RO EN
السلة فارغة

CONSOLIGHT: Crestere cu 16% a afacerilor din primul semestru

Afacerile furnizorului local de echipamente electrice Consolight au inregistrat o crestere cu 16% in primele sase luni ale anului in curs fata de aceeasi perioada din 2012, insa marja de profit raportata de companie s-a diminuat considerabil. Pentru 2013 conducerea firmei estimeaza o majorare cu 25% a cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut, pana la 20 milioane de euro, cresterile consecutive datorandu-se consolidarii noilor filiale deschise la nivel national si unei investitii de 500.000 de euro in inaugurarea unui depozit central in Otopeni, de unde sunt coordonate livrarile in toata tara. Anul trecut, Consolight a raportat o cifra de afaceri de 16,4 milioane de euro, cu 24% mai mare fata de nivelul din 2011. Consolight este furnizor de echipamente electrice si corpuri de iluminat marcile Eaton, Legrand, Gewiss, Philips, Bticino si Schneider Electric.
Interviu cu Ionut Popa, directorul general al Consolight Com.
 
- Care sunt premisele evolutiei semnificative a companiei?
- Am crescut in ultimii doi ani deoarece am consolidat noile puncte de lucru din tara. In 2012 am deschis filialele din Brasov si Craiova si am optimizat logistica necesara prin implementarea unei aplicatii software de tip ERP, acestea contribuind decisiv la evolutia afacerilor, mai ales in a doua jumatate a anului trecut. In luna aprilie 2013 am inaugurat si punctul de lucru din Cluj-Napoca. In prezent, detinem opt filiale la nivel national. Circa 60% din vanzarile firmei sunt realizate in zona Bucuresti-Ilfov si diferenta de 40% in celelalte judete ale tarii. Ca urmare a deschiderii noilor puncte de lucru, estimam ca ponderea livrarilor din Capitala se va reduce la 50%, in timp ce vanzarile din celelalte regiuni se vor majora la 50%.
 
- Cum credeti ca se vor dezvolta vanzarile de corpuri de iluminat?
- Ponderea segmentului corpurilor de iluminat la afacerile totale ale Consolight a scazut anul trecut, ca urmare a cresterii cererii de produse ieftine. Noi vindem numai sisteme de calitate, fabricate de companii cunoscute pe piata din Romania. Mai mult, corpurile de iluminat se monteaza la finalul unui proiect, cand bugetul este pe final si se cer produse ieftine, pe care noi nu le comercializam. Estimam ca acest trend se va mentine si in 2013.
 
- Pentru ce sisteme ati inregistrat cele mai multe cereri?
- In primele sase luni ale anului am remarcat o crestere a cererii pe segmentul rezidential, pentru proiectele de constructie a blocurilor si vilelor, precum si datorita proiectelor cu finantare europeana. Programul guvernamental Prima Casa a reprezentat, de asemenea, o sursa importanta de provenienta pentru cererea de echipamente electrice. Cele mai mari cereri au fost inregistrate, astfel, pentru aparataj, ultraterminale, cabluri, conductori, tablouri de apartamente si corpuri de iluminat. In ultimii doi ani au crescut foarte mult si vanzarile de sisteme pentru echiparea tablourilor industriale pentru cladiri mari, cum ar fi centrele comerciale sau cladirile de birouri. Am inceput sa dezvoltam acest segment in urma cu patru ani si in prezent are o pondere importanta la cifra de afaceri. In plus, ne-am autorizat ANRE pentru executia de blocuri de masura si protectie, optand, astfel, pentru extinderea pe segmente de nisa.
 
- Cum caracterizati piata locala a energiilor regenerabile?
- Segmentul energiilor regenerabile este slab dezvoltat in Romania in comparatie cu celelalte tari din centrul si estul Europei. In afara de parcurile eoliene, care s-au dezvoltat relativ bine, avantul luat de investitiile in sistemele solare anul trecut a fost stopat brusc in prima parte a lui 2013 din cauza blocarii certificatelor verzi.
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter