RO EN
السلة فارغة

KNAUF Insulation investeste in dezvoltarea capacitatii locale de productie

Knauf Insulation, unul dintre liderii pietei de materiale izolatoare si parte a grupului Knauf, a achizitionat, in acest an, fabrica de vata minerala Gecsat SA, din Tarnaveni (judetul Mures). In aceasta perioada, pentru imbunatatirea operatiunilor fabricii, compania lucreaza deja la curatarea si eliberarea zonei de constructiile care nu se mai afla intr-o stare buna, a inceput demolarea vechii cladiri in care se producea sticla plana, care nu mai este functionala si lucreaza la amenajarea unor noi spatii logistice. Incepand din luna iunie 2022, Knauf Insulation va investi in retehnologizarea liniei de productie din Tarnaveni pentru alinierea acesteia la standardele Knauf, urmand ca in perioada august-septembrie sa isi majoreze capacitatea de productie pentru a raspunde cererii tot mai mari pentru solutiile de izolare din regiune, din pietele in continua crestere din Romania, Europa de Est si Comunitatea Statelor Independente (CSI).
In ceea ce priveste activitatea din 2022, conducerea companiei estimeaza o crestere de 10% a cifrei de afaceri, fata de nivelul din 2021.
Interviu cu Adrian Garofeanu (47 de ani), Director General Knauf Insulation Romania si Bulgaria, manager cu o experienta profesionala de 20 de ani in domeniul materialelor de constructii.
 
- Ce materiale veti produce in Romania, in noua fabrica?
- Procesul de modernizare va asigura conditii superioare si sigure de lucru pentru angajati, dar si cele mai inalte standarde de responsabilitate ecologica, in conformitate cu angajamentul companiei "Pentru o lume mai buna". Tot acest proces de retehnologizare este necesar la fabrica din Tarnaveni, unde vom produce o gama complexa de produse de vata minerala de sticla, sub forma de role si placi, cu tehnologia inovativa ECOSE®. Acesta este un liant sustenabil, bazat pe materii prime naturale si/sau reciclate, rapid biodegradabile, imbinate fara adaos de formaldehida, fenoli, acrili si de coloranti artificiali, decoloranti sau vopsea. Fiind un material cu putina energie incorporata, foloseste cu 70% mai putina energie in procesul de fabricare fata de produsele cu lianti chimici pe baza de petrol. Vata minerala de sticla Knauf Insulation cu tehnologia ECOSE® este prima din categoria produselor de vata minerala care este certificata oficial in Europa cu eticheta DECLARE si detine certificatul EUROFINS GOLD pentru calitatea aerului la interior.
 
- Ce alte obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In conditiile cresterii cererii de solutii de izolare mai performante si a interesului clientilor pentru materiale prietenoase cu mediul, avem in plan sa investim in tehnologii si capacitati de productie de ultima generatie, care sa ne permita sa oferim pietei cele mai bune produse atat din punct de vedere al performantei, cat si al calitatii. Totodata, ne implicam constant in dezvoltarea pietei si am lansat o campanie de constientizare si educare a clientilor - "Acum e timpul sa economisim energie" (www.izolezi.ro), prin care acestia pot afla beneficiile solutiilor de izolatie Knauf Insulation, dar si cum pot face economii pe tot parcursul anului alegandu-le pe acestea. In plus, accesand calculatorul Knauf Insulation pot afla foarte simplu eficienta energetica a casei lor si ce ar trebui imbunatatit.
 
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in primele trei luni ale anului in curs si ce estimari aveti pentru 2022?
- In primele trei luni ale acestui an a continuat tendinta de crestere a cererii de produse, in special pe segmentul proiectelor rezidentiale, si s-a accentuat cererea de sisteme de folii si accesorii pentru acoperisuri si fatade ventilate. Cel mai mare potential de crestere in Romania este reprezentat de cladirile pentru sectorul de comert, hoteluri si educatie. In ceea ce priveste hotelurile, pentru a raspunde cererii de locuri de cazare, in Romania ar trebui sa fie aproape 3.000 de hoteluri fata de 1.500 cate sunt in prezent. De asemenea, in privinta infrastructurii din sanatate, majoritatea unitatilor medicale din tara necesita reparatii capitale imediate. La nivelul cifrei de afaceri, estimam o crestere de cel putin 10% anul acesta, comparativ cu 2021.
 
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare?
- Inca de la mijlocul anului trecut, depunem toate eforturile si incercam sa mentinem livrarile la capacitatea maxima posibila, peste nivelul anului 2020 si in crestere si in primul trimestru al acestui an, in contextul majorarii cererii de materiale termoizolante din regiune. In primul rand, de la izbucnirea conflictului de la granita, au disparut importurile din Ucraina si Rusia, iar acest lucru a dus la cresterea cererii catre ceilalti producatori/furnizori din regiune. Vom actiona in functie de evolutia situatiei actuale, cu focus pe siguranta angajatilor nostri din ambele tari, acest lucru fiind prioritatea noastra principala.
 
- Cum va aliniati trendului de constructii eficiente energetic, care ia amploare in aceasta perioada?
- Pozitionarea strategica la nivel global ne permite sa oferim pietei din Romania cele mai bune solutii in privinta materialelor termoizolante pentru toate tipurile de aplicatii si sa fim un partener important pentru principalii dezvoltatori de pe piata constructiilor din Romania. Pentru a acoperi cererea specifica, planurile de investitii ale companiei la nivel global s-au reflectat si in strategia pentru piata din Romania, o actiune concreta fiind achizitia fabricii de vata minerala de sticla de la Tarnaveni. Obiectivele noastre locale sunt concentrate catre sustinerea si imbunatatirea legislatiei Uniunii Europene, in ceea ce priveste eficienta energetica, dar si informarea si educarea pietei constructiilor asupra beneficiilor oferite de termoizolarea cu vata minerala. Suntem membri in mai multe asociatii pentru promovarea eficientei energetice in cladiri - ROENEF si RoGBC, care promoveaza un cadru favorabil legislativ si economic pentru sectorul constructiilor si reabilitarilor eficiente energetic ale cladirilor din Romania, APIVMR - Asociatia producatorilor si importatorilor de vata minerala, AAECR - Asociatia auditorilor energetici etc.
 
- Ce evolutie inregistreaza piata materialelor pentru termoizolatii si ce estimari aveti pe termen scurt si mediu?
- In 2021, piata materialelor termoizolante din Romania a inregistrat o crestere valorica (in milioane de euro) de peste 40% fata de anul precedent (conform studiului de piata, realizat in aprilie 2022 de catre Neomar Consulting), incluzand aici produsele din vata minerala bazaltica, vata minerala de sticla, polistiren sau alte tipuri de materiale termoizolante. Totodata, piata de vata minerala de sticla a avut o crestere de aproximativ 10% anul trecut, iar cea de vata minerala bazaltica de peste 15%. Marile provocari din lunile care urmeaza sunt reprezentate de inflatia in crestere si scaderea puterii de cumparare a populatiei, provocate de cresterea preturilor la materii prime, energie, combustibil etc. Din pacate, la toate acestea se adauga si imprevizibilitatea efectelor conflictului dintre Rusia si Ucraina. Din estimarile noastre, constructia si renovarea de cladiri rezidentiale vor continua sa fie motoarele pietei si in 2022, in timp ce constructia de cladiri nerezidentiale va continua sa scada. In prezent, preturile energiei au ajuns la cote istorice, iar dependenta de combustibili fosili este o amenintare la adresa stabilitatii economice si politice a unei mari parti a planetei. O masura importanta este reabilitarea in profunzime a cladirilor, deoarece acestea sunt responsabile pentru consumul de peste 40% din energia totala. Aceasta actiune este sprijinita de programe de finantare ce au ca obiectiv cresterea performantei energetice si/sau utilizarea energiei din surse regenerabile. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter