RO EN
السلة فارغة

ARISTON: Dublare a pietei de panouri solare, in urmatorii doi ani

Piata de panouri solare din Romania ar putea ajunge, in urmatorii doi ani, la un volum al vanzarilor de 50.000 de sisteme, urmand a se apropia de celelalte tari europene, potrivit estimarilor companiei Ariston Thermo, unul dintre principalii furnizori de sisteme specializate la nivel national. Astfel, cererea de echipamente se va situa, in continuare, pe un trend ascendent, in special datorita prelungirii programului Casa Verde in 2012. "Avand in vedere faptul ca, inaintea demararii proiectului respectiv in Romania numai circa 20.000 de locuinte erau dotate cu panouri solare, finantarile guvernamentale din perioada 2010 - 2012 asigura posibilitatea majorarii acestui indicator la aproximativ 50.000 de unitati. De asemenea, trebuie mentionat ca achizitia si montajul efectiv al panourilor solare finantate prin program sunt decalate din cauza duratei procesului de aprobare, precum si a perioadei de un an necesare pentru implementare", a declarat Catalin Draguleanu, director de vanzari al Ariston Thermo Romania. Conform informatiilor furnizate de catre reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), in cadrul programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila derulat in 2010, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire prin intermediul programului Casa Verde, au fost depuse circa 18.400 de dosare de finantare, 16.100 de proiecte fiind aprobate. Dintre acestea, la mijlocul lunii august 2011, se aflau pe planul de decontare 7.500 de cereri, in timp ce peste 5.400 au fost deja achitate. In cadrul sesiunii desfasurate in intervalul 1 iunie - 15 iulie 2011, au fost inregistrate la AFM circa 24.000 de solicitari de finantare, in valoare totala de 140 milioane de lei, cu 40% peste suma de 100 milioane de lei alocata de la buget.
Potrivit celui mai recent raport al Federatiei Europene a Industriei de Panouri Solare (ESTIF), la nivel european, liderul pietei de panouri solare este Germania, unde peste 2,7 milioane de locuinte beneficiaza de astfel de sisteme, panourile solare ocupand o suprafata de peste 13,8 milioane de metri patrati. In clasamentul alcatuit de specialisti, inaintea Romaniei se mai afla Grecia (cu peste 4 milioane mp de panouri solare instalate), Austria, Italia, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia si Bulgaria.
Modificari ale criteriilor de achizitie a panourilor solare
Lansarea programului Casa Verde, in 2010, a determinat schimbari majore in ceea ce priveste criterile de achizitie, majoritatea beneficiarilor optand pentru echipamente care sa se incadreze in limita maxima subventionata de stat (in valoare de 6.000 de lei), orientandu-se, astfel, spre sisteme avand circulatie naturala. Acestea au boilerul pozitionat in exterior, foarte aproape de colectorul solar, generand pierderi de caldura si avand aplicabilitate limitata si durata de utilizare redusa. "Alegerea acestui tip de sisteme a fost determinata de pretul scazut, in pofida dezavantajelor pe care le prezinta, cel mai important dintre acestea fiind faptul ca echipamentele nu au capacitatea necesara de a asigura apa calda menajera in anumite perioade ale anului (primavara si iarna), cand gradul de insorire scade. Totusi, in perioada urmatoare populatia va opta tot pentru acest tip de sisteme, din dorinta de a nu depasi subventia oferita de Guvern. Randamentul unei instalatii solare depinde, in mare masura, de calitatea panoului, precum si de o dimensionare corecta a sistemului", a precizat Catalin Draguleanu. Informatii suplimentare, la www.aristonthermo.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter