RO EN
السلة فارغة

TargetWeb: 56% din firmele active in mediul virtual au raportat scaderi de venituri

Potrivit unui studiu TargetWeb, majoritatea respondentilor au afirmat ca au fost afectati puternic de criza, 28,6% avand o scadere a venitului cuprinsa intre 20 si 40%, iar un procent aproape la fel de mare (26,3%) au avut o scadere a incasarilor cuprinsa intre 60 si 100%. De cealalta parte, 26,4% dintre respondenti au afirmat ca au avut cresteri in aceasta perioada, cuprinse intre 20 si 40%.
Mai mult decat atat, 18,4% dintre companiile participante la studiu au afirmat ca au folosit certificatul pentru situatii de urgenta (CSU), pentru amanarea platilor la utilitati si chirii. Totusi, majoritatea respondentilor au afirmat ca nu au folosit aceasta masura (48,3%), iar in cazul unui procent format din 33,3% dintre companii nu se aplica aceasta masura.
Majoritatea companiilor chestionate (48,3%) afirma ca toti angajatii lucreaza de acasa, urmati de 34,5% - niciunul, 6,9% - mai putin de jumatate dintre angajati, 5,7% - jumatate dintre angajati, 4,6% - mai mult de jumatate dintre angajati.
Cu toate acestea, majoritatea companiilor (44,8%) nu au luat in calcul disponibilizarile pentru perioada urmatoare, 35,6% vor lua o decizie in functie de cum va evolua criza, 10,3% vor face disponobilizari mai mult ca sigur, iar 9,2% inca nu stiu ce decizie vor lua.
In perioada urmatoarele, companiile din online-ul romanesc vor investi mai multi bani in Google Ads (28,7%), in reclama pe Facebook si in SEO (cate 27,6%), in e-mail marketing (19,5%), in PR si branding (13,8%). Mai mult de jumatate dintre respondenti (50,6%) au afirmat ca nu vor renunta la mijloacele de promovare pe care le-au utilizat pana in momentul de fata. In acelasi timp, 28,7% dintre respondenti afirma ca reclamele platite pe Google si Facebook sunt mai putin eficiente in aceasta perioada de criza. Mai mult, 50% dintre respondenti afirma ca traficul lor pe website este in scadere.
Referitor la plata taxelor catre stat pana la 25 martie, majoritatea respondentilor (58,7%) si-au achitat contributiile, 18,4% - nu au platit, dar vor plati mai mult ca sigur, iar 11,5% nu au platit deoarece asteapta unele facilitati din partea Statului pentru perioada de criza. La polul opus, doar 5,7% dintre companii au afirmat ca nu au platit dar nici nu intentioneaza sa plateasca impozitele.
Majoritatea companiilor chestionate (93,1%) comercializeaza produse si servicii pe teritoriul Romaniei, dar si in Europa (11,5%), Ungaria (9,2%), Bulgaria (4,6%) sau Statele Unite ale Americii (4,6%), iar in aceasta perioada de criza 33,3% dintre companii afirma ca au probleme cu aprovizionarea. Companiile participante la studiu provin din urmatoarele domenii de activitate: e-commerce (33,3%), online marketing (22,8%), turism, imobiliare, horeca, agricultura, adult, locuri de munca, software, consultanta, transport, servicii web etc.
“Din pacate, trecem printr-o perioada de cumpana, iar tot mai multi oameni constientizeaza faptul ca lumea nu va mai arata la fel dupa trecerea pandemiei. Regulile sociale se vor schimba drastic, nu vom mai da noroc unii cu altii, nu ne vom mai saruta pe obraz, nici macar nu vom mai pune mana pe produsele din magazin fara sa avem echipament de protectie. In viitorul apropiat, majoritatea produselor si serviciilor le vom achizitiona din mediul online, pentru a evita cat mai mult contactul fizic cu alte persoane. Consider ca multe dintre industriile din Romania vor supravietui pandemiei, insa tot in aceasta perioada, castig de cauza vor avea companiile care vor sti cel mai bine sa se adapteze la nevoile actuale ale societatii. Totodata, companiile care activeaza in mediul online vor investi mai mult ca oricand in reclame pe Google, Facebook, in SEO, in PR etc., iar angajatii in viitor vor fi plati mai mult pe rezultate decat pe ore de lucru, mai ales ca tele-munca va deveni o normalitate pe termen mediu si lung”, explica Iulian Ghisoiu, directorul agentiei noastre.
Studiul a fost realizat in perioada 1-20 aprilie 2020, pe un esantion format din 592 de companii care isi desfasoara activitatea economica in mediul virtual, un studiu privind impactul crizei generate de pandemia Covid-19 asupra e-commerce-ului din tara noastra. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter