RO EN
السلة فارغة

CNAB: Investitii majore in aeroporturile din Bucuresti, in urmatorii 6 ani

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) va realiza in urmatorii sase ani lucrari de constructii atat in interiorul terminalului cat si in afara lui, a declarat, marti, Sorin Radu Paun, directorul general al companiei.
"Urmatorii 6 ani vor fi 6 ani de constructii atat in terminal cat si in afara lui. Vom ataca subiecte cum ar fi platformele, pistele de decolare, zonele de parcare pentru avioane, dar si in afara terminalului, in partea de landside cum o numim noi, vom avea multe investitii in partea de parcari, atat pentru sosiri, plecari. Noi asteptam sa vina si metrou. E adevarat ca nu este investitia noastra. Va fi un mare impact asupra aeroportului. Vom interveni in partea de arhitectura interioara a prezentului terminal, unde vom reface absolut tot ceea ce este vechi, ca sa spunem asa, vom da o arhitectura moderna, dar impreuna cu asta vom reface si instalatii, ventilatie si alte tipuri de lucrari. Zona de check-in, care are de asemenea impact important pentru pasagerii nostri, este si ea in reabilitare in acest moment. Vom avea doua zone de check-in, plecari vechi se numesc ele, care vor fi facute la nivelul anilor 2022 din punct vedere tehnologie, din punct de vedere impact pentru pasageri si vom creste in acest fel capacitatea de prelucrare a pasagerilor si bagajelor dansilor", a spus Sorin Radu Paun, la Conferinta internationala de infrastructura si tehnologie aeroportuara, organizata de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.
Potrivit acestuia, se are in vedere cresterea cu 30-40% a acestei capacitati, pentru ca nu se va umbla la toate zonele de check-in care sunt patru in total. Celelalte doua urmeaza sa intre mai tarziu intr-un alt plan de modernizare.
Intrebat de jurnalisti ce presupune procesul de modernizare, el a explicat ca se schimba toate benzile, se schimba modul de a face check-in-ul.
"Timpul de asteptare se va reduce proportional cu capacitatea, dar asa pana la urma, o data cu timpul va creste traficul de pasageri in urmatorii 3 ani. Deci efortul nostru practic va fi orientat in principal spre a face fata acestei cresteri", a afirmat Sorin Radu Paun.
In ceea ce priveste estimarea pentru numarul de pasageri din acest an, directorul CNAB se asteapta la o revenire la varful istoric inregistrat 2019, de aproximativ 15 milioane de pasageri.
De asemenea, el a explicat ca in prezent se lucreaza pe o singura pista la Aeroportul International Henri Coanda, iar in vara ar urma sa se faca lucrari la cealalta pista.
"Faptul ca se lucreaza pe o singura pista se intampla acum si nimeni nu-si da seama, practic dintre pasageri, de acest lucru, e un fapt bun. Avem un grup de coordonare cu colegii de la Romatsa, cu care schimbam mereu informatii si facem calcule sa fie fluide. Vom opri cele trei luni pista numarul 2 pentru a termina repede acolo lucrarile, astfel incat dupa aceea, cand vom incepe celelalte lucrari, pista 2 sa fie libera si sa poata prelua absolut orice fel de trafic, dar nu pistele sunt punctul nostru slab. Ci as spune ca mai degraba avem partea de parcare pentru avioane, partea de punti de imbarcare, unde si aici veti vedea mai departe in acest simpozion noi vom schimba toate aceste punti de imbarcare. Majoritatea puntilor vor fi reparate, deci reparatii capitale, vor arata ca noi. Vom lua trei punti de marcare noi pentru avioane mari, care sa poata sa vina la noi lejer. Acum avem un singur loc unde pot veni, ceea ce nu este cel mai bun si este vechi si sunt oarecum niste provocari acolo. Deci si din acest punct de vedere confortul pasagerului se va imbunatati foarte mult. Noi chiar acum urmeaza in luna mai sa inauguram inca patru pozitii de parcare. Colaboram cu firme din IT pentru a incepe digitalizarea operatiunilor din aeroport, astfel incat lucrurile sa devina cat mai usor de controlat si de dezvoltat", a spus Sorin Radu Paun.
Referitor la noul terminal, el a declarat ca din punctul sau de vedere lucarile au inceput pentru ca exista o firma cu care se lucreaza si care va reface studiul de fezabilitate.
Pentru terminalul vechi costurile se ridica la 2,5 miliarde de lei, suma care va fi suportata in buna masura de companie. In ceea ce priveste noul terminal se fac studii inclusiv despre care este cea mai buna metoda de finantare.
Sorin Radu Paun a vorbit si despre Aeroportul Baneasa precizand ca incepe sa devina atractiv si ca sunt din ce in ce mai multe companii care vor sa mearga acolo. Tarifele pentru acest aeroport au ajuns la nivelul celor de pe Otopeni. Desi este un aeroport mic va putea ajunge la un milion de pasageri, fapt care va ajuta la derularea lucrarilor de la Otopeni.
Potrivit directorului CNAB, lucarile la actual terminal al Aeroportului Otopeni se vor incheia in aproximativ 3 ani. Noul terminal va fi unul modular, iar primul modul al acestuia ar putea fi gata in 2029. Dupa ce va fi gata acesta va dubla capacitatea aeroportului. Sorin Radu Paun a declarat ca estimarile facute la nivel mondial arata ca acest aeroport ar putea avea 25 de milioane de pasageri in 2030. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter