RO EN
السلة فارغة

GEBERIT creşte sustenabil atât în planul vânzărilor, cât şi al profitului

„Foarte bune” a fost atributul prin care conducerea Geberit a caracterizat rezultatele financiare obţinute de furnizorul de rezervoare de apă pentru WC şi tubulatură sanitară în trimestrul al treilea al anului în curs. Acest fapt a determinat ca, la nivelul primelor nouă luni din 2019, încasările să sporească uşor (cu 0,4%) şi să ajungă la 2,38 miliarde franci elveţieni – CHF. Veniturile operaţionale au avut însă o dinamică superioară (de 4,8%) care le-a dus până la 732 milioane CHF, determinând ca profitul net să se plaseze la 536 milioane euro (+4,1%). Desigur, după eliminarea impactului exercitat de cursul de schimb valutar, ce induce perturbări masive din cauza poziţiei extrem de puternice a valutei elveţiene, creşterea vânzărilor a fost de 3,9%. Această performanţă a fost obţinută, conform managementului Geberit, într-o conjunctură plină de provocări, dar favorabilă, în care s-a situat piaţa construţiilor. Progresul este şi mai vizibil dacă se analizează în mod strict rezultatele din intervalul iulie – septembrie a.c., când încasările au crescut cu 1,8% (5,5% din punct de vedere organic), până la 754 milioane CHF. În Europa – zona în care Geberit o accesează cel mai mult cu produsele sale - rezultatele s-au ajustat pozitiv cu 3,7%, recordul în materie de creştere fiind deţinut de Benelux, cu 9%. În zona de est a continentului, sporul a fost de numai 1,4%, depăşind cu toate acestea dinamica din Franţa şi Italia. Mai trebuie arătat că, din punct de vedere al structurii activităţii, secţia de rezervoare a raportat creşteri (în valute locale) de 5,8%, cea de tubulatură de 5,9%, în vreme ce rezultatele pe segmentul sistemelor pentru baie au suferit o contracţie de 0,1%. Rezultatele curente nu mai sunt grevate de efectele achiziţiei Sanitec, fapt ce exercită un efect pozitiv asupra veniturilor, care s-au consolidat graţie scăderii preţurilor la materiile prime, majorării volumelor comercializate, îmbunătăţirii mixului de produse şi sporirii preţurilor de livrare. De asemenea, în aceeaşi direcţie au acţionat elemente importante, precum eficienţa operaţională şi consolidarea disciplinei în planul costurilor. Pentru întregul an fiscal în curs, previziunile sunt optimiste, fiind estimate performanţe solide pe toate gamele de produse, ce vor asigura o creştere organică de 3% - 4%, însoţită de o marjă a fluxului operaţional de numerar (FCF, obţinut prin deducerea din venituri a achiziţiilor de capital) de aproximativ 29%. În România, grupul este activ prin intermediul unei reprezentanţe care, în 2018, a raportat vânzări de 63,7 milioane de lei, în creştere cu 25% mai mari comparativ cu anul precedent.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter