RO EN
السلة فارغة

VALORIA: Industria constructiilor este cea mai putin digitalizata din Romania

A fost lansat studiul Barometrul digitalizarii in companiile din Romania. Pe fondul aprinselor dezbateri de pe scena publica ecoul acestei a doua editii a studiului nu s-a distins usor. Cu toate acestea studiul aduce in atentie evolutia implementarii digitalizarii in randul companiilor, capitol la care Romania este pe ultimul loc in clasamentul realizat de Comisia Europeana. Asadar un subiect important care, cu atat mai mult merita adus in atentie, cu cat acest studiu da perspectiva comparativa din 2017 si 2018 a nivelului digitalizarii in companiile din Romania.
Realizat de compania de training si consultanta Valoria, in colaborare cu Doingbusiness.ro, Barometrul digitalizarii in companiile din Romania sondeaza perceptiile managerilor si directorilor executivi cu privire la impactul digitalizarii asupra companiilor din Romania. Chestionarul, la care s-au primit 369 de raspunsuri, a fost aplicat in perioada 15 martie - 30 aprilie 2018. Selectez datele comparative ale cercetarilor din anul 2017 si 2018 relevante pentru stadiul digitalizarii la nivelul celor 13 industrii respondente cu increderea ca acestea vor binemerita de acesta data atentia cuvenita.
Industriile puternic influentate de digitalizare
Daca in 2017 firmele cel mai puternic influentate de digitalizare erau 100% cele din cercetare si dezvoltare, 80% dintre cele din IT si 80% dintre cele din media si publicitate, urmate de 75% dintre cele din servicii financiar-bancare. Industriile cel mai putin sau deloc influentate de digitalizare in Romania erau cele din constructii/imobiliare, alimentatie/agricultura si transporturi.
Vedem ca in anul 2018 firmele cel mai puternic influentate de digitalizare sunt 92% dintre cele din IT, 63% dintre cele din serviciile profesionale, 62% dintre cele din serviciile financiar-bancare si 56% dintre cele din media si publicitate. Industriile cel mai putin sau deloc influentate de digitalizare in Romania sunt din alimentatie si agricultura si din constructii si imobiliare.
Increderea in procesul de transformare digitala
Daca cele mai multe dintre companiile din industria de utilitati si energie erau increzatoare in digitalizare in 2017, dar nu aveau cunostintele necesare pentru a valorifica aceasta tendinta, cele mai multe companii din transporturi (50%) erau increzatoare si spuneau ca stiu cum sa faca acest lucru.
In 2018, cele mai multe companii care spun ca sunt oarecum increzatoare ca vor valorifica beneficiile digitalizarii sunt din transporturi (39%), comert (38%), media si publicitate (37%). Cele mai multe companii care sunt increzatoare, dar nu au cunostintele necesare pentru a valorifica procesul de digitalizare sunt cele din R&D (33%), turism (29%), comert (21%) si utilitati si energie (19%).
Responsabilitatea pentru digitalizare
In anul 2017, industriile care au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitala a afacerii erau: cercetare si dezvoltare (83% dintre companii), utilitati si energie (50%), industria farmaceutica si de sanatate (50%), comert retail si en gros (44%). Industriile care sunt pe ultimele locuri la acest capitol includ: constructii si imobiliare (83% nu au facut acest lucru), productie (72%) si servicii, altele decat financiar-bancare (57%).
In studiul realizat in anul 2018, industriile care au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitala a afacerii sunt: turism (61% dintre companii), IT (61%), media si publicitate (56%), servicii financiar-bancare (55%). Industriile care sunt pe ultimele locuri la acest capitol includ: constructii si imobiliare (81%), agricultura si alimentatie (79% nu au facut acest lucru) si transporturi (77%).
Expertiza la nivelul top managementului
Din pacate cele mai multe companii nu au, la nivelul top managementului, expertiza necesara pentru a dezvolta un model digital de afacere. Astfel, in 2017, 75% dintre companiile financiar-bancare nu au facut acest pas, desi aceasta industrie este una dintre cele mai impactate de digitalizare, 71% dintre companiile care furnizeaza alte tipurii de servicii pentru afaceri sunt in acceasi situatie, la fel si 60% dintre companiile din media si publicitate si 50% din energie si utilitati.
In 2018, 52% dintre companiile din constructii si imobiliare, 50% dintre cele din turism si 47% din comert si 46% din serviciile financiar-bancare spun ca nu au suficienta expertiza la nivelul top managementului ca sa evalueze si sa dezvolte un model de afacere digital. Toate aceste industrii spun insa ca dau prioritate construirii unei astfel de expertize.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter