RO EN
السلة فارغة

McKinsey: Solutie pentru gestionarea penuriei de materiale si de muncitori calificati

Expertii McKinsey au subliniat recent ca lucrarile complexe de infrastructura presupunand operatiuni vaste de sapare pot genera perturbari pentru publicul larg, fapt ce diminueaza avantajele generate de astfel de proiecte. Coordonarea lor ar putea minimiza insa impactul negativ si ar putea ajuta companiile sa gestioneze mai bine lantul de aprovizionare si penuria de forta de munca. Un scenariu in care un traseu intens circulat este inchis de doua ori doar intr-un singur an pentru a face lucrari de excavare poate genera plangeri justificate din partea persoanelor care il utilizeaza. Solutia este simpla si rezida in eliminarea necesitatii unor sapaturi repetate, printr-o coordonare precisa a executantilor de lucrari de infrastructura. De pilda, in SUA adaugarea unor benzi pe o autostrada necesita excavare, la fel ca si instalarea de noi cabluri de banda larga pentru a aduce servicii de internet de mare viteza unei comunitati rurale nedeservite inca. Coordonarea celor doua lucrari ar genera economii uriase de timp si bani, disconfortul pentru oamenii din zona fiind minimizat. Limitarea perturbarilor nu este singurul beneficiu potential al unei astfel de strategii integrate, mai subliniaza expertii McLKinsey. Bugete de sute de miliarde USD reinvestiti in SUA in temeiul Legii Infrastructurii (BIL) ar putea fi economisite prin armonizarea proiectelor. Daca ar fi realizata prin intermediul unor instrumente digitale sofisticate, abordarea ar putea ajuta, de asemenea, autoritatile locale sa gestioneze mai bine lipsa de materiale pentru constructii si de muncitori in constructii. In plus, o asemenea initiativa ar putea deschide calea pentru sisteme de infrastructura mai integrate, care ar servi mai bine gospodariile si intreprinderile si ar promova obiectivele de politica publica. Desigur, coordonarea proiectelor majore de infrastructura intre mai multe agentii, entitati si parti interesate nu este un proces lipsit de provocari, insa exista strategii care ar putea ajuta la solutionarea celor mai multe dintre acestea. Un avantaj major este acela al unei mai bune utilizari a resurselor publice, care se adauga altor beneficii precum atenuarea daunelor aduse proprietatii private, intreruperile de servicii, accidentele de trafic etc. Un studiu al Oficiului pentru Responsabilitate Guvernamentala din SUA a constatat ca prin coordonarea proiectelor de banda larga si celor de autostrazi federale s-ar putea genera economii de costuri cuprinse intre 25% si 33%. Alte analize estimeaza ca excavatiile pentru infrastructura de transport sunt de aproximativ de zece ori mai ieftine decat sapaturile de sine statatoare efectuate pentru alte lucrari punctuale, la care instalarea subterana este singura optiune. In prezent, exista o serie de bariere in calea unui proces integrat de lucru – si anume: rigiditatea bugetelor si a sistemelor de finantare, ordonarea prioritara a succesiunii proiectelor, respectiv coordonarea si implementarea pe diferite orizonturi de timp si agentii guvernamentale. Pentru informatii suplimentare, click aici

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter