RO EN
السلة فارغة

PROMELEK XXI vrea o crestere de 15% a afacerilor in 2022, la 35 milioane euro

Compania Promelek XXI, lider pe piata locala de echipamente electrice si parte a grupului spaniol Elektra, a inregistrat o cifra de afaceri de 18,4 milioane de euro in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu 38% fata de nivelul de 13,3 milioane de euro obtinut in primul semestru din 2021. Cea mai intensa zona de crestere pentru Promelek XXI ramane cea generata de segmentul de proiecte, care reprezinta circa 40% din business, dublu fata de semestrul I din 2021. Per ansamblu, in 2022 conducerea companiei mizeaza pe un avans de 15% al cifrei de afaceri, la circa 35 milioane de euro. In 2021, businessul Promelek XXI s-a situat la 27,5 milioane de euro, dupa o crestere de 15% fata de anul anterior.
Promelek XXI este printre principalii furnizori de aparataj (prize, intrerupatoare), produse de management cabluri (tuburi flexibile si rigide, doze, canal cablu si accesoriile aferente), conectica (prelungitoare, coliere, derulatoare), protectie (intrerupatoare automate, cofrete) si tablouri electrice. Cele doua sedii si depozite, din Cluj-Napoca si Bucuresti, furnizeaza circa 50.000 de produse. Compania distribuie si adauga plus-valoare prin serviciile oferite atat brandurilor recunoscute international, precum Legrand, Schneider, Gewiss, pentru care este operator nationali pentru piata DIY si unul dintre cei mai mari distribuitori de pe piata de profil din Romania, dar si marcilor importate si distribuite in exclusivitate de Promelek XXI pe piata locala - Dietzel Univolt, PCE, TEM, Baks. Pe langa brandurile enumerate, compania distribuie produse destinate sectorului industrial din gamele producatorilor Weidmüller, Rittal, Siemens, Nexans, ABB, Lapp Group, oferind astfel un portofoliu complet de solutii. La acestea se adauga si serviciile conexe, precum consultanta tehnico-comerciala, logistica si e-commerce.
"O parte considerabila a businessului nostru vine din zona de distributie - circa 20%, iar din proiecte aproximativ 35%. Un alt segment foarte insemnat se datoreaza colaborarii de succes pe care o avem cu piata DIY, aceasta linie insumand circa 35% din afacerile companiei. Produsele din categoria celor care intra in componenta solutiilor fotovoltaice au inregistrat o evolutie spectaculoasa in acest an, fie ca vorbim despre panouri fotovoltaice sau invertoare, baterii de stocare, cablu solar sau suporti de sustinere", a declarat Károly Nagy, directorul general al Promelek XXI.
 
 
Solutii inovatoare pentru proiecte majore
In aceasta perioada, Promelek XXI lucreaza la instalarea de panouri fotovoltaice la Libris, Brasov, unde livreaza solutia completa. Alte proiecte relevante vizeaza fabricile Prada Sibiu, IFM Sibiu si ODU, modernizarea Spitalului Militar Cluj, la Seminarul Teologic V-VIII Cluj si IKEA Timisoara.
"Promelek XXI actioneaza pe mai multe linii de business, furnizand solutii complexe pentru automatizarea cladirilor office, rezidentiale si industriale, solutii pentru energie fotovoltaica, sisteme de incarcare pentru vehicule electrice, dar si solutii de iluminat inteligent. Pentru noi, o preocupare constanta o reprezinta participarea in proiecte care asigura o dezvoltare sustenabila, legate de energia verde sau eficienta energetica. Pe termen mediu, intentionam sa ne axam pe dezvoltarea unui concept unitar, care va reuni toate solutiile de energie verde furnizate de Promelek XXI", a explicat Károly Nagy.
In 2022, Promelek XXI a inregistrat o evolutie peste asteptari pe segmentul de sisteme de panouri fotovoltaice generata de numarul mare de solicitari venite prin programul AFM (Administratia Fondului de Mediu) - Casa Verde, unde statul subventioneaza pana la 90% din proiect in limita sumei de 20.000 de lei. De asemenea, cresterea a fost determinata si de interesul clientilor industriali, unde cererea vine pe fondul cresterii preturilor la energia electrica, nevoia de a optimiza costurile si reducerea impactului negativ asupra mediului. "Sunt pasi mici si totul trebuie gandit intr-un ansamblu care sa inglobeze toate solutiile eficiente energetic. Pe noi, aceste semnale ne determina sa continuam dezvoltarea in directia viziunii noastre de a oferi solutii electrice de viitor si experiente valoroase partenerilor si clientilor si luam in calcul permanent investitii in produse proprii, legate de digitalizare si automatizarea proceselor", a adaugat managerul Promelek XXI.
 
 
Piata in crestere constanta, in ultimul deceniu
Potrivit lui Károly Nagy, piata de echipamente electrice de joasa si medie tensiune se mentine de mai bine de 10 ani pe un tronson ascendent, indiferent de dificultatile si de schimbarile rapide din economie, iar in acest an va depasi 400 de milioane de euro. Legat de tipurile de sisteme care au fost cele mai solicitate si directia de investitii, managerul observa ca devine tot mai evident apetitul ultimilor ani de implementare de solutii de automatizare a cladirilor, care aduc, pe langa eficienta energetica, confort si siguranta in utilizare.
"Anul 2021 a fost marcat de provocari legate de indisponibilitatea materiilor prime si de cresteri frecvente de preturi care continua si pe parcursul acestui an. Cu toate acestea, am gasit solutiile potrivite care sa duca la dezvoltarea businessului fara a afecta rezultatele. Avem un ritm de crestere mai accelerat decat cel al pietei pe care activam si am reusit sa ne dezvoltam constant de la an la an. In istoricul de 26 de ani, doar in ultimii 7 ani am reusit triplarea cifrei de afaceri si astfel ne-am pozitionat drept unul dintre primii jucatori ai pietei de produse electrice. In ceea ce priveste evolutia pietei, ne asteptam ca segmentul de constructii sa isi mentina ritmul de dezvoltare. Pentru segmentul rezidential suntem deja pe o panta de crestere a interesului dezvoltatorilor pentru oferirea de solutii de eficienta energetica, pentru care noi avem expertiza necesara, atat ca si portofoliu de solutii, cat si la nivel de consiliere tehnica si proiectare", a declarat Károly Nagy.
In ceea ce priveste contextul actual dificil, Promelek XXI se confrunta, la fel ca majoritatea companiilor, cu provocari precum cresterea preturilor produselor finite si dificultati in aprovizionare. Majorarea preturilor a fost determinata de evolutia ascendenta si constanta a preturilor materiilor prime care intra in componenta produselor si echipamentelor electrice (spre exemplu, media tonei de cupru a crescut cu circa 22,4%), a serviciilor logistice, precum si a energiei electrice.
"Majorarile de pret sunt mai mari acolo unde produsele au o componenta tehnologica mai redusa, dar au mai multa materie prima in valoarea finala. De exemplu, otelul, cupru, masele plastice au inregistrat, numai in prima parte a anului, cresteri consecutive de pret, in total de peste 12%. A ridicat probleme nu doar evolutia preturilor in sine si in unele cazuri lipsa unor materii prime si produse, ci si lipsa de predictibilitate care rezulta din acestea. Dar in ciuda dificultatilor, am reusit sa ne repliem si sa gasim solutiile potrivite, inclusiv investitii suplimentare in stocul de marfa, astfel incat sa evitam pe cat posibil sincopele in asigurarea necesarului de produse si sa putem onora in cel mai scurt timp comenzile venite din partea partenerilor nostri", subliniaza Károly Nagy.
***
Promelek XXI si-a inceput activitatea in 1996, in Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind solutii complete pentru instalatii electrice de joasa si medie tensiune si o gama completa de servicii tehnico-comerciale si logistice. Din anul 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre cei mai prestigiosi jucatori pe piata internationala de instalatii si echipamente electrice, urmand ca in anul 2016 compania sa isi schimbe numele in cel actual.
Promelek XXI colaboreaza cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele tarii, printre care vanzatori specializati de electrice, instalatori si grupuri de instalatori, precum si marile lanturi de magazine DIY, hiper- si supermarketuri din Romania: Leroy Merlin, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.
Promelek XXI este detinuta, in proportie de 77,6%, de grupul Elektra, in timp ce 19,4% este in proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este detinuta de Remus Hategan, director executiv. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter