RO EN
السلة فارغة

REHAU POLYMER acceseaza piata inaltelor tehnologii

Compania REHAU Polymer este subsidiara din Romania a unuia dintre principalii furnizori de materiale de constructii de pe plan international - grup specializat in productia/comercializarea de tubluatura pentru instalatii, pompe de caldura, profile destinate executiei de tamplarie termoizolanta, fitinguri etc. Infiintata in 1996, reprezentanta locala a desfasurat o activitate prolifica, plasandu-se, in scurt timp, in topul societatilor din bransa. Inovatia a constituit o preocupare permanenta la nivelul managementului firmei, accentul fiind pus, in mod constant, pe furnizarea celor mai noi solutii in ceea ce priveste eficienta energetica. Odata cu instalarea recesiunii economice, strategia implementata la nivelul REHAU Polymer a presupus reorientarea catre promovarea intensiva a unor produse cu valoare adaugata mare, metoda prin care se intentioneaza mentinerea eficientei la un nivel optim. In continuare, Ioan Pop - director general al companiei - se refera la principalele caracteristici ale activitatii curente, precum si la perspectivele pe termen scurt si mediu.
 
Caracterizati, in mod succint, situatia actuala pe piata specifica societatii pe care o administrati.
In prezent, se consemneaza o volatilitate deosebita a tuturor indicatorilor care definesc piata specifica. De aceea, este foarte dificil sa formulam o estimare valorica realista in ceea ce priveste domeniul constructiilor, intrucat nu dispunem de analize detaliate ale lucrarilor aflate in curs de desfasurare. In ceea ce priveste sectorul instalatiilor, prognozele realizate de specialistii REHAU Polymer indica un nivel al vanzarilor cuprins intre 750 de milioane de euro si 850 de milioane de euro. Trebuie precizat faptul ca aceasta previziune a fost obtinuta pe baza analizei incasarilor curente si interpolarea rezultatelor cu informatii obtinute de la cele mai importante companii specializate in distributie.
 
Care sunt cele mai solicitate produse, in aceasta perioada?
Daca ne raportam la intregul portofoliu sortimental pe care societatea il pune la dispozitia partenerilor din Romania, se constata o mentinere a tendintelor inregistrate in ultimii ani. Astfel, inregistram cereri semnificative pentru sistemele de incalzire/racire a suprafetelor, precum si pentru tubulatura destinata executiei retelelor de instalatii. De asemenea, recent am remarcat o concentrare semnificativa a cererii spre gama de produse ce respecta principiile de sustenabilitate, respectiv: economie de energie, utilizarea resurselor regenerabile si protectia mediului. Dintre cele mai solicitate sisteme din aceasta categorie se remarca pompele de caldura si panourile solare, insa am avut comenzi si pe segmentul de echipamente geotermale. Piata energiilor regenerative reprezinta o oportunitate de dezvoltare in perioada urmatoare si - in viziunea noastra - va inregistra o expansiune impetuoasa in urma recesiunii actuale. Desi, in prezent, produsele din aceasta categorie sunt percepute ca inaccesibile din cauza pretului ridicat, trendul general european indica faptul ca in scurt timp vor fi adoptate si in Romania.
  
Intentionati sa implementati o strategie speciala de investitii in vederea atingerii obiectivelor propuse?
La nivelul REHAU se urmareste - in mod consecvent - plasarea pe o pozitie fruntasa in randul furnizorilor de top din domeniul sistemelor energetice regenerative. Din acest motiv, cea mai mare parte a fondurilor alocare este directionata spre acest segment. Solutiile tehnice din categoria premium, disponibile in variante complete (ce includ toata gama de instalatii aferente proceselor de incalzire, racire, ventilare si alte servicii adiacente) au devenit tot mai solicitate de utilizatorii finali. Pentru a veni in intampinarea cererii astfel formate, specialistii nostri au dezvoltat un sistem integrat special, destinat optimizarii confortului termic. Principalul avantaj este reprezentat de faptul ca toate elementele acestuia sunt disponibile de la un singur furnizor, REHAU producand integral componentele ce intra in structura instalatiilor respective: pompe de caldura (in toate variantele in care sunt fabricate acestea), solutiile geotermale, sistemele de incalzire/racire, panourile solare destinate livrarii de apa calda menajera (ACM) etc. In completare, oferim un pachet complet de tehnologie pentru automatizari, ce permite eficientizarea consumului energetic, la cel mai inalt nivel. Spre exemplificare, randamentul unei pompe de caldura marca REHAU este de 5 Watt energie termica obtinuta prin consumul unui singur Watt de energie electrica.
 
Care au fost principalele probleme intampinate in desfasurarea activitatii?
Dificultatea cea mai mare, care a avut un impact asupra eficientei de ansamblu a companiei, a fost constituita de instabilitatea pietei instalatiilor din Romania, fiind consemnate fluctuatii foarte mari ale activitatii. Acestea nu au permis elaborarea unor strategii coerente, pe termen scurt, pe fondul imposibilitatii realizarii unor prognoze credibile. Momentan, cele mai multe decizii sunt luate in urma unor previziuni realizate la fiecare trei luni si care tin cont de evolutiile economico-financiare curente. O alta problema a fost reprezentata de lipsa lichiditatilor, care a generat un blocaj financiar destul de acut. Recuperarea creantelor a devenit, in conditiile date, un demers tot mai dificil, in anumite cazuri fiind nevoiti sa apelam la masuri coercitive, destul de nepopulare in mediul local de afaceri. Cu toate acestea, nu am ezitat sa aplicam astfel de strategii, in vederea obtinerii unui echilibru financiar acceptabil. In fine, mai trebuie mentionat faptul ca, in ultima perioada, din cauza dezechilibrelor economice cauzate de recesiune, multi parteneri ai REHAU Polymer - in general, companii specializate in realizarea lucrarilor de instalatii - si-au restructurat activitatea, o cota importanta dintre acestia ajungand la reorganizare sau, chiar, la faliment.
 
Prezentati, succint, strategia de dezvoltare a companiei si cele mai importante obiective pe termen scurt/mediu.
Pentru a contracara efectele fenomenelor negative mentionate anterior sau, macar pentru a compensa, intr-o anumita masura, impactul acestora asupra rentabilitatii companiei, am aplicat o serie de corectii, cum ar fi controlul mai strict al costurilor si reducerea cheltuielilor administrative. De asemenea, am luat decizia implementarii unor programe masive de investitii, ce au vizat - in principal - consolidarea fortei de vanzari. Astfel, in intervalul 2010 - 2011, echipa de comercializare a departamentului de instalatii din cadrul REHAU Polymer s-a majorat cu peste 30%. Un alt element menit sa duca la revitalizarea societatii a fost acela de aplicare a unei strategii de sustinere a colaboratorilor, prin programe speciale, cum ar fi, de exemplu: promotii; acordarea unui suport adecvat in actiunile de marketing; sustinere profesionala in cadrul negocierilor curente cu beneficiarii; realizarea unor cursuri de specializare a angajatilor departamentului de comercializare etc. Am optat pentru amplificarea actiunilor de promovare - inclusiv pe segmentul relatiilor publice (PR) - in vederea consolidarii si majorarii cotei de piata pe care o detinem pe plan national. Trebuie precizat faptul ca programele de perfectionare profesionala au avut ca principal obiectiv cresterea gradului de adaptabilitate a angajatilor partenerilor nostri la dinamismul accentuat caracteristic pietei atat in perioada crizei economice, cat si in intervalul care va urma.
 
Cum considerati ca se va pozitiona oferta REHAU, pe termen mediu si lung, pe piata instalatiilor din Romania?
Asa cum am subliniat anterior, una dintre tintele propuse la nivelul managementului din Romania - si nu numai - este aceea de a ne detasa de zona clasica a furnizorilor de materiale, urmand sa ne axam pe sustinerea unor programe ce urmaresc promovarea de produse cu valoare adaugata mare, ce includ un nivel ridicat de know-how. Astfel, se va face o diferenta clara fata de companiile concurente pe segmentul respectiv. In urmatorii ani, sistemul respectiv va fi perfectionat, la actiune contribuind, in mod activ, specialistii tuturor departamentelor reunite in divizia de constructii a companiei REHAU Polymer, respectiv: ferestre/fatade, instalatii, energii regenerabile si infrastructura.
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter