RO EN
السلة فارغة

AIVR: Scadere de pana la 10% a activitatii in industria vopselelor

 
Jakab Zoltan (56 de ani)
Functia: presedinte al Asociatiei Industriei Vopselelor din Romania (AIVR);
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul lacurilor si vopselelor.

 

Asociatia Industriei Vopselelor din Romania (AIVR) functioneaza din anul 2000, fiind infiintata la initiativa unui grup de firme implicate in mod direct pe piata de lacuri si vopsele din Romania, pentru a asigura un context favorabil dezvoltarii companiilor afiliate si a reprezenta interesele acestora in fata autoritatilor. Obiectivele asociatiei vizeaza imbunatatirea permanenta a sigurantei produselor chimice, prin promovarea si utilizarea de materii prime in concordanta cu noua legislatie europeana. In prezent, organizatia are 19 membri care realizeaza circa 75% din productia nationala de materiale pentru protectie/finisare si au o cifra de afaceri insumata de 180 milioane de euro.

 

- Care vor fi principalele tendinte in industria vopselelor in 2012?
- Este posibil ca piata constructiilor sa inregistreze o usoara crestere in anul viitor, insa revenirea ar putea fi amanata de foarte multi factori externi si, nu in ultimul rand, de strategia Guvernului privind investitiile in infrastructura. Industria de vopsele din Romania s-a schimbat mult in ultimii 10 ani, cercetarea si dezvoltarea de produse noi devenind un imperativ pentru asigurarea dezvoltarii sustenabile. Astfel, in perioada urmatoare, in categoria vopselelor arhitecturale vor fi prezente pe piata atat produse «verzi» (avand continut redus de compusi organici volatili sau inscriptionata eticheta ecologica europeana), cat si produse care care folosesc nanomateriale, in timp ce segmentul industrial va fi caracterizat de dezvoltarea acoperirilor de protectie, preponderent a vopselelor termospumante.
- Ce valoare estimati ca va inregistra piata de lacuri si vopsele in acest an?
- Piata romaneasca de vopsele a scazut de la peste 330 milioane de euro in 2008 la mai putin de 250 milioane de euro in 2010. Pentru anul in curs, estimam o diminuare cuprinsa intre 5% si 10% fata de nivelul din anul anterior. Principala problema a industriei de lacuri si vopsele o constituie riscul de intrare in faliment. In 2011 am inregistrat al treilea an de reducere dramatica a consumului specific (-15% in 2009, -10% in 2010 si probabil -10% in acest an), concomitent cu o sporire a costului materiilor prime de 15% in 2010 si de peste 20% in prima jumatate a lui 2011. Doua materiale esentiale (uleiul de soia si dioxidul de titan) inregistreaza, in acest moment, preturi record. Astfel, toti producatorii se confrunta cu reduceri substantiale ale marjelor brute si, in consecinta, cu o erodare puternica a nivelului de profitabilitate. In cei trei ani de recesiune am epuizat masurile de reducere a costurilor. A sosit timpul ca Guvernul sa reduca povara fiscalitatii, iar bancile sa relanseze creditarea.
- Cum va evolua pretul vopselelor in perioada urmatoare?
- Costurile cu materiile prime depasesc 50% din preturile finale practicate de producatorii de lacuri si vopsele. De asemenea, acestia nu pot inlocui materiile prime care lipsesc sau pe cele care au inregistrat cresteri semnificative de pret cu substante de calitate slaba, din respect fata de clienti si marci, insa, in acelasi timp, nici nu pot absorbi in totalitate asemenea majorari. Pretul vopselelor a crescut cu 5%-7% in acest an si estimez ca va mai creste si in primavara lui 2012. Raportul dintre gradul de absorbtie a scumpirilor de catre producatori si cel resimtit de consumatori este de 50%. Astfel, daca pana acum populatia cheltuia aproximativ 600 lei/an pentru achizitia produselor necesare redecorarii/renovarii unui apartament cu trei camere, de acum inainte vor achita cu 5%-10% mai mult pentru acest tip de interventii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter