, livram la diferite proiecte prin partenerii nostri revanzatori si lucram la elaborarea unui intreg sistem de termoizolare, care sa cuprinda toate componentele la standarde inalte", a precizat István Adorjáni.
 
Dezvoltare bazata pe produse si tehnologii noi
Grupul Masterplast este in permanenta in cautarea unor noi tehnologii si produse care, pe langa eficienta ridicata, urmaresc si protectia mediului printr-un impact ecologic cat mai mic.
"Un produs introdus cu succes pe piata de cativa ani este termobetonul (THERMOBETON) care, pe langa faptul ca este mai eficient in izolarea termica decat alte materiale de constructii, cum ar fi betonul sau caramida, si are o duritate mai mare decat materialele clasice de termoizolare - putand fi considerat un beton usor circulabil, are avantajul ca este produs din polistiren reciclat (resturi de polistiren macinat), contribuind astfel la protejarea mediului. Anul acesta, Masterplast a inceput un nou proiect, care vizeaza productia de case modulare in viitor. Unul dintre avantajele acestora este faptul ca se pot construi mult mai rapid (in 2-3 luni) decat casele din materialele obisnuite si, in plus, se pot asambla si la temperaturi scazute. Aceste case sunt asamblate din elemente prefabricate, izolate, cu un impact mult mai scazut asupra mediului, cu o eficienta energetica ridicata. Totodata, datorita investitiilor in liniile de productie de ultima generatie, in 2022 Masterplast va reinnoi gama de produse Mastermax, care cuprinde foliile (membranele) de difuzie (anticondens), cu scopul de a oferi partenerilor sai cele mai performante produse", a mai spus reprezentantul Masterplast.
 
Interes mai mare pentru constructiile eficiente energetic
Romania are un patrimoniu semnificativ de cladiri construite majoritar in perioada 1960-1990, cu un grad scazut de izolare termica, fapt ce se datoreaza lipsei reglementarilor de pe acele vremuri privind protectia termica a cladirilor. La aceste imobile, pierderile de energie ajung pana la 30-35% doar prin peretii exteriori si la 20-25% prin geamuri sau acoperis, spune István Adorjáni. 
"Pentru realizarea obiectivelor asumate in SRTL (Strategia de Renovare pe Termen Lung) de catre Guvern, pe langa reglementarile la imobilele nou-construite este nevoie de accelerarea interventiilor la aceste imobile cu grad de eficienta energetica foarte scazuta. Au fost initiate mai multe programe de sustinere a reabilitarilor prin finantarea partiala al investitiilor, insa, din cauza birocratiei sau a procedurilor greoaie, acestea nu au devenit programe de un real succes. Urmarind si exemplul tarilor vecine si experientele din trecut, astfel de programe de finantare pot aduce rezultate pe termen scurt si mediu, in cazul in care beneficiarii pot accesa fondurile relativ usor si rapid, prin proceduri transparente si simple", explica reprezentantul Masterplast Romania.
Totusi, managerul remarca o crestere a interesului populatiei pentru constructii si cladiri eficiente energetic, tendinta confirmata si de studii specializate. Conform unui studiu recent publicat de Deloitte - "Global Millennial and Gen Z Survey 2021", noua generatie acorda o atentie sporita mediului inconjurator si tinerii sunt motivati sa lupte pentru protejarea mediului. "Produsele eficiente energetic si constructiile sustenabile sunt tot mai populare si in Romania. Un alt factor important care influenteaza popularitatea acestor produse sunt costurile de exploatare semnificativ mai mici. Desigur programele de finantare din partea Guvernului bine gandite, pot face aceste produse si mai atractive in viitor", subliniaza István Adorjáni.
***
Masterplast Romania, producator de materiale pentru termoizolatii, a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 67 milioane de lei, in crestere cu aproape 16% fata de nivelul de 57,8 milioane de lei realizat in 2019. Compania are sediul central in Oradea si un punct de lucru in Bucuresti, precum si doua centre de depozitare, in Bucuresti si Oradea. Societatea face parte din grupul Masterplast - cu sediul in Ungaria si prezent in 13 tari din Europa Centrala si de Est, avand afaceri anuale de 125 milioane de euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter