RO EN
السلة فارغة

CNAIR invita CNIR sa preia urgent spre realizare proiectul Autostrazii Unirii (A8)

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a transmis ca, in cazul proiectului de constructie a Autostrazii Unirii (A8) au fost semnate contractele pentru cele doua tronsoane marginale, Targu Mures - Miercurea Nirajului si Leghin-Targu Neamt, in timp ce sectiunea mediana, Miercurea Nirajului-Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare. Cu prilejul prezentarii stadiului proiectului, CNAIR a reiterat in mod public invitatia adresata conducerii Companiei Nationale pentru Investitii Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale si procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8.
Conform CNAIR, contractele pentru loturile finantate prin PNRR au fost deja semnate. Astfel, pentru sectiunea Targu Mures - Miercurea Nirajului (24,4 km), antreprenor general al fost desemnata asocierea Nurol Insaat ve Ticaret AS (Turcia), care are la dispozitie pentru executie 30 de luni (6 pentru proiectare si 24 pentru executie) si 2,46 miliarde lei (fara TVA).
Pe sectiunea Leghin - Targu Neamt (29,9 km) antreprenor general a fost desemnata asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade. Valoarea lucrarilor este de 1,56 miliarde lei (fara TVA), durata de executie fiind stabilita la 30 de luni (6 pentru proiectare si 24 pentru executie).
 
Sectiunea mediana, impartita in 6 sectoare
In cadrul Studiului de Fezabilitate, Sectiunea II Miercurea Nirajului - Leghin (km 22+000 - km 181+195), parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, a fost impartita in 6 sectoare distincte dupa cum urmeaza:
  • Lot 1b: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
  • Lot 1c: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
  • Lot 1d: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
  • Lot 2a: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
  • Lot 2b: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000)
  • Lot 2c: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
CNAIR a initiat demersurile pentru realizarea Stadiului 1 de Audit de Siguranta Rutiera (din cele 4 conform legislatiei in vigoare) aferent Studiului de Fezabilitate, pentru fiecare din cele 6 sectoare.
"Auditul de Siguranta Rutiera pentru loturile 1b si 2c au fost finalizate, insa CNAIR, analizand recomandarile din cadrul raportului de audit intocmit pentru Lotul 1b, a procedat (…) la contestarea unor masuri ce ar avea implicatii majore in derularea contractului de Proiectare si Executie Lucrari", a transmis compania de drumuri.
Pentru Loturile 1c, 1d, 2a si 2b, CNAIR a anuntat ca a inaintat, pe 26 februarie 2024, contractele semnate, catre Autoritate Rutiera Romana (ARR), acestea avand ca durata de realizare 90 de zile de la data comunicarii acestora. ARR a desemnat auditorii de siguranta rutiera in data de 4 martie 2024, CNAIR transmitand toata documentatia necesara realizarii rapoartelor de Audit in data de 5 martie 2024. Rapoartele de Audit de Siguranta Rutiera se afla in curs de elaborare, CNAIR asigurand in permanenta comunicarea cu auditorii desemnati, pentru orice neclaritati", au precizat reprezentantii CNAIR.
 
Stadiul proiectului autostrazii Targu Neamt - Iasi - Ungheni
Pentru autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni, CNAIR a transmis ca a trimis, la finalul anului 2023, memoriul de prezentare spre a fi depus la Agentia pentru Protectia Mediului Iasi. In cadrul documentatiei au fost identificate erori, ce au fost remediate, iar completarile necesare au fost depuse de catre CNAIR. De asemenea, prestatorul a depus documentatia necesara obtinerii avizului de gospodarire a apelor, fiind emise observatii in data de 16 februarie 2024. Prestatorul a transmis in data de 5 martie 2024 completarile solicitate, in prezent asteptandu-se un punct de vedere din partea ABA Barlad si ABA Siret.
Studiul de Fezabilitate, a fost predat in data de 15 februarie 2024 de catre compania Consitrans SA. In urma analizei s-a constatat faptul ca Studiul de Fezabilitate este incomplet si prezinta numeroase erori/ lipsuri, fiind respins de catre CNAIR pe 5 martie. "Termenul de predare a SF nu a fost, astfel, respectat si nu a fost decalat, drept urmare la acest moment se inregistreaza penalitati de intarziere. In prezent, se afla in curs de desfasurare etapa de identificare a proprietarilor, fiind intampinate probleme din cauza lipsei de informatii in zonele UAT Costesti, Letcani, Rediu, Popricani si Golaesti. Prestatorul, Consitrans, si-a asumat in cadrul sedintelor de progres organizate de catre CNAIR ca va transmite documentele lipsa din cadrul Studiului de Fezabilitate, pana la sfarsitul saptamanii", au precizat reprezentantii CNAIR.
Potrivit acestora, situatia privind evolutia tuturor proiectelor este actualizata lunar si postata pe site-ul CNAIR, la rubrica "situatia proiectelor".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter