RO EN
السلة فارغة

EVOLOR: Investitii in productie si in reconstructia marcilor Sticky si Coral

EVOLOR (fosta Sarcom), producator de lacuri si vopsele si parte a ROCA Industry, mizeaza pe afaceri de 98 milioane de lei in 2023, in crestere cu 25% comparativ cu anul anterior. In primele trei luni, businessul companiei a crescut cu 46%, la 17,6 milioane de lei, in contextul unei profitabilitati operationale (EBITDA) de 2,2 milioane de lei, care a fost cu 171% peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului 2022. 
Compania continua dezvoltarea in ritm accelerat si in 2023, cu extinderea la nivel national, in segmentul de retail traditional. Pana in prezent, produsele EVOLOR au ajuns pe rafturile celor mai mari magazine de tip DIY din Romania, precum Dedeman si Leroy Merlin, si, recent, a semnat un acord comercial si cu reteaua Brico Depot. Suplimentar, compania urmareste obiective de eficientizare operationala, atat prin extinderea capacitatii de stocare, intr-o facilitate logistica suplimentara amplasata in proximitatea fostei platforme industriale Oltchim, cat si prin implementarea unui proiect care vizeaza construirea unui parc fotovoltaic, pentru a reduce dependenta energetica.
EVOLOR produce vopsele, grunduri, lacuri, diluanti, lavabile, adezivi, tencuieli decorative si coloranti, detinand marcile Sticky si Coral.
Interviu cu Bogdan Pirvu, CEO la EVOLOR si manager cu o experienta profesionala de 25 de ani in industria de lacuri si vopsele.
 
- Cum au evoluat vanzarile de lacuri si vopsele din portofoliul companiei in primele 5 din 2023 si care sunt premisele de dezvoltare pentru acest sector?
- Primele cinci luni ale acestui an s-au remarcat printr-o evolutie pozitiva a vanzarilor, astfel ca la finalul lunii mai ne incadram intr-un trend ascendent, cu cresteri pe cele mai multe dintre categorii, unele dintre acestea semnificative, cum ar fi cea de Lacuri si Emailuri, unde vanzarile au ajuns si la +71% cantitativ, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Evolutii importante am inregistrat si in categoria Vopselelor Lavabile (+30%) sau a Tencuielilor Decorative (+11%).
Mai mult, EVOLOR a marcat in luna mai un nou prag in strategia de extindere pe pietele externe, semnand un prim export catre Republica Moldova, o piata in plina dezvoltare. Republica Moldova reprezinta o oportunitate pentru compania noastra, avand in vedere premisele de dezvoltare ale tarii si prezenta mai multor producatori din Ucraina, concentrati in prezent pe planurile de reconstructie ale tarii aflate la Nord de Romania.
 
 
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2022 si in primele 3 luni din 2023, raportat la perioadele corespunzatoare din anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2023?
- In 2022 am inregistrat o cifra de afaceri in crestere cu 20% fata de 2021. Trendul de crestere s-a mentinut si in primul trimestru din 2023, cand am inregistrat vanzari mai mari cu 46% fata de aceeasi perioada din 2022. Asteptarile noastre pentru 2023 sunt optimiste si vizeaza o evolutie de peste 25% a cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut, iar rezultatele de pana acum ne confirma faptul ca suntem in directia corecta si ca avem capabilitatile pentru indeplinirea acestor obiective de business.
Rezultatele obtinute pana in prezent confirma strategia de dezvoltare a acestui brand 100% romanesc si de transformare a sa intr-un campion industrial regional. Potentialul de productie si de desfacere pentru produsele din portofoliul EVOLOR este urias, iar repozitionarea companiei reprezinta un pas strategic in miza noastra de a transforma compania intr-un jucator cu prezenta nationala semnificativa si inalt competitiv pe pietele europene.
 
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi ale materiilor prime si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare? Mai sunt probleme legate de aprovizionare?
- Am traversat un an 2022 dificil din acest punct de vedere. Provocarile au fost mari atat in ceea ce priveste acomodarea in costurile de productie a preturilor de achizitie a materiilor prime - majorate in mai multe randuri -, cat si in gestionarea sincopelor aparute in lanturile de aprovizionare. Acum, in 2023, si pe fondul revenirii la un nivel acceptabil al preturilor la produsele energetice, costurile cu materiile prime si materialele necesare s-au stabilizat, iar lanturile de aprovizionare - cu unele exceptii - s-au regularizat.
 
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In ultimul trimestru al anului trecut, care a fost pentru noi o perioada de cunoastere, de adaptare si de planificare, am elaborat o strategie complexa de dezvoltare pentru urmatorii cinci ani. Astfel, am demarat un plan de reconstructie a celor doua branduri din portofoliu - Sticky si Coral, am trecut la diversificarea canalelor de vanzari, am inceput dezvoltarea de produse noi si, in paralel, am demarat un program de investitii in eficientizarea proceselor si cresterea capacitatilor logistice si de productie.
 
- Care sunt cele mai noi marci/ produse incluse in oferta si ce alte lansari aveti programate pentru perioada urmatoare? 
- In a doua jumatate a anului trecut am lansat doua game noi de produse, care inglobeaza tehnologii de ultima generatie: Coral Aqua - email mat pe baza de apa si Sticky Email superlucios cu uscare rapida. Ambele game au contribuit la cresterea accelerata a volumului de vanzari al categoriei Lacuri si Emailuri. Pentru 2023 avem programate lansarea a doua noi game de produse inovative, care in acest moment sunt in faza de testare si avizare. 
 
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti pe piata materialelor de constructii, in acest moment?
- Inca de anul trecut, piata produselor peliculogene - care este strans legata de sectorul constructiilor - se afla intr-o stare de contractie a volumului. Anul trecut aceasta contractie, mica, ce-i drept, a trecut cumva nebagata in seama, pentru ca majorarile repetate de preturi din cursul anului au facut ca toti jucatorii din industrie sa inchida exercitiul 2022 cu o crestere a cifrei de afaceri fata de 2021. Acum insa contextul e diferit: criza este instalata, piata se contracta intr-un ritm si mai alert si nu mai exista paravanul cifrei de afaceri crescute prin majorarea preturilor. Noi suntem aici pentru ca am avut grija sa proiectam si sa implementam un raport pret/ calitate excelent pentru consumatorul final, pe toate segmentele de piata in care activam.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter