RO EN
السلة فارغة

ASTALDI si IHI au construit aproape jumatate din podul peste Dunare de la Braila

Stadiul fizic al lucrarilor la podul suspendat peste Dunare de la Braila se apropie de 50% iar in acest moment se lucreaza la blocurile de ancoraj, la turnuri si la drumurile de legatura de pe malurile Braila si Tulcea, arata ministrul Transporturilor, Catalin Drula.
"Podul de la Braila: lucrarile avanseaza bine. La ce se lucreaza acum: la blocurile de ancoraj; la turnuri, unde se pregateste terenul pentru montarea ulterioara a cablului principal - se monteaza schele, cablul de tragere; la drumurile de legatura de pe malurile Braila si Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertari, sapaturi pentru podete si se toarna beton pentru fundatia acestora. Stadiul fizic pe intreg proiectul (pod+drumuri de legatura) se apropie de 50%", a scris luni, pe Facebook, ministrul de resort.
Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). Licitatia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunare, cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania din ultimii 30 de ani, a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme - una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile in valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala, bani care vor fi folositi atat pentru construirea podului, cat si pentru realizarea unei retele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legatura cu podul.
Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizarii, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.
Latimea totala va fi 31 de metri si va cuprinde patru benzi de circulatie a cate 3,50 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare a cate 0,5 metri latime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele urmand sa aiba 2,80 metri fiecare.
Lucrarile sunt realizate de grupul italian Astaldi, in asociere cu compania nipona IHI Infrastructure. Valoarea investitiei este de 530 de milioane de euro, termenul de finalizare fiind prevazut in 2023.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter