RO EN
السلة فارغة

PROMELEK XXI: Cererea continua sa creasca, in pofida majorarilor de preturi

Promelek XXI, producator si distribuitor clujean de instalatii si echipamente electrice cu o experienta de 25 de ani in domeniu, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, in crestere cu 22% comparativ cu anul 2020. Parte a grupului Elektra din Spania, compania importa si distribuie in exclusivitate in Romania marci precum Dietzel Univolt, PCE, TEM si Baks, dar este si distribuitor al brandurilor Legrand, Schneider si Gewiss si furnizor de top pentru segmentul industrial, cu o serie de marci precum Weidmüller, Rittal si Siemens. In plus, oferta Promelek XXI include si o serie de branduri proprii, precum Strohm si Flink, cu produse de conectica pentru locuinta, dar si solutii pentru iluminat. Compania colaboreaza cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele tarii, printre care vanzatori specializati de electrice, instalatori si grupuri de instalatori, precum si marile lanturi de magazine DIY si retele de retail. Promelek XXI este detinuta, in proportie de 77,6%, de grupul Elektra, in timp ce 19,4% este in proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este detinuta de Remus Hategan, director executiv.
Interviu cu Károly Nagy (50 de ani), directorul general al Promelek XXI si manager cu o experienta profesionala de 25 de ani pe piata de instalatii si echipamente electrice.
 
- Cum au evoluat vanzarile de produse si instalatii electrice in 2021?
- Anul 2021 ne-a adus o serie de provocari, asa cum ne asteptam, de altfel, precum indisponibilitatea de marfa si materii prime sau cresterile dramatice ale preturilor. Cu toate acestea, am gasit solutiile potrivite care sa duca la dezvoltarea business-ului fara a afecta rezultatele. Viziunea noastra este sa conectam viitorul prin solutii electrice de calitate si experiente parteneriale valoroase, fiind unul dintre principalii furnizori de aparataj (prize, intrerupatoare), produse de management cabluri (tuburi flexibile si rigide, doze, canal cablu si accesoriile aferente), conectica (prelungitoare, coliere, derulatoare), protectie (intrerupatoare automate, cofrete) si tablouri electrice. De altfel, detinem si un atelier de tablouri electrice ce furnizeaza servicii cu valoare adaugata mare, cu focus pe clientii industriali. Dincolo de echipamentele electrice de calitate, in ultimii doi ani am pus bazele unei noi linii de business, respectiv cea de e-mobility, care ofera statii de reincarcare inteligente pentru vehicule electrice. O alta linie de business dezvoltata recent este cea destinata solutiilor de automatizare a caselor si cladirilor inteligente.
In acest moment, ne desfasuram activitatea in doua sedii si depozite logistice in Cluj-Napoca si Bucuresti, dispunand de o oferta ce insumeaza peste 35.000 de articole. Cele mai importante proiecte in care am fost implicati anul trecut cuprind atat cladiri de birouri, hoteluri, centre logistice, magazine, centre comerciale, mall-uri, cat si ansambluri rezidentiale si proiecte de infrastructura sportiva - magazine Kaufland, centre comerciale CTP si WDP, Hotel Swiss, Birouri Cotroceni One, Sala Polivalenta Mioveni, Stadion Sibiu si multe altele.
 
 
- Ce tipuri de produse din oferta companiei au fost preferate de clienti si ce tendinte sunt in acest domeniu?
- O parte considerabila a business-ului nostru vine din zona de distributie - circa 20%, dar si din proiecte - aproximativ 35%. Un alt segment foarte insemnat se datoreaza colaborarii de succes pe care o avem cu piata DIY, aceasta linie insumand aproape 35% din afacerile companiei. Observam o rafinare in comportamentul de consum, respectiv orientarea partenerilor nostri spre solutii de calitate, care ofera siguranta, securitate si confort in acelasi timp beneficiarului, respectiv clientului final. Gamele de prize si intrerupatoare modulare, cele de protectie (intrerupatoare automate) si cabluri, dar si cele de management cabluri, in special din material HFT, destinate cladirilor publice si private pentru siguranta in caz de incendiu, au inregistrat o cerere in crestere in ultimul an. 
 
- Care sunt premisele de dezvoltare pe piata, in 2022?
- In opinia noastra, segmentul de constructii medicale, spitalicesti, dar si cel al cladirilor rezidentiale va fi in continua dezvoltare in 2022. Pe partea de rezidential, odata cu majorarea preturilor pe metru patrat, va fi nevoie de inovatie din partea dezvoltatorilor, care se va transpune inclusiv in oferirea de solutii de eficienta energetica. Chiar daca piata cladirilor office va fi in continuare afectata de impactul pandemiei, estimam ca sectorul industrial si logistic isi va mentine evolutia favorabila si in 2022.
 
 
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele pandemiei legate de cresterea preturilor si dificultatile din lanturile de aprovizionare?
- Ne-am confruntat in ultimul an, intr-adevar, cu noi provocari, precum cresterea accentuata a preturilor produselor de la producatori si dificultati, chiar blocaje, in aprovizionare. Asa cum ne-au informat partenerii nostri producatori, cresterea preturilor a fost generata de evolutia ascendenta si constanta pe parcursului anului 2021 a preturilor materiilor prime care intra in componenta produselor si echipamentelor electrice (spre exemplu, media tonei de cupru a crescut cu circa 22,4%), a serviciilor logistice, precum si a energiei electrice, care in 2021 a cunoscut cea mai mare crestere din ultimii ani.
Nu doar lipsa unor produse si evolutia preturilor in sine cauzeaza probleme majore, ci mai ales lipsa de predictibilitate care rezulta din acestea. Am gasit insa solutiile potrivite, inclusiv investitii suplimentare in stocul de marfa, astfel incat sa evitam pe cat posibil sincopele in asigurarea necesarului de produse si sa putem onora in cel mai scurt timp comenzile venite din partea partenerilor nostri din piata. Diferenta fata de anii anteriori este ca ne gandim planurile pe termen mediu si lung, astfel incat sa ne adaptam cat mai bine noilor coordonate si riscuri inerente. Posibil ca in momentul in care producatorii isi vor reface stocurile de materii prime, atat de afectate in 2021, preturile produselor sa intre pe un trend de scadere, scenariu care poate fi valabil pentru a doua parte a acestui an.
 
 
- Cum va adaptati noilor tendinte de eficienta energetica?
- Solutiile pentru automatizarea cladirilor, oferite prin intermediul echipei noastre de specialisti, se aliniaza perfect perspectivei nZEB - nearly Zero-Energy Building - cladiri cu consum de energie aproape zero. Asigura confort sporit, mai multa siguranta, mai mult control, dar sunt, de asemenea, mult mai eficiente energetic, ceea ce inseamna ca utilizeaza ultimele inovatii pentru a limita consumul excesiv de resurse. Daca pana nu demult conceptul unei cladiri inteligente parea inaccesibil si de domeniul viitorului, astazi expertii nostri colaboreaza indeaproape cu arhitecti, constructori si designeri de interior pentru a le oferi consultanta in alegerea sistemelor potrivite si implementarea proiectelor. Echipa noastra LifeEvolution poate sa echipeze orice tip de cladire cu ultimele inovatii tehnologice, datorita experientei pe piata de cladiri inteligente.
Cererea este in crestere pentru acest tip de solutii, ne asteptam la un trend ascendent in urmatorii ani.
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Una dintre principalele directii in care dorim sa ne dezvoltam este cresterea constanta a diviziei de e-mobility. Acest lucru este vizat in contextul in care observam trendul tehnologic spre electrificare, tendinta producatorilor auto de a dezvolta modele plug-in hybrid si electrice, protejarea mediului/ sustenabilitate - o tema de altfel foarte importanta pentru noi, precum si faptul ca din 1996 suntem unul dintre principalii furnizori de solutii si echipamente electrice din Romania, ceea ce ne obliga sa dezvoltam canale noi de vanzare. Participarea in proiecte pentru dezvoltare sustenabila, precum energie verde, eficienta energetica este un focus pentru noi in perioada urmatoare, o oportunitate in aceasta directie fiind si lansarea noilor programe de eficientizare energetica finantate guvernamental. De asemenea, dezvoltarea profesionala a intregii noastre echipe, pentru dobandirea de noi aptitudini, care sa ne ajute sa fim si mai aproape de nevoile partenerilor nostri, va continua sa fie in atentia managementului companiei in urmatoarea perioada. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter