RO EN
السلة فارغة

CNAB: Terminalul existent va fi extins si se pregateste documentatia pentru cel nou

Un nou terminal la Aeroportul International Henri Coanda este necesar, dar nu in acest moment, ci peste cinci ani, cand va creste suficient traficul, este de parere purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Valentin Iordache.
"Nu este neaparat o controversa (necesitatea construirii unui nou terminal - n. r.). Sunt niste discutii, dar sunt niste discutii constructive, pentru ca trebuie sa subliniem doua aspecte. Pe de o parte, terminalul existent urmeaza sa fie partial reconfigurat si modernizat, astfel incat sa putem sa acomodam un trafic mai mare decat acele 14,6 milioane din 2019 si sa o facem in conditii bune, iar, pe de alta parte, un nou terminal este necesar - nu in acest moment -, dar este necesar pentru ca noi discutam de un orizont de timp de minimum 5 ani, iar peste 5 ani, daca va creste suficient traficul, va trebui sa fim deja pregatiti cu un terminal pe care sa-l putem deschide la momentul respectiv. Nu o sa ne apucam abia peste 5 ani sa facem un terminal. Deci, nu este o controversa, nu este nevoie neaparat in acest moment de un nou terminal, dar peste 5 ani va fi, asa cum spunea si dl. ministru (Sorin Grindeanu - n. r.)", a sustinut Iordache, la o intalnire cu jurnalistii.
In ceea ce priveste proiectul noului terminal, capacitatea de procesare urmeaza sa fie mai mare decat cea existenta, respectiv o capacitate cel putin dubla dupa prima etapa de dezvoltare.
"Asta inseamna un minimum de 15 milioane dupa prima etapa de dezvoltare, iar in privinta antreprenorului cu care vom lucra aici inca suntem in faza de finalizare a refacerii studiului, actualizarii studiului de fezabilitate pentru noul terminal si multele lucrari aferente, iar spre sfarsitul anului speram sa putem demara licitatia pentru proiectare si executie", a spus el.
Potrivit acestuia, pentru modernizarea actualului terminal, licitatia este de asemenea in curs, insa este vorba de termene mult mai scurte.
"Adica ne gandim la o finalizare a licitatiei in cursul acestui an si demararea lucrarilor pe terminal sub flux in urmatorul an, dar este vorba de o modernizare in special a fluxurilor. Am inceput cu inlocuirea benzilor din Sosiri, care deja s-a facut, asa cum ati putut observa, vorbim de inlocuirea benzilor de bagaje din Plecari, dar aici lucrarea este mult mai complexa, este de peste 20 de milioane de euro, pentru ca inlocuim si tot ce inseamna sistemul de verificare a bagajelor de cala, de control 100% automat al bagajelor de cala si aici termenele sunt ceva mai lungi. Lucram cu o insula inchisa, o insula de check-in inchisa in permanenta, dar, odata cu finalizarea, cresterea de capacitate se va duce undeva catre 40%, ceea ce inseamna ca pe urmatorii 5 ani am putea sa acoperim cu masurile necesare colaterale necesarul de trafic care va fi in acei ani, avand in vedere aceasta crestere, care deocamdata merge catre revenirea la nivelul din 2019. Ulterior, urmeaza sa crestem natural catre valori mai mici", a sustinut Iordache.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a afirmat, duminica, la un post de televiziune, ca o constructie a unui terminal nou la Aeroportul Henri Coanda nu se justifica in acest moment, avand in vedere numarul de pasageri, insa trebuie aduse imbunatatiri actualului terminal.
"Aeroportul Otopeni in acest moment trebuie sa ajunga, si sper ca va ajunge la sfarsitul anului 2023, la numarul de pasageri dinainte de pandemie. Adica sa se recupereze ceea ce s-a pierdut. In acest moment, astazi, cand vorbim, pe numarul de pasageri, pe toate studiile, si avem studii si de la Banca Mondiala si vi le pot pune la dispozitie, nu se justifica constructia unui terminal nou. Ca trebuie sa fie imbunatatiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce tine de buna functionare in actualul terminal, clar ca trebuie sa fie imbunatatit. Eu vorbesc de un terminal nou, care inseamna foarte multi bani. Astazi, cand vorbim pe numarul de pasageri pe care il are Aeroportul Otopeni, nu se nu se justifica. In 5 ani da, posibil, daca se mentine acest ritm de crestere", a precizat ministrul Transporturilor, duminica, la Digi 24.
El a subliniat ca au inceput sa fie realizate investitii astfel incat lucrurile sa fie imbunatatite pe actualul terminal.
"Asta nu inseamna ca lucrurile nu trebuie sa fie imbunatatite pe actualul terminat. Sunt perfect de acord cu dumneavoastra: curatenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor. Eu cand merg vineri seara, de exemplu, cand plec in weekend la Timisoara, la acea ora este un varf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci si externe. Dar aceste investitii au inceput sa fie facute si sper sa continue in Aeroportul Bucuresti, inclusiv investitii in acel burduf, burduful care intra in sau care face legatura cu avioanele. Parte dintre ele trebuie sa fie schimbate, sunt depasite", a subliniat Grindeanu.
Potrivit datelor publicate de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti in luna ianuarie a acestui an, traficul aerian inregistrat pe cele doua aeroporturi din Capitala - Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu - a crescut cu 82,2% in 2022, fata de 2021, pana la un numar de 12.610.247 de pasageri.
De asemenea, anul trecut, s-au raportat 120.745 de miscari de aeronave (aterizari plus decolari), in crestere cu 30,7%, de la un an la altul.
"Numarul total de pasageri din 2022 se apropie, astfel, de cel maxim, inregistrat in anul 2019 (14,8 milioane pasageri), ajungand sa reprezinte peste 85% din acesta. In ceea ce priveste numarul de miscari aeronave, acesta reprezinta circa 83% din valoarea record de 145.002 miscari, inregistrata tot in 2019. Din acest total, pe Aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat 12.601.679 pasageri si 102.136 de miscari de aeronave", noteaza sursa citata. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter