RO EN
السلة فارغة

ELBI: Proiecte importante pentru eficientizarea iluminatului stradal

Furnizorul de echipamente electrice Elbi Electric & Lighting a incheiat peste 50 de contracte cu municipalitati ale oraselor din intreaga tara pentru realizarea lucrarilor de iluminat stradal prevazute in programul de reabilitare a strazilor. Potrivit datelor companiei, solutiile furnizate contribuie la cresterea eficientei energetice cu 30%, precum si la reducerea consumului de energie cu aproximativ 70%. De asemenea, Elbi Electric & Lighting are contracte cu societati mari din Romania, active in diferite domenii, cum ar fi constructii (drumuri, poduri, autostrazi, lucrari rezidentiale), precum si cu firme de transport de persoane si marfuri. Compania este prezenta pe piata locala din anul 2000, printre producatorii pe care ii reprezinta la nivel local aflandu-se El-Bi International, Total Green, Irena, Master, Erste Licht, Na-De, HomeLight,  Brilliant, GE, Philips, Sylvania si Courbi. In 2012 societatea a inregistrat o cifra de afaceri de 24 milioane de euro.
Interviu cu Cristinel Sandu, director general al Elbi Electric & Lighting.
 
- Ce evolutie credeti ca va avea piata echipamentelor electrice in perioada urmatoare?
- Piata autohtona de echipamente electrice, alaturi de cea de automatizari, se situeaza la aproximativ 750-800 milioane de euro, iar cea pentru componente de joasa tensiune in jurul a 120-150 milioane de euro, din aceasta din urma compania noastra detinand o cota de peste 20%, o influenta puternica in aceasta dezvoltare a pietei datorandu-se sectorului de constructii. Totusi, activitatea firmelor din bransa este marcata de perioada economica dificila pe care o traversam, ceea ce ne-a obligat sa constientizam importanta protectiei mediului si a economiilor realizate pe termen lung, inclusiv referitoare la consumul de energie. In ansamblu, domeniul echipamentelor electrice se inscrie pe un trend usor ascendent, urmand a fi sprijinit, in continuare, de programul guvernamental "Prima Casa", ce ofera posibilitatea achizitiei fie a unei locuinte finalizate, fie a uneia aflate in executie. Mai mult, tendinta de recuperare pe care se inscrie piata locala a constructiilor rezidentiale si industriale creeaza premise pozitive si pentru livrarile de echipamente electrice. Fiecare constructie noua sau reabilitare/renovare a unui imobil inseamna implementarea, modificarea si/sau modernizarea sistemelor si instalatiilor electrice.
 
- Care sunt premisele de crestere la nivelul companiilor din domeniu?
- In prezent, piata echipamentelor electrice este caracterizata de o concurenta acerba. Pentru a face fata cerintelor si in vederea mentinerii unei stabilitati financiare la nivelul fiecarei companii, este nevoie de un management performant, de o strategie pe termen lung si de angajati competenti, cu viziune. Doar firmele ce au aceste caracteristici pot rezista si se vor dezvolta in acest sector. Estimam ca domeniul echipamentelor electrice va creste cu aproximativ 10% pe an in perioada urmatoare, in special datorita unor factori precum: stabilizarea mediului politic, dezvoltarea infrastructurii, intrarea pe piata locala a unor produse/ servicii noi, dar cu traditie la nivel occidental.
 
- Cum credeti ca vor fi influentate vanzarile companiei de acest context aparent favorabil?
- Anul trecut, am inregistrat o cifra de afaceri de aproape 24 milioane de euro, iar pentru 2013 estimam depasirea nivelului de 28 milioane de euro. Rezultatele din primele sase luni ale anului in curs arata ca suntem in grafic si avem certitudinea ca vom atinge tinta stabilita initial. Printre cele mai solicitate sisteme au fost, in continuare, cele care contribuie la reducerea consumului de energie electrica, dintre care se disting becurile economice, sistemele de iluminat cu LED sau cele pe baza de energie solara, precum si panourile fotovoltaice.
 
- Ce obiective aveti in perioada urmatoare?
- In perioada imediat urmatoare dorim sa dezvoltam o gama completa de produse si servicii cat mai diverse in domeniul electric, astfel incat sa putem indeplini toate cerintele partenerilor nostri. Principalele obiective pentru 2013 pot fi sintetizate prin estimarea de crestere a cifrei de afaceri de la 24 milioane de euro in 2012 la 28 milioane de euro, precum si prin continuarea focalizarii pe dezvoltarea nomenclatorului de produse/ servicii si intensificarea programului de achizitii prin includerea unor noi marci in portofoliu. Totodata ne vom concentra pe exportul in tarile invecinate, in special in zonele cu potential de crestere rapida. Mai mult, vom continua sa investim in dezvoltarea si promovarea surselor de iluminat economice (tip CFL, LFL, LED, sisteme pe baza de energie solara, panouri fotovoltaice etc.) precum si in colectarea si reciclarea deseurilor de echipamente electrice si electronice, generic denumite DEEE-uri. Sistemele pot fi utilizate, cu precadere, pentru iluminarea spatiilor comerciale/ industriale, a birourilor, hotelurilor si spitalelor, datorita posibilitatilor sporite ale acestora de imbunatatire a eficientei intreprinderilor si de reducere a costurilor cu energia electrica.
 
- Cum se realizeaza distributia de produse la nivelul companiei? Aveti planuri de extindere din acest punct de vedere?
- Evolutia companiei este sustinuta de reteaua proprie de distributie, dezvoltata la nivel national si coordonata prin intermediul atat al reprezentantelor si punctelor de lucru din principalele orase ale Romaniei, cat si prin intermediul sediului central. Avem, de asemenea, o echipa de vanzari extinsa la nivel national, reprezentantii nostri fiind prezenti in toate zonele de interes. Distributia produselor se face in mod direct catre clienti, prin preluarea comenzilor de catre agentii comerciali si livrarea ulterioara prin logistica proprie. Livrarile se realizeaza prin intermediul unui parc auto ce depaseste 100 de autovehicule si acopera, in prezent, intreg teritoriul tarii, precum si prin cinci depozite regionale localizate in Iasi, Timisoara, Brasov, Baia Mare, Constanta si prin punctele de lucru din Oradea, Targu Mures, Bistrita si Bucuresti. Incepand din 2012 am initiat un plan de extindere, dedicat in special vanzarilor en-detail, dar si celor en-gros, prin deschiderea propriului lant de magazine. Primul centru comercial a fost deschis in luna aprilie 2012 in cadrul Complexului Comercial Doraly (localitatea Afumati), ulterior fiind inaugurate si magazinele din Oradea, Targu-Mures si Bistrita (acesta din urma fiind deschis in aprilie 2013). Pana la sfarsitul anului ne-am propus deschiderea altor patru centre comerciale proprii. Portofoliul de clienti ai companiei include peste 3.000 de firme, printre care se afla Metro Cash & Carry, Praktiker, Real Hypermarket, Dedeman, Obi, Hornbach, Carrefour, Auchan, Artima, Bricostore etc.
 
- Cu ce dificultati va confruntati in aceasta perioada si cum credeti ca pot fi solutionate acestea?
- Problemele financiare reprezinta realitati in viata intreprinderilor, insa pot fi depasite, daca sunt "anticipate" si daca "se actioneaza rapid". Principala dificultate cu care ne confruntam este lipsa capitalului circulant pentru finantarea stocurilor, in conditiile unei structuri rigide a costurilor si unor activitati puternic sezoniere. Pe langa lipsa finantarii, acest domeniu este afectat si de scaderea puterii de consum a populatiei, in pofida cererii de imobile. La originea problemelor din economia reala se afla instabilitatea pietelor financiare. Un sector financiar de incredere si eficient este premisa unei economii solide. Prin urmare, stabilizarea sistemului bancar este primul pas catre stoparea incetinirii economice si promovarea redresarii rapide si viabile. Uniunea Europeana trebuie sa sustina acest obiectiv comun de stabilizare si revenire a increderii in sectorul financiar si sa creeze conditiile pentru o redresare economica sustinuta.
 
- Ce premise exista pentru iesirea domeniului constructiilor din recesiune?
- In toate procesele de redresare economica, sectorul constructiilor a avut un aport fundamental de-a lungul timpului, iar actuala criza nu va fi o exceptie. Evolutiile economice de la inceputul anului nu permit estimari de iesire din recesiune in 2013, in conditiile in care anul trecut piata a stagnat la 9,33 miliarde de euro. Sectorul constructiilor a fost intotdeauna controversat, de la licitatii supracontestate pentru proiecte de infrastructura, la mall-uri avand castiguri record sau care intra in insolventa, la retaileri care vad oportunitati in intrarea in Romania sau in iesirea din tara. Rolul finantarilor publice, comunitare sau nationale se va mentine esential, iar complementarea cu parteneriate public-private este absolut necesara. Blocarea investitiilor publice in 2013 este un pariu riscant atat la nivel economico-social, cat si politic. O strategie pe termen lung din partea autoritatilor privind investitiile in infrastructura si in programe guvernamentale destinate generarii de noi investitii private, ar putea ajuta acest domeniu sa se stabilizeze si sa inregistreze o crestere pe termen lung.
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter